Guild Wars 2 06.21.

2013-06-21 Guild Wars2  68 comments

Sziasztok!

Mint azt ahogy tegnap említettem, kedden nagy skill és trait változtatás várható majd a következő patch keretein belül. Jonathan Sharp ezzel kapcsolatban leközölt egy cikket, amiben elmondta, hogy az a céluk a változtatásokkal, hogy a kevésbé népszerű trait-ek és skill-ek is használhatóak legyenek, így növelve a build diverzitást. Azonban néhány trait-et kénytelenek voltak megvágni, mivel a túl sok erős trait “power creep” jelenséget okozna.

Pár fontos újdonság:
- Érkezik egy új condition, aminek Torment lesz a neve. Minden másodpercben sebez, a Bleeding 75%-át tick-eli, azonban ha a célpont mozog, akkor 150%-ot tick-el.
- A Necromancer kap egy ötödik képességet a Death Shroud-hoz. A Tainted Shackles channeling alapú skill, lefog minden ellenfelet 600-as range-en belül, és Torment-et stack-el rájuk.
- Változik a Weakness condition. A Weakness jelenleg csökkenti az Endurance regen-t, illetve a non-crit támadások nagy eséllyel Glancing Blow típusúvá válnak, azaz csak az 50%-a sebződik le az ütésnek. A Weakness a patch után hatni fog a Critical ütésekre is.
- Szét lesznek küldve a Stun Breaker-ek a skill csoportok között. Legjobb példa erre az Elementalist, akinek a legtöbb stun breaker-e a Cantrip-eken belül található. Ezért néhány Cantrip-ről elszedik a breaker-t és átkerül másfajta skill-ekre, például Glyph-ekre.

A Reddit-re kikerült egy kiszivárgott minta arról, hogy egész pontosan milyen változtatások várhatóak. Természetesen ez még nem hivatalos, tehát lehet, hogy kacsa az egész, na de mi van, ha nem…mindenesetre nézzük meg a kasztokat érő változásokat, a teljesség igénye nélkül:

Warrior: Eléggé úgy tűnik, hogy véget ér a Warik őrületes sebzése. Az Axe-os Warrior-t rendesen megvágják, illetve többször lesz lehetősége condit húzni magáról. Új trait lesz a Cleansing Ire, ami lehúz egy condit az elhasznált adrenalinnal arányosan (1 adrenalin bar=1 condi). A Berserker’s Stance gyakorlatilag immunitást ad a condik ellen, a Stomp adni fog Stability-t és Stun Breaker lesz és csökken az Endure Pain cd-je.

Guardian: Elég érdekes, de a Guardian-hez nem nyúlnak túlságosan komolyan. Legalábbis nerf szinten nem igazán látni semmit, ám egy-két jelentősebb buff-ot bizony most is kap. Az Orb Of Wrath gömbje 30%-al gyorsabban mozog majd, a Pure Of Heart most már 25%-os bónuszt kap a Healing Power-ből 10 helyett. A Virtue Of Courage trait segítségével party wide stunbreaker-ré válik (ez szerintem elég jó), illetve az új trait a Kindled Zeal lesz, ami az összes Power 10%-át hozzáadja a Condition sebzéshez.

Mesmer: A Mesmer pár skill-nél ismét elszenvedi a sebzéscsökkenést, ám érdemes megnézni, hogy például a Halting Strike trait 500%-os sebzésbónuszt ad annak a damage-nek, ami interrupt közben éri az ellenfelet. Az Arénások nagyon erőltetik a Scepter-t a Mesmer-nél, trait segítségével 200 condition damage-et kap, ha jogart használ. A Shattering Conditions segítségével képes lesz lehúzni egy condit magáról és a társakról a Mesmer.

Elementalist: Az Elék esetében a Stun breaker-ek szétosztása játssza a fő szerepet, ugyanis több skill-től is elveszik ezt a tulajdonságot, mint például a Lightning Flash és a Cleansing Fire. Rengeteg skill-nél csökken az Aftercast (az az időmennyiség, ami során egy skill aktiválása után nem tudunk megmozdulni, tized vagy ezredmásodpercekről van szó), a Bountiful Power trait 2%-os sebzésbónuszát boon-onként egyre csökkentik. Új trait lesz a Fresh Air, crit esetén újratölt az Air Attunement, 5 másodperces cd van a trait-en.

