Hírek 07.30.

2013-07-30 EgyébNeverwinterTESO  29 comments

Sziasztok!

Neverwinter

A Gamezone.com interjút készített Zeke Sparkes-al, amiből kiszemeztem az érdekességeket (nem fogjátok a földhöz verni magatokat az izgalomtól):

  • egyelőre nem várható a D&D egyik sarokkövének számító jellemrendszer kialakítása, mivel túl bonyolult és nem lehet igazságosan megcsinálni (khm…Pathfinder Online)
  • azért van kevés fegyver, mivel szerettek volna az egyes kasztok ikonikus fegyvereire koncentrálni és azt minél jobban megvalósítani. Lehet találni elvétve más típusú fegyvereket, amiket a transmutation rendszerrel használhatunk is fegyver skinnek (csak bírjuk AD-vel)
  • nagyon homályos utalásokat tesz csak az új kasztra. Annyit mondott, hogy sokat gondolkodnak rajta és minden bizonnyal nagyon jó lenne egy íj használó ranger (sok-sok eredményes gondolkodást kívánok :) Csak azt nem értem, hova tűnt a szinte már bejelentett Warlock és Ranger )
  • jó ötletnek tartják az új Paragon utak bevezetését, de nehéz a balanszolás (az iskolatáska is, mégis cipelni kell)

Megint felbukkant egy igencsak kellemetlen exploit lehetőség. Kiderült,  hogy a Control Wizard thaumaturge ágán lévő Frozen Power Transfer nevű feat nem egészen rendeltetésszerűen működik. A helyes működés az lenne, hogy a Chill Strike minden harmadik támadása  5% sebzés bónuszt ad minden célpont után. Ez a bónusz 8 másodperc után resetel. Jelenleg ezzel a resettel van egy kis gond. Amennyiben valaki folyamatosan fenn tudja tartani a támadásait, akkor annyira fel tudja stackelni a sebzés bónuszt, hogy bármely bosst egy ütéssel megölhet. A fejlesztők ráálltak a problémára és remélhetőleg gyorsan javítják. A játékosok jelzése szerint a teszt szerveren lévő verzióban még él a lehetőség.

Sandbox

Egyszer régen Ryan Dancey, a Pathfinder Onlinet fejlesztő Goblinworks egyik fejese azt találta mondani, hogy a theme park MMO-k korszaka leáldozott, a jövő pedig MMO fronton a sandboxoké. Theme park alatt azt értjük, amikkel szinte mindenki játszik, történetvezérelt, instákba, dungeonbe járós játékok. A sandbox pedig az a stílus, ahol nincs megkötés, magyarul találd fel magad, központban a karaktered, szociális életed, társadalmi szereped fejlesztése a cél. Úgy tűnik igaza lesz, mivel egyre másra jelentik be az ígéretesebbnél ígéretesebb sandboxokat. Szemezgettem párat, amik érdekesnek tűnnek. Az “érdekes” szó természetesen azt jelenti, hogy az én figyelmemet ragadták meg valamiért, ha valaki tud még említésre méltó darabokat, kommentben ne szégyellje elárulni. Ha ezekről a  játékokról érdemi infó érkezik, akkor azt közlöm veletek is. Ha kell, ha nem :)

1. Pathfinder Online. Nem írnék róla túl sokat, rendkívül ígéretes fantasy kardos mágiás sandbox. Lefordított fejlesztői naplók találhatók ezen a linken, a játék honlapja pedig itt tekinthető meg. Számomra a legvárósabb.

2. Everquest Next. Az egyik ősi MMO, az Everquest újra színre lép. Iszonyatosan nagy ígéretek és a sajtó, valamint a játékosok részéről is rendkívüli a várakozás. Az MMORPG.com hype listáján magasan az első helyen szerepel. Annak ellenére, hogy még a hivatalos bejelentés sem történt meg. A játékról nagy volumenű lepel lerántás várható augusztus 2-án. Annyit már most tudni lehet, hogy a grafikáért a Sony Online Entertainmet saját fejlesztésű Forgelight motorja felel, ami lélegzetelállító látványt képes produkálni. Jelenleg a SOE Planetside 2 című játékában teljesít szolgálatot. Az alábbi videóból kiderül, hogyan muzsikál a motor futurisztikus környezetben. Ez alapján várjuk az augusztus 2-t, reméljük, a fantasy világot is kellően mutatja majd be. A játék egyelőre majdnem üres honlapja: https://www.everquestnext.com/


3. ArcheAge. Erről a  játékról annyit érdemes tudni, hogy lesznek benne tengeri csaták és a Cryengine emeli erotikus szintekre a látványvilágot. Utóbbi grafikus motor gondoskodik arról is, hogy a tűzlabda szétrobbantson mindent amin áll az ellenfél….vagy épp mi. Játék honlapja. Videó összegzés a Renegade oldalán.

