Hétvégi hírek

2013-08-17 EgyébNeverwinterRift  One comment

Sziasztok!

Rift

Újabb változások történtek a Trion háza táján. Visszatér az ügyvezetői szégbe a korábbi főnök, Scott Hartman, aki előzőleg f2p ellenes volt, de úgy tűnik, most már megbarátkozott a gondolattal. Érkezése hírére gyorsan ki is krúgták/önként távozott a játékosok által kedvelt community manager, James “Elrar” Nichols. Kíváncsian várom, hány irodát zárnak be és hány embert rúgnak ki érkezésünk örömére…. Elizabeth Tobey úgy kommentálta az eseményt, hogy Scott érkezésével új szelek fújnak a Trionnál, minden megújul, de természetesen minden a játék/játékosok érdekében történik és ezáltal minden, de tényleg minden, sokkal jobb lesz. A fórumozók meglehetősen negatívan fogadták a hírt. De miért rúgnak ki olyat, akit szeretnek a játékosok?  Forrás

Neverwinter

Jövő héten érkezik a Fury of the Feywild névre hallhagtó module 1. A Cryptic tegnap közzétett egy gameplay and balance update című összefoglalót arról, hogy mi vár ránk. Rengeteg jó dolog fog élesedni a kiegészítővel, számomra mégis úgy néz ki, hogy véglegesen lezárul a Neverwinter korszaka, elérve ezzel MMO pályafutásom során a “leggyorsabban abbahagyott játék” címet. A tisztesség kedvéért összefoglalom a várható változásokat, mivel az elmúlt hetekben elég sok információ látott napvilágot, érdemes lehet egyben látni az egész kiegészítőt. Az infók javarészéről írtam már, ez inkább csak egy összefoglalás.  A végén pedig kitérek a felmerült problémámra:

  •  új zóna: Sharandar. Nem részletezem, új felfedezhető terület, új, T2-es dungeonnel.
  • companion rank emelés lehetősége. AD-ért cserébe növelhetjük bármely companion minőségét, egészen a lila kategóriáig, ahol már elérhető velük a maximális 30-as rank
  • új funkció, a Salvage: ezzel a lehetőséggel a számunkra nem használható, 60-as szintű lila tárgyak beválthatók lesznek Astral Diamondra. Ennek ott lesz elsősorban jelentősége, hogy sok PVP és dungeon tárgy bind on pickup, azaz nem átadható lesz, tehát az AH-ban sem kaphatunk érte AD-t.
  • új szakmák: weaponsmithing és artificing. Mindkét szakma fegyverek gyártására lesz használható, az elsővel  Guardian Fighter, Great Weapon Fighter és Trickster Rogue fegyvereket, míg utóbbival Control Wizard és Devoted Cleric fegyókat gyárthatunk le.
  • Dungeon Delve event alatt, abban az esetben, ha a bónusz ládából szett tárgy esik, kiválaszthatjuk, hogy melyik szettből szeretnénk megkapni azt.
  • a Bounty tárgyak (területenként gyűjthető, beváltható tokenek) ezentúl nem az inventoryban, hanem a többi token mellett fognak tárolódni. Annak érdekében, hogy biztosan elférjenek, a currency inventory méretét 36-ra növelik.
  • bevezetik a LFG és trade chatet, az erre vonatkozó üzeneteket eltávolítják a Zone chatről
  • augusztus 29-én kezdődik a Midsummer Festival, amely során mountok, companionok, divatcikkek szerezhetők. A fesztivál több héten keresztül éles marad
  • új napi questek lesznek bevezetve, amelyek dupla annyi AD-t adnak majd, mint a Rhix-es napik
  • a gloryból és sealből vásárolt tárgyak bind on pickupra változnak, a Dungeon Delve ládából kiváltottakkal egyetemben
  • kaszt balanszolás

