Hírek 08.28.

2013-08-28 RiftTESO  9 comments

Sziasztok!

A múlt heti érdeklődést felmérő poszt eredménye végülis kielégítő eredménnyel zárult, a különböző módokon kapott visszajelzésekből (komment, ts, email), az derült ki, hogy ha nem is a regisztráltak túlnyomó többsége, de azért elegendő ember olvassa a cikkeket. Mint azt már az egyel lejjebb fellelhető írásból tudjátok, Ruzsi papa is beszáll a véleményformálásba, a tudatalatti közös manipulálásába. Hamarosan eljön az idő, amikor a szekta előjön a fényre….hupsz, majdnem elszóltam magam :P Lassan a honlap kilép a klánhonlap státuszból és MMO hírforrássá változik :) Jövő héttől tehát az alábbiak szerint változik a szereposztás:

Én (szamár előre), azaz Kildaros témája a fantasy MMO-k, elsősorban hagyományos és high fantasy, utolsósorban koreai szutyok fantasy. Ezenkívül minden ami épp érdekel.

A Vezír, Commandante Mythra témája elsősorban a Guild Wars 2, illetve bármi más, ami épp az érdeklődési körébe csöppen.

A fedélzettisztogató szerepkört büszkén viselő Ruzsi pedig bevezet minket az MMO lövöldék golyózáporába (ahova pajzsként magunk előtt toljuk Maestirt), illetve engedélyt kap bármi bemutatására, ami felkelti a figyelmét.

Természetesen továbbra is várjuk a jelentkezéseket, ha valaki írni szeretne bármiről (elsősorban MMO-ról, hardverekről, szoftverekről), az nyugodtan jelezze. Fizetésre ne számítsatok, de a közönség ovációja mindenért kárpótol majd :D  És kommenteljetek, mert a törődést nagyon szeretjük :)

Rift

Új patch érkezik, mégpedig a 2.3 update 17. hotfixe. Túl lényeges dolgok nem történnek. Növelik  a Mayhem of Mathosia eventek gyakoriságát, igy talán nagyobb eséllyel szerezhető a fránya mount. Viszonylag jelentősnek mondható változás, hogy néhány warrior skillt melee távolságról rangedre változtatnak, egészen pontosan a hatótávolság 3 méterről 20 méterre nő az alábbi skilleknél (mint az látható, a tank soulok interrupt képességeit lehet majd távolabbról használni):

  • Reaver: Spasm
  • Paladin: Face Slam
  • Void Knight: Furious Rage

TESO

The Elder Scrolls Online

Az előfizetéses modell bejelentése óta azon méltatlankodnak a konzoljátékosok, hogy ez velük dupla kiszúrás, ugyanis ahhoz, hogy konzolon egyáltalán online játékot lehessen játszani, külön előfizetés szükséges. Ez Xbox esetében az XBox Live Gold. Tehát ha valaki TESO-val akar játszani konzolon, az fizet a Goldért és a játékért is. A Bethesda vezetői hosszú ideje tárgyalnak a Microsofttal arról, hogy a TESO legyen kivétel a Gold alól, így aki csak ezzel a játékkal akar online játszani, annak ne kelljen fizetni érte. Az oxm.co.uk információi szerint úgy néz ki, működni fog a dolog, de a részleteken még dolgoznak. Gondolom a MS részesedni kíván az előfizetési díjakból. Arról, hogy a PS4 verzióhoz kelleni fog-e a PS Plus előfizetés, még nincsenek konkrét információk.

Újabb nulla információtartalmú Kérdezz-felelek érkezett a játékhoz, amiből megtudhatjuk, mi az a tank/healer/dps, illetve hogy EU-ban még nem lesz béta. Ezzel jól el is mondtam mindent, de azért a tisztesség kedvéért itt a cikk:

2013. augusztus 26. hétfő, 21:08 | Írta: PiszkosFred

Véget ért a GamesCom 2013, amely két ok miatt vált emlékezetessé. Az egyik, hogy végre megtudtuk, előfizetős rendszert fog használni a The Elder Scrolls Online. A másik, hogy végre Európában is kipróbálhattuk a játékot. (Marquez cimbora – egykori Oblivion HQ szerkesztő társunk, aki időközben szintet lépett, nem kevesett – bejutott az ESO zártkörű, két órás tesztjére, és nem rest beszámolni róla – hamarosan olvashatjátok az The Elder Scrolls HQ hasábjain). Slusszpoénként, az esemény zárásaként az ESO bezsebelte a GamesCom 2013 „legjobb RPG” és a „legjobb közösségi/online/casual játék” díját is. Gratulálunk!

