Pathfinder: Kickstarter utóhatások

2013-05-27 Pathfinder  37 comments

Sziasztok!

Ismét egy olyan fejlesztői napló következik, amely nem szorosan a játékmenetről szól, hanem az első sikeres Kickstarter utóhatásairól. Azért forditottam le és teszem ki, hogy ne szakadjon meg az eredeti fejlesztői napló sorrend, bár ennek a cikknek igazából nem sok értelme van, hacsak az nem, hogy jó rövid :) Ez sorrendben a 15. fejlesztői napló, az eredeti írás 2012. június 20-án keletkezett.

Azok számára, akik nem tudják miről van szó: készül egy fantasy sandbox MMO, ami nagyon érdekesnek ígérkezik. Egy ideje elkezdtem fordítgatni a játék fejlesztői naplóit, a jelenlegi a 15. rész. Az eddig lefordított 14 rész megtalálható a Fórum, Hasznos dolgok, Pathfinder részében fejezetekre bontva. Akit érdekel, olvassa el, garantálom, hogy valamelyik része felkelti az érdeklődést. A gazdasággal foglalkozó cikket ki lehet hagyni, mert az elég beteg és megfekszi a gyomrot.

A Kickstarter utóhatásai

 Ezt a cikket megint nem fogom szó szerinti fordításban leközölni, csak a lényeget összefoglalni. Lezárult az első Kickstarter projekt, ami a Pathfinder Online Technology Demo létrehozására irányult. A kitűzött cél 50.000 dollár volt, ezzel szemben 307.843 dollárt gyűjtött össze összesen 4212 támogató. Ryan azt írta a cikkben, hogy rendkívül izgatott, mivel eddig csak egy virtuális cég volt a Goblinworks, akik Lisa (Lisa Stensfield Paizo főnök) irodájában táboroztak. Most végre sikerült egy saját, bár továbbra is ideiglenes irodát kialakítaniuk. Ryan készített egy 19 másodperces köszönő videót a Kickstarter támogatók számára.

Ezután néhány képet közölt az új iroda kialakitásáról:

A kiindulási állapot:

Lesz mivel fejleszteni a játékot:

Egy darab 10 Terabyteos merevlemez:

Egy kis gépszerelés:

Ezen az ideiglenes helyen a tervek szerint három hónapig lesznek, ekkorra alakul ki a végeleges iroda, ami a Paizo szomszédságában lesz. Tudni kell, hogy a Pathfinder szerepjáték jogtulajdonosa a Paizo, igy a Goblinworks szoros kapcsolatot tud kialakítani velük a közös brainstorminghoz.

Ezután arról esik szó, hogy lezárultak a szoftverbérlésekkel kapcsolatos megbeszélések, kiválasztották a grafikus motort, ami a játékot hajtani fogja. Elmondásuk alapján a motor tulajdonosa komoly fejlesztéseket fog végrehajtani a jövőben, amely fejlesztéseket mind beépítik a játékba.

Egy 8 fős csapat kezdett el dolgozni a Technológiai Demón, amit rohamléptekkel fejlesztenek, és hamarosan szeretnének a nagyközönség elé tárni. Ez lesz az első lehetőség, hogy a játékosok vizuálisan is betekintsenek a készülő játékba.

Elkezdik kiépíteni a fejlesztőcsapatot is, hamarosan megnevezik a vezető fejlesztőt is. Ebben az időszakban lehetett jelentkezni is a csapatba, feltétel volt az AAA kategóriás MMO és egyéb játékfejlesztői tapasztalat és hogy legalább 2012. szeptember végéig Seattle-ben tudjon az illető munkát végezni. Mivel nagyon gyorsan szeretnének haladni a fejlesztéssel, a megfelelő tapasztalat elengedhetetlen volt.

Ezután Ryan köszönetet mondott mindenkinek, aki részt vállalt a sikeres Kickstarter Projectben, név szerint: Rich Baker, Jason Bulmahn, James Jacobs, Erik Mona, Ed Greenwood, Crystal Frasier és Sarah Robinson. Rajtuk kívül pedig természetesen az egész Paizo Teamnek.

Az előző cikkben volt szó arról, hogy a project sikerétől függően újabb és újabb szintek kerülnek be a Thornkeep dungeonbe, amelyek történetét különböző szerzők készítik majd. Több lehetőségből lehetett választani, megtörtént a szavazás is, íme a végeredmény:

Jason Bulmahn:
Forgotten Laboratory 1284
The Statuary 1189
Haunted Crypts 559
Watery Grave 429
Lord of Webs 296
James Jacobs:
The Enigma Vaults 1380
The Clockwork Crux 1134
The Shrouded Chambers 524
Caverns of the Blind God 371
Fane of the Serpent Fiend 347
Erik Mona:
Sanctum of a Lost Age 1378
Final Exam 927
Dust of the Darklands 714
The Grand Estate 386
The Halls of Refuse 289

 

Emlékeztetőül:

  • Elfeledett laboratórium: a goblinok nem kevés csecsebecsét hordtak fel a dungeon felső szintjére az alattuk lévő laboratóriumból. A varázsló, aki ezeket készítette, veszélyes kísérleteket végzett, sok közülük kikerült az ellenőrzés alól az évek folyamán. Még furcsább, hogy valaki baljós eredménnyel használja a régi berendezéseket.
  • Enigma Vaults: az őrült varázsló, aki ebben a dungeonben élt, utazásai során rengeteg különös tárgyat gyűjtött össze, de a legfurcsább, hogy mindezeket kiállította ebben a múzeumszerű komplexumban, amelyet Enigma Vaultsnak nevezett el. Mikor egy csapat tolvaj hatolt be a vaultba, valami olyasmit tapasztaltak, amit messze nem tudtak az irányításuk alatt tartani. Azóta egy sötét és távoli világ szolgáiként élnek ezen a rettenetes helyen.
  • Sanctum of the Lost Age: Tudósok azt állítják, hogy a Thornkeep alatti dungeont az ősi Azlantiak építették, de persze senki sem tudhatja az igazságot. Ha igaz amit Rozimus of Tymon állit, akkor a goblin kaszárnyák alatti harmadik szinten ennek a rég halott birodalomnak a túlélői élnek, akik szívesen visszatérnének a világba és megosztanák tudásukat a dicsőséges korszakukról. Rozimus állítása szerint ők nem élőholtak vagy illuzórikus fantomok, hanem élő és lélegző High Azlantiak! De vajon Rozimus honnan tud ennyit róluk és miért szeretne visszatérni oda, ahol 5 évvel ezelőtt majdnem megölték?

Mint azt az előző naplóban már megírtuk, Thornkeep szabálykönyvként is meg fog jelenni az eredeti Pathfinder szerepjátékhoz, ezért a cikk végén álljon itt Rich Baker első borítóvázlata ehhez a könyvhöz:

 

37 comments to Pathfinder: Kickstarter utóhatások

Leave a reply