Végül pedig leírom, mivel húzta ki a gyufát a Cryptic nálam. A változtatások nagy részét elfogadhatónak, egyeseket örvendetesnek tartok. A gond az utolsó ponttal, a kaszt balanszal van. A játékosok a megjelenés óta próbálják elérni, hogy változtassanak a GWF kaszton, mert jelenleg ott tart a helyzet, hogy legtöbbször kivágják őket a csapatból, nem viszik el a T2-es dungikba. Ennek oka, hogy hiába van vadállat AOE sebzése (utóbbi időben 90%-ban nyerem a dps összehasonlítást, akkor is ha két rugó van a csapatban. Akkor veszítek, ha nem figyelek, vagy nagyon erősen jobb felszerelése van a társaknak), akkor sincs szükség rá, mivel egy vagy kettő Control Wizard sokkal hasznosabb tagja a csapatnak. Nos, a lényeg, hogy megtörtént a változtatás, a fejlesztők abban látták a javítás lehetőségét, hogy az egyetlen valamire való AOE skillünket brutális sebzés nerfben részesítették. Szám szerint 60%-al vágták meg. Emellé pár másodperccel a hatóidejét is csökkentették. Cserébe adtak hozzá egy utilityt, miszerint az aktiválás pillanatában interruptolja a mobokat és 15%-al csökkenti a sebzésüket. Jól hangzik ez utóbbi? Igen. Csak épp értelme nincsen. A CW által szétszórt és kinyírt mobok sebzését nem kell csökkenteni, mert halottak és nincs sebzésük. Ettől a változtatástól nem lesz nagyobb igény a GWF-re, sőt, még azt a kevés előnyét is elvették. Vagy az a baj, hogy aki tudta használni a kasztot, az megfingatta a fostos seggű libling rugókat (ezzel a kijelentéssel nem a rugók tulajdonosait akarom bántani, kizárólag a fejlesztőkkel van problémám)? A fórumreakció a játékosok részéről elég egyértelmű: “the devs are idiot”. Tudom, hogy sokszor panaszkodom, de ti is láthatjátok, hogy ennek a változásnak nincs értelme. Örök életemben melee dps kasztokat játszottam, de most megfogadtam, hogy nem fogok. Riftben ranged dps íjászom van, nincs is semmi gondom:)

Elnézést kérek azoktól, akiknek csalódást okoztam azzal, hogy megszegem az ígéretem, és valószínűleg soha nem térek vissza NWO-ba. A fejlesztők döntése nagyon feldúlt és jelenleg ezt nem tudom tolerálni nekik. Továbbra is fenntartom azt az elvem, hogy nem játszom azzal, ami nem szórakoztat. Talán ez érthető. A továbbiakban Riftezem és várom, hogy belekóstolhassak a Pathfinderbe. Riftben szépen gyűlünk, ha Ruzsiék és Harciék is megérkeznek, akkor már akár a 20 fős raidek sem lesznek lehetetlenek :D

Equilibrium

De hogy a sok negatív hír mellé végre valami pozitívumot is fel tudjak mutatni, a minap megjelent egy érdekes hír. A pusztításunk alatt kirúgott korábbi MMO alkalmazottak egy új cég zászlaja alatt egyesültek és kiadó mentesen, független fejlesztőként álltak neki az Equilibrium fejlesztésének. A ChaosNgn nevű céget korábbi Trion Worlds, EA, LucasArts és Bioware alkalmazottak hozták létre. Reményeik szerint egyesített erejükben nem tehet kárt a Kildaros-Maestir halálduó. Üröm az örömben, hogy a fejlesztők elmondása alapján most jön el az az MMO, amire a Harry Turtledove rajongók régóta várnak. Mivel az úriember sci-fi könyveket ír, nyilván a játék is sci-fi témájú lesz. Gőzerővel dolgoznak a fejlesztésen, kiadó helyett pedig a mostanában divatos Kickstartert szeretnék igénybe venni pénzszerzésre. Nézzük, mit tudunk eddig:

  • a játék az 53. században játszódik. A frakciók egymás elleni háborúja azt eredményezte, hogy alternatív valóságok keletkeztek az elsődleges idővonal mentén. Az események idegen fajokat, alternatív történeteket és egy önmagába omló, bizonytalan univerzumot hoztak létre
  • miután észlelték az időben létrejövő repedéseket, egész civilizációk, népcsoportok, illetve válogatott zsoldosok tettek örök fogadalmat arra, hogy megállítják az univerzum pusztulását. Vagy épp ellenkezőleg, igyekszik elpusztítani azt egy végső hatalom elérése érdekében
  • Lindbergh Amerikája, a déli államok diadalmaskodása a polgárháborúban, Adolf Hitler elleni merénylet, modernkori Római birodalom, a Mesterséges Intelligencia Háborúja. Mindezek közül semmi sem lehetetlen, előidézheted és meg is akadályozhatod
  • Gunslingerek, Zen orgyilkosok, Tűzimádók, második világháborús katonák, cryomancerek és keresztes vitézek. Micsoda kavalkád! De ez csak ízelítő a ránk váró 27 kasztból

A játék tehát az alternatív történelmet és az időutazást tűzte zászlajára, kíváncsian várjuk a fejleményeket. Én legalábbis biztosan

One comment to Hétvégi hírek

Leave a reply