4. Revival. Erről a játékról nem túl sokat tudni, állítólag azért kapta ezt a címet, mivel a fejlesztők szándéka szerint újra kívánják éleszteni és kicsit felrázni az online játékteret. Szintén Cryengine3, szintén vizuális orgia:

TESO

2013. július 29. hétfő, 19:27 | Írta: PiszkosFred

Újabb „kérdezz-felelek” érkezett, ezúttal a szerepjátékosabb kérdésekre érkeztek válaszok (legalábbis ezt a nevet kapta a blokk, még akkor is, ha “szerepjátékos kérdések” alatt mi speciel egészen más témaköröket érintenénk). Sok kérdésre már kaptunk választ az itt-ott megjelenő interjúkban és beszámolókban, illetve sok kérdés esetében sejtettük, hogy mi lesz a válasz – ahogy mondani szokás, adta magát a dolog. Mindenesetre fussunk át rajtuk, lássuk a kérdések és válaszok rövid összefoglalóját, kiegészítve pár aprósággal:

Ahogy az várható volt, PC/Mac felhasználóknak külön lesz egy megaserver az EU-ban (aki követi az Facebook oldalunkon az apróbb híreket, az már olvashatta a buffed.de interjú összefoglalóját, amiből már azt is tudjuk, hogy Frankfurtban lesz az EU server, Németországban), és külön lesz egy az USA-ban is. Bárki mehet bármelyikre, de európaiként egy amcsi szerveren számolni kell magasabb latencyvel.

Rengeteg animált emote lesz a játékban (/drunk /dance /sleep, stb), de ha kedvünk úgy tartja, akkor szöveges változatot mi is készíthetünk az „/emote szöveg” paranccsal. Például, az „/angry figyelj már a bdsrstnt!” parancs kiválóan használható egy dungeon közepén, ha angolkisasszony stílusban szeretnénk a tank figyelmét felhívni arra a jelentéktelen apróságra, hogy nem figyel…

Nem, nem gondolkoznak buborékfelhős megoldáson, mindez megy szövegesen a chat részbe, illetve vizuálisan a karakter animációin keresztül lesz látható.

A lehetőség adott, hogy az ellenséges frakciók egyes tagjai ugyanazon játékos guildhez csatlakozzanak. Az is megoldható, hogy egy ellenséges, de mégis azonos guildben levő társunkkal leülünk egy pofa sörre Chheydinhall kocsmájában, de ne lepődjünk meg, ha az időközben megérkező ellenfelek tószt helyett agyonvernek egy széklábbal. Mert, bár guild chaten keresztül tudunk majd kommunikálni bárkivel aki egy guildben van velünk, de nem tudunk se partyzni, se egyéb más módon együttműködni, ha ellenséges oldalon állunk.

Nem feltétlen kell (auto)rohannunk, lehetőség lesz sétálni is a karakterrel. A világban rengeteg kocsma, bolt, templom, stb. vár majd ránk, amelyeket meglátogathatunk, kifoszthatunk, végigjárhatunk. A lakóházak nagy részébe bemehetünk, de nem mindegyikbe – lesznek olyan házak is, amelyekbe nem. Sajnos egyelőre nem lesz lehetőség a vadon közepén tábortüzet rakni és ott pihenni körülötte, ahogy egy romantikus piknik alkalmával sem tudunk majd takarót teríteni egy zöld mező közepére, és ott jókat…hallgatni. De szerte Tamrielen lesznek erre a célra gyönyörű és hangulatos (még akár romantikus is) helyek, varázslatos kilátással.

Sajnos hivatalos formában nem lesz karakter profil, vagyis olyan lehetőség, hogy a játékos háttértörténetet, vagy egyéb fontosabb ismérveket, jellemzőket állítson be magáról. De, mivel az addon rendszer eléggé rugalmas, a híresen kreatív TES modder közösség akár létrehozhat ilyen addont/modot/plugint, és akkor ez is lesz. A fejlesztők nagyon kíváncsiak arra, hogy mit tudnak kihozni a modderek az általuk biztosított alapanyagokból (és megkötésekből).

Ha picit elég volt a cimborákból, vagy simán csak szeretnénk egyedül lenni, akkor gond nélkül elrejtőzhetünk az ismerősök elől. Csak egy gombnyomás, és máris eltűnhetünk ideiglenesen az összes „friends listről”, amelyen szerepelünk. Ezen kívül lesznek még egyéb lehetőségeink, kivel, mikor, hol stb. akarunk játszani vagy hol és kinél akarunk látszódni.

A kiszivárgott videókban már láttuk, illetve a beszámolókban már olvastuk (és néhányan a bétában is tapasztalták), hogy a karaktergenerálás iszonyú részletes, és emiatt igazán egyedi karaktereket hozhatunk létre. Így nem csak a páncél és ruházat lesz az, ami megkülönbözteti majd a karaktereket Tamrielen, hanem tényleg ritka lesz a két egyforma testfelépítés, arcberendezés, stb.

Nem csak az éjszaka és nappal fog váltakozni a játékban, hanem az időjárási körülmények is. Hóvihartól a felhőszakadáson át egészen a homokviharig, minden megtalálható lesz – természetesen a zónának megfelelő időjáráshoz és klímához igazodva.

29 comments to Hírek 07.30.

Leave a reply