Az élet azonban nem állt meg Köln elhagyásával, hiszen érkezett egy újabb kérdezz-felelek cikk, benne tucatnyi, a játékosok és érdeklődők által feltett kérdéssel és a fejlesztők válaszaival. Lássuk ezek rövid összefoglalóját.

 

 

Kérdés: Az ESO-ban mennyire lesz életképes egy lopakodó, settenkedő karakter a PVP szituációkban? Hiszen, a korábbi TES játékokban ha a karakterrel lopakodtunk, akkor nem tűntünk el, nem váltunk láthatatlanná, csak a „szem” jelezte a képernyő közepén, hogy látnak e minket, vagy sem. És már megbocsáss, de akkor az ESO-ban hogy a fenébe lopakodjunk oda máshoz, ha közben ő könnyen észreveheti a lopakodó habtestünk körvonalait? (eskü, ez volt a kérdés…)

Válasz: természetesen, ha lopakodunk az ESO-ban, akkor a karakter a másik fél számára LÁTHATATLAN lesz, kivéve, ha valahogy észrevesz minket. De, ahhoz, hogy észrevegyen minket, nem elég csak véletlenül pont mi felénk bambulnia, tennie is kell érte. A legutóbbi teszteken például az egyik fejlesztőt például nyakon szúrta valaki a semmiből, de csak azért, mert a fejlesztő figyelmetlen volt, és nem használta például a Magelight nevű képességét, amellyel kiszúrható lett volna a közelgő rajtaütés.

 

K: Miután a PVP-ben legjobban teljesítő embereket megkoronázzák időről időre, majd elfoglalják a Trónt, mint Uralkodó(k), felmerül a kérdés, hogy akkor mi értelme van a többi vezetőnek, Ayrennek, Emericnek vagy Jorunnak, hiszen ha valakiket, akkor inkább őket kellene megkoronázni, nem a játékosokat. Mégis csak ők a Szövetségek vezetői, nem?

V: A válasz egyszerű. Attól, hogy valaki pöffeszkedik ideig-óráig a Rubin Trónon és hozza a döntéseket, attól még a tartományokban élő népeknek szükségük van saját vezetőre, akik vagy elfogadják az Uralkodó személyét, vagy nem. Előbbi esetben nincs gond, utóbbi esetben kezdődik a pofozkodás.

 

K: A QuakeCon videóban látszott, hogy a harcokban elég pontosan kell majd céloznunk a sikeres csata érdekében. Na, most ha valami ótvar netünk van, ami miatt egy multis játékban az ellenfeleink elég gyakran ugrálnak ide-oda köszönhetően a lagnak, akkor felmerül a kérdés, hogy az ESO-ban mire számíthatunk? Mert eléggé zavaró és frusztráló dolog ám ez.

V: Bár picit könnyebb a célzás az ESO-ban, mint más FPS játékok esetében, azért sajnos továbbra is oda kellesz majd figyelni erre, és aránylag pontosan célozni. Vagy, közel kell menni az ellenfélhez, és tíz centiről kell kiharapni a gigáját. Közelről kisebb az esély a hibázásra.

 

K: A dungeonokban a szerepkörök választásáról mesélnétek egy kicsit bővebben?

V: Egyszerű. Azt a szerepkört kell választanunk, amelyikről tudjuk/hisszük/sejtjük, hogy abban vagyunk jók és/vagy szeretjük. (Természetesen mindig lesznek Vér Istvánok, akik jobban tudják mit kellene csinálnunk, és ezt rendszerint felismerhető stílusban tudtunkra is adják majd – ez elkerülhetetlen), A lényeg, ha imádjuk a kardunk által bezúzott koponyák csontzenéjét, akkor legyünk DPS-ek. Ha inkább gyógyítani szeretjük a többieket, akkor irány a gyógyító (healer) szerepkör. Ha szeretjük, hogy legalább annyi pofont bekapunk, mint Rocky bármelyik random filmjében, de mégis állva maradunk a végén a közönség ovációja közepette, akkor a tank a mi szakmánk. Minden esetben, amikor egy-egy Dungeonba jelentkezünk, kiválaszthatjuk a szerepkörünket, amelyet egy-egy ikon fog jelölni. Ez alapján fogják a partyt kereső emberek megtalálni a nekik szükséges társakat.

