The Division – E3

2013-08-29 Egyéb  25 comments

Sziasztok!

Elsőként a The Division-t szeretném bemutatni nektek. Nem írok le egyszerre minden eddig megjelent információt, hanem kronológiailag felépítve csöpögtetem majd az ámulattól kikerekedett szátokba, szemetekbe az információkat.   Ugyan a játékmenet, a stílus, a harcrendszer szinte semmiben sem hasonlít az eddig általatok megszokott játékokra, de úgy érzem, hogy pont emiatt lehet érdekes ez a kis bemutató.

A játék az idei E3-on mutatkozott be. Előzőleg senki sem hallott róla semmit, de a kiállítás után a takarító személyzet napokig söprögette a leesett állakat a földről pedig csupán egy rövidke gameplay videot láthatott a nagyközönség némi kommentárral, ami semmilyen lényegi információt nem tartalmazott.

 

 

A video megnézése után egyértelművé vált, hogy lesz PS4 a birtokomban, mert ezzel játszanom kell. Azóta egy jelenjen meg PC-re is petíció miatt bejelentették, hogy nem csak nextgen konzolon lesz játszható a produktum, hanem PC-n is. A bejelentéskor nagy volt az ováció, de szerintem ez azt jelenti, hogy átcsúszik a projekt 2015-re.

A játék  harcrendszere egy tavaly nyáron megjelent TPS játékon alapszik, ami nem más, mint a Ghost Recon: Future Soldier. Nálam az év játéka volt, de nagy bukás lett a piacon. A COD-on és Battlefielden felcseperedett emberkék nem igazán tudták magukénak érezni a taktikus játékmenetet, így rengeteg negatív hozzászólás született és ez teljesen megölte a játékot. Elsőnek azzal, hogy a készítők elmentek a sok rinyáló igényei felé, majd azzal, hogy nem foglalkoztak a szerverekkel és pár hónap alatt játszhatatlan lett a játék. A játékhoz szervezett csapatmunkára volt szükség, az önjelölt Rambok nem nagyon éltek meg a játékban. A győzelemhez folyamatos kommunikációra volt szükség, ha két szervezett csapat harcolt egymás ellen.

Kasztok számában nem volt nagy választék, mindössze 3 félét tartalmazott a játék.

Engineer: support kaszt olyan eszközökkel, amik az ellenfél felfedezését, vagy épp a saját csapattársak elrejtését voltak hivatottak segíteni. Egyik kedvencem volt egy reptethető drone, amivel, mint egy kis repülő kamerával lehetett jelölni a többieknek, hogy hol van ellenfél. Ez az elem egy technikai újítás révén a Divisionben is látható lesz, de erről majd később.

Rifleman: egy tank kaszt erősebb páncéllal, a tipikus gyalogsági katona szerepkörében, gyógyító kütyüvel. A játékban nem feltétlen volt halálos minden találat, hanem volt a GW2höz hasonló downed állapot, amiből vissza lehetett hozni a társat.

Scout: a shooterek thiefje, akiket mindenki utál. :) Láthatatlanság, nagy zoomal bíró fegyverek, hangtompítós közelharci fegyver, de gyenge páncél.

Ugyan a pályák és játékmódok különböztek, de érdemes volt minden kasztból szerepeltetni karaktert a csapatban, oylannak éreztem ezt, mint egy szentháromságot. A karakterek fejlődése hasonló volt az RPG-s fejlődéshez. XP-t kapsz, szintet lépsz, majd szintlépéskor új lehetőségekből választhatsz. Egyaránt lehetett a karaktert és az eszközöket is fejleszteni.

Az alábbi  bemutató vidi egy kis összefoglalót tartalmaz az általam említett dolgokról az ABBA egyik férfi tagja reinkarnációjának kommentálásában.

 

 

Visszatérve a The Division-höz. Óriási kitalációk születtek az E3-as vidi alapján. Egyesek már teljes játékleírásokat kreáltak, de a készítőktől az infók csak kicsit később kezdtek el kiszivárogni, amiket majd a következő részben fogok leírni. Teljes kép még most sincs az emberek birtokában, hogy a Ghost Recon: Future Soldier játék, milyen módszerrel lesz egy MMO RPG világba integrálva annak tudatában, hogy azért az előd már kicsit felkínálta magát erre a szerepre.

 

üdv Ruzsi

25 comments to The Division – E3

Leave a reply