Engineer: Barkácsoló barátunk esetében most inkább buff-ok lesznek majd, bár egy-két nerf még mindig helyet kapott. A Static Shield stun-ja 1 sec-re csökken kettőről, a Rumble stun breaker lesz, és 1 sec Stability-t ad. Rengeteg skill cd-ja csökken, új trait lesz a Modified Ammunition, ami az ellenségen lévő minden egyes condi után 2% sebzésbónuszt ad, amennyiben pisztolyt vagy puskát használunk.

Necromancer: A Necro ütni fog…ennyi! Na jó, azért merüljünk bele kicsit, mert kétségtelen, hogy a legtöbb változás a Necro-kat érinti majd. A Death Shroud alatt megmarad egyes Spectral skill-ek hatása, a Spectral Wall Vulnerability helyett Fear-elni fog azokra, akik áthaladnak rajta. Előreláthatólag a Necro lesz az egyetlen olyan kaszt, amelyik képes lesz egyszerre több ellenfélnek Torment-et okozni. Új trait lesz a Deathly Perception, megnöveli a crit esélyét 50%-al (!!!!) Death Shroud-ban, és a Dhuumfire, ami Burning-et okoz 4 másodpercig crit találat esetén.

Ranger: A Ranger-ek esetében tökéletesen érvényesül az “adok-kapok” szituáció. A pet skill-ek között sok esetben nő, illetve csökken a sebzés, az íjak esetében viszont legtöbbször csökken a range (shortbow esetében!), de nő a sebzés. Új trait lesz a Nature’s Voice, a shout-ok Regeneration-t és Swiftness-t adnak mindenkinek a hatótávon belül.

Thief: Ugye nerfelik a Thief-et? Biztosan, egyszerűen nerfelni kell a kasztot…hát nem! A Thief még durvábbnak néz majd ki a balance után. A Skale Venom skill-től elveszik a Weakness-t, a méreg mostantól Torment-et okoz (ez azért kemény lesz, lévén, hogy a Thief ellen állandóan mozogni kell, de hát ha rajtad a Torment…), sok skill-nek nő az Initiative cost-ja, ám körülbelül ugyanannyinak csökken is. A cd-s trait-ek között viszont szinte mindnek csökken a cooldown, és ez lehet, hogy erősíteni fogja a kasztot. A Thief rövidebb ideig, de nagyobb intenzitással bíró Vulnerability-t fog tudni felpakolni. A Thief nem kap új trait-et.

Ezek természetesen csak ilyen összefoglalók, a részletes változásokat láthatjátok a fentebbi linken, és felkészülhettek (még egyszer hangsúlyozom, hogy NEM HIVATALOS a balance notes, tehát az is lehet, hogy mind kacsa). Várható volt, hogy a Warrior-ok brutális sebzését megvágják, és felerősítik a Necro-kat, ám átböngészve a jegyzetet, nem gondoltam arra, hogy például a Thief-eket tovább buffolják, a Ranger pet-ek inkább golyófogóként fognak üzemelni, illetve hogy nem nyúlnak a Guardian-hez. Az Eléknél is látni lehet, hogy valamilyen módon próbálják balanszolni őket, a stunbreaker-ek szétosztása miatt lehet, hogy egy-két build kevesebbszer fog tudni kijönni a CC-kből, viszont a kaszt “gyorsabb” lesz.

Azt is tudjuk most már, hogy a jövő heti tartalom címe Sky Pirates Of Tyria lesz, tegnap már többé-kevésbé beszámoltam a tartalmi összetevőkről. Amiről nem volt még szó, az egy új jumping puzzle, ami végleg benn marad a játékban, a Not So Secret alatt egy hatalmas Aetherblade léghajón kell majd ugri-bugrizni, az első sikeres teljesítés jutalma egy exotic shoulder skin lesz.

Mai érdekességnek pedig pár új skin-t nézhettek meg az alábbi videóban (Aetherblade fegyverek):

68 comments to Guild Wars 2 06.21.

Leave a reply