Pathfinder Online: Lootolás

2013-08-26 Pathfinder  38 comments

Sziasztok!

Elöljáróban annyit, hogy az utóbbi napokban néhány játékról kiderült, hogy előfizetéses üzleti modellt fog bevezetni (Elder Scrolls Online, Wildstar, Final Fantasy: A Realm Reborn). Csatlakozva a főnixmadárként feltámadó subscription rendszerhez, a Pathfinder Online is előfizetéses hibrid rendszert kíván bevezetni, tehát havi díj és ingame store is lesz benne. Sőt, már a béta tesztelésért is fizetni kell majd, de erről majd később lesznek részletek. Ha megéri a játék a pénzét, tőlem nem áll távol az előfizetés. Bár igaz ami igaz, egyre jobban az bontakozik ki, hogy a játék nehéz lesz, minden lépésnek, tettnek következménye lesz, ami egy szűk játékoskörrel rendelkező rétegjátékot eredményez majd. De ez sem baj, csak jó legyen:). Sajnos akik csak egy-egy részt olvasnak el, nem kaphatnak képet a játék nehézségi fokáról, de ezért van a fórum PFO-val foglalkozó része, hogy további információkat lehessen szerezni :)

Újabb részt sikerült lefordítani a Pathfinder Online fejlesztői naplókból (csak azért, nehogy azt higgyétek, abbahagytam :) ). Ez a rész a megölt játékosok lootolásáról szól és gondolom azt már nem is kell mondanom, hogy nem a megszokott rendszerekben gondolkodnak. Az eredeti fejlesztői napló 2012. 12.12-én jelent meg.

Azok számára, akik nem tudják miről van szó: készül egy fantasy sandbox MMO, ami nagyon érdekesnek ígérkezik és egyre jobban a szívem csücskévé válik. Egy ideje elkezdtem fordítgatni a játék fejlesztői naplóit, a jelenlegi a 26. rész. Az eddig lefordított 25 rész megtalálható a Fórum, Hasznos dolgok, Pathfinder részében fejezetekre bontva. Akit érdekel, olvassa el, garantálom, hogy valamelyik része felkelti az érdeklődést. A gazdasággal foglalkozó cikket ki lehet hagyni, mert az elég beteg és megfekszi a gyomrot. A játék várható megjelenése: 2016

Cigányok, csavargók és tolvajok

A fenti cím az eredeti napló címének szó szerinti fordítása, nem én találtam ki.

A blog első részében Ryan megemlíti, hogy elképesztő sikere van Kicksterter projektjüknek, két hét alatt elérték a kitűzött cél 30%-át. A statisztikák szerint, akik eddig ezt teljesítették, azoknak a kiírása 90%-ban sikeres volt. Ezért rettentően boldog kedves Ryan-ünk. A blog lényegi része pedig a tárgyakról és a zsákmányszerzésről, azaz a lootolásról szól.

Zsákmány és kötődés

Mint azt már korábban tárgyaltuk, a Pathfinder Online karakterei a legkülönfélébb helyzetekben kerülhetnek konfliktusba, kezdve az orgyilkossággal, az erőforrásokért vívott harcon keresztül egészen a totális háborúig. Minden ilyen konfliktus végén van esély arra, hogy valamilyen zsákmányt szerezzünk, legyen az tisztességes vagy épp tisztességtelen úton szerzett loot. A tárgyak elvesztésének/megszerzésének lehetősége ösztönözni fogja a játékosokat arra, hogy részt vegyenek a konfliktusokban, ezenkívül felkavarja a gazdaságot, feszültséget kelt. A fejlesztők szeretnék elérni, hogy az ilyesfajta feszültségkeltés olyan szintet érjen el, ami arra serkenti a játékosokat, hogy okosabban játszanak, de mégsem szeretnének olyan helyzetet teremteni, hogy mindent elveszíthessenek anélkül, hogy bármilyen döntést hozhassanak ez ellen. Ebből a célból hozták létre a thread systemet, amely bizonyos ellenőrzést ad afelett, hogy mit szedhetnek ki a hullánkból (további információkat a karakterhalálról és a halál helyszínén maradó hullánkról az Élet és halál a River Kingdomsban című naplóban olvashattok).