 

K: Lesz e Conjuration mágia osztály az ESO-ban, amivel lényeket és fegyvereket idézhetünk meg, esetleg jó nekromágusként élőholtakat kelthetünk életre, mint a régi szép (jövőbeli) TES időkben?

V: Lesz lehetőségünk fegyvereket, páncélokat és atronachot idézni, de meg kell említeni, hogy a mágia osztályok picit másabbak lesznek, mint amiket megismertünk a korábbi játékokban.

 

K: Láttuk a felvételeket, és felmerült a kérdés, hogy lehet e érvényesülni mágia használat nélkül, pusztán az erőnkre és a fegyverünkre, páncélunkra támaszkodva? Mert a videókban mindig mindenki puffogtatott valamilyen varázslatot.

V: Természetesen igen. Egyszerűen csak a fegyver és páncél skillekre kell rakosgatni a pontokat, illetve ajánlott a Harcosok Céhével is közelebbi kapcsolatba kerülni, mert az ő általuk biztosított képességek is jól tudnak jönni mágia nélküli harcokhoz.

 

K: Ha belénk köt egy monszta, akkor honnan fogjuk tudni, hogy az most valami alacsony szintű de bátor (vagy vak) bolond, vagy esetleg egy nagyobb szintű és halálos ellenfél? Mert előbbi még csak-csak, de utóbbit jó lenne elkerülni, már csak a testi épségünkre való tekintettel is…

V: Minden ellenfelünk neve mellett ott lesz a szintje, ahogy az lenni szokott az mmokban.

 

K: Lesz e lehetőségünk átalakítani a felhasználó felületet (UI), illetve lehet e több mint egy chat ablakunk a PC-s verziónál?

V: Persze, bár az UI az fix valamilyen szinten, de a LUA nyelven írt addonokkal úgy szabja testre és alakítja át mindenki a felületet, ahogy akarja. Bíznak a fejlesztők abban, hogy a közösség modder része szép számú addonokkal lepi meg a játékosokat. (egy Dominos vagy Moveanything addon már most rendel!)

 

K: Felmerül a kérdés, hogy a varázslatok használata mennyire van kötve mondjuk a kétkezes botokhoz (Destruction Staff és társai) vagy az osztályokhoz (mint pl a Sorcerer), vagy bárki bármilyen varázslatot beszerezhet olyan helyekről, mint mondjuk a Mágusok Céhének skill fája?

V: Több helyről is beszerezhetünk spelleket, nem csak a varázsló osztályok egyedi skill fájáról.

 

K: El lett mondva, hogy elméletileg minden karakter unlockolhat minden skillt/képességet, mert lesz annyi számú „shard” a világban, csak meg kell őket találnunk. (Skyshards: amelyekből hármat kell összeszedni, és kapunk egy elosztható skill pontot.) Mennyire lesz ezekkel nehéz dolgunk? Például kell e majd heroic dungeonokban ölni kemény bossokat érte, vagy Lara Croft szinten kell e ugrálni tégláról téglára egy sziklafal tetejéig?

V: A Skyshardok begyűjtése inkább a felfedezés, mint sem bossok meg ugróiskolák teljesítésének a jutalma. Persze lesz köztük olyan, ami jól el lesz dugva, de még ezeket is könnyen meg lehet találni felfedezés közben.

 

K: Hol a béta kulcsom?

V: 3 millió jelentkezőknél tart az ESO béta jelenleg, és már kiküldtek több ezer meghívót. Ahogy halad előre az ESO fejlesztése, tesztelése, úgy lesz egyre több ember behívva, addig is kis türelmet kérnek a fejlesztők mindenkitől.

 

Leave a reply