Amikor egy játékos megöl egy másik játékost, akkor a gyilkos (illetve ha csapatban volt, akkor a társai is) megkapja a jogot, hogy kifossza a holttestet. Ha bárki más próbálná meg kifosztani, akkor az illető Tolvaj (Thief) megjelölést kap, ami sokkal kívánatosabb PvP célponttá teszi. A hulla kifosztásakor hat másodpercig fog tartani, amíg meg tudjuk nyitni a felszedhető tárgyakat mutató ablakot, ezen folyamat közben a zsákmányszerzés folyamata megszakítható. Ez megakadályozza azt, hogy gyorsan felkapkodjuk a tárgyakat majd elrohanjunk, a halott játékos szövetségeseinek pedig lesz lehetőségük megvédeni a holttestet, ha kellően odafigyelnek rá. Sikeres lootolás esetén a zsákmányoló karakter megkapja az áldozat inventoryjának egy részét, illetve a felszerelt tárgyai közül azokat, amelyek nem kötődnek a karakterhez (erre nem tudok más szót, a szerző thread-et használ, nagyjából  a bound megfelelője lesz, részletesen lásd lejjebb.) Minden olyan tárgy megsemmisül, ami nem kötődik az elhunyt karakterhez és a lootoló karakter sem viszi magával.

Mit jelent a „Kötődés, azaz threaded”?

Minden karakternek van egy bizonyos mennyiségű „sorsfonala” (thread of fate), amellyel magához kötheti a felszerelési tárgyait, köszönhetően a Pharasma istennő és a karakterek közti meglehetősen szokatlan kapcsolatnak (ez ugyanaz a kapcsolat, ami miatt a karakterek visszatérhetnek a halálból). Ezek a fonalak teszik lehetővé, hogy a megkötött tárgyak a karakternél maradhassanak annak felélesztése után, tehát ezek a tárgyak nem lootolhatók. A magasabb szintű tárgyak megkötéséhez több fonálra lesz szükség. A karakter fejlődése során egyre több fonalat kap, de lassabban kapja őket, mint ahogy a szintjének megfelelő felszerelést összeszedi. Ez azt jelenti, hogy egy alacsony szintű karakter szinte az összes tárgyát magához kötheti, míg egy magas szintűnek el kell döntenie, hogy az esetlegesen rendelkezésére álló több high-end felszerelés közül melyiket biztosítja be ezzel a módszerrel. Ha egy alacsony szintű karakter ráteszi a mancsát egy magas szintű tárgyra, akkor a fonalai többségének felhasználásával magához kötheti, de ez esetben a legtöbb tárgya lootolhatóvá válik.

Ha egy karakter meghal és a feltámasztása után meg tudja oldani, hogy visszaérjen a halál helyszínére a testének kifosztása előtt, akkor ő kapja meg a jogot a lootolásra és minden tárgyát visszakaphatja. Ezt a legjobban a társai segíthetik elő azzal, hogy védelmezik a holttestet.

Minden karakter rendelkezik egy maximális terhelési határral, amely meghatározza, hogy egyszerre mennyi felszerelést tud hordani. Ez egy alap számmal indul, amely növelhető a fajjal (például a törpéknek nagyobb terhelési határa van), különféle tárgyakkal (táskák, hátizsákok stb.) valamint varázslatokkal és tulajdonságokkal. A játékban minden tárgynak van súlyértéke, a nálunk lévő tárgyak súlyának összege nem haladhatja meg a terhelési limitet. Szóval ha valaki megöl, akkor sem biztos, hogy el tudja vinni az összes lootolható felszerelésed.

Ha olyan körülmények közt ölnek meg, hogy azt semmi sem indokolja, akkor Calistria istennő segítségével halálos átkot szórhatsz a gyilkosodra. Ennek ára van, de a költség annál kisebb, minél rosszabb hírnevű a gyilkosod. Márpedig egy gankelő karakter általában nagyon rossz hírnévnek örvend. Az átok hatására a megátkozott karakter fonalai egy bizonyos időre meggyengülnek. Ha a lejárat előtt te, vagy az általad megbízott ügynökök megölik, a tárgyainak nagyobb része válik lootolhatóvá. Az átkot nem lehet eltávolítani úgy, hogy egy barátja megöli és visszautasítja a lootot, csakis akkor szűnik meg, ha te magad, vagy a megbízottad teszi el láb alól.

Egyelőre ennyit a lootolásról, tárgyszerzésről, egy későbbi naplóban még részletesebben írnak erről.

38 comments to Pathfinder Online: Lootolás

Leave a reply