Guild Wars 2 09.24. – Twilight Assault, Class Balance (Október 15.)

2013-09-24 Guild Wars2  15 comments

Sziasztok!

Sokak kedvenc gonosztevője, Scarlet Briar visszatér, és ezúttal egy még ördögibb tervet eszelt ki a játékosok számára. Az Október 1.-én startoló Twilight Assault LS modul a sylvari-k területére kalauzol el minket, egészen pontosan Caledon Forest-be. A Lionguard a Twilight Arbor területéről baljós jelentéseket kap a felderítőkön keresztül, ráadásul a Destiny’s Edge egyik tagja, Caithe is szeretné megtudni, mi folyik Faolain hajdani kuckójában. Amellett, hogy a Nightmare Court még úrnőjük távozása után is tevékenykedik a területen, most már egy őrült sylvari titokzatos tervének első fogaskerekei is működésbe lépnek, és megindul a támadás Twilight Arbor kertjeiben.

Ha új patch, akkor Livestream! Az ArenaNet Szeptember 30.-án este 9 órától a Twitch-en mutatja be, mi is vár ránk egész pontosan TA falain belül. Egyelőre semmi hír arról, hogy a dungeon explorable módjához hozzányúlnak a fejlesztők, mint azt mindannyian tudjuk, az ominózus Forward/Up ösvénybe sok játékosnak beletörik a foga. Ami viszont tutira lesz, az egy új path, ami kifejezetten 80-as szintű hősökre lesz szabva. A harcon kívül Scarlet csavaros feladványait kell majd abszolválni, illetve lesznek Jumping Puzzle-re hajazó részek is az új útvonalon.

Nem maradunk jutalom nélkül, új achievement reward-ok érkeznek a Twilight Assault-tal! A Slickpack back skin kifejezetten az Engineer-eknek fog remekül állni, ezt valószínűleg a sztorihoz tartozó meta achi teljesítése esetén kaphatjuk meg. Lesz új Miniature is, ám az még egyelőre rejtély, hogy melyik új ellenfél aprócska másolatát tehetjük majd zsebre. Ennél izgalmasabb, hogy végre lesz értelme a trash mob-okat is megölni Twilight Arbor-ban, ugyanis a Nightmare fegyverek átalakított kinézettel rendelkező skin-jei eshetnek belőlük, igaz, nagyon pici eséllyel. A legjobban úgy lehet elképzelni, mintha az eredeti TA-s skin-re ráhúzták volna az AC fegyverek kékes izzását, kifejezetten kellemesen festenek.

Anno az adathalászok nem véletlenül bukkantak Treasure Hunting-ot előrevetítő string-ekre a dat fájlban, ugyanis érkeznek az Aether Chest-ek a játékba! Az Aetherblade-ek összeszedett kincseit tartalmazó ládákhoz csak Twilight Arbor-on belül juthatunk hozzá. Ám kulcs nélkül nem fogjuk tudni kinyitni őket, ezért Caledon Forest is kap egyfajta Scavenger Hunt-ot, a kulcs darabjait ezen a területen tudjuk majd összeszedni, ám arról még nincs pontos információ, hogy milyen viszontagságokon kell majd keresztülmennünk a kulcsokért.

Bár picit régebbi hír, de gondolom nem árt megosztani, hogy a következő class balance Október 15.-én fog érkezni. Jonathan Sharp ezzel kapcsolatban készített egy összegző leírást, amiben nagy vonalakban elmagyarázza, hogy mi várható majd az egyes kasztok terén! Egy-két általános változtatás is lesz, amelyek viszont nagyon pozitívnak tűnnek, szemezgessünk egy kicsit:
- Trait Tooltip: ennek segítségével végre látni fogjuk, hogy az aktuális build-ünkben mely képességeket erősíti az adott trait, van-e rajta CD, vagy hogy meddig tart a trait hatása. Hasznos, szeretni való változtatás, köszi Jon!
- Skill Tooltip változások: ahogy egy trait hat egy skill-re, úgy fog változni valós időben annak a tooltip-je. Ez megkönnyíti a tájékozódást, hogy éppen hatott-e a trait a használt képességre, vagy sem. Még színcsere is lesz a skill-eknél, hogy könnyebben lásd a build-edben szereplő trait-ek hatásait.
- Tab Targeting: Champ/Legendary lények lesznek az elsődlegesen választott célpontok Tab használat során, utána játékosok és mesó klónok, végül minden más. Ha a Tab-on kívül másfajta target-eléssel váltasz másik célpontot, a Tab Target listája resetel, és mindig arra az élő célpontra ugrik majd a jelölés újabb használat során, amit először vettél célba Tab-bal. Ha a karaktered látószögében benne van a célpont, akkor fogsz tudni Tab-ot használni, ez most a kamerától függ.
- Floater fejlesztés: A különféle condik sebzése (Poison, Bleeding, Burning, stb.) kap egy egységes damage számot, amit egy feltűnő karakterrel (#) fognak jelölni. Ez a lehetőség opcionális, bármikor visszaállítható.
- Jobb Fast Cast Ground Targeting: A marker-es AoE skill-ek célzása jelentősen feljavul, ha a Fast Casting be van kapcsolva. A következő módon pakolhatod majd őket: dupla kattintás, egyszeri kattintás, adott billentyű felengedése esetén cast-olás.
- Ranger Pet-ek, Necro minion-ok életereje szét lesz választva PvE és PvP között: azt hiszem, elég egyértelmű
- Launch megszakítható Stunbreaker skill-ekkel: szerintem ez is.
Ezek várhatóak az általános fejlesztések területén, ám most nézzük meg, mi várható kasztonként! Előszóban annyit, hogy nem kívánnak túl sok mindent nerfelni, inkább a kasztok support jellegét erősítik majd.

Warrior

Az elsődleges cél, hogy a shout build-ek support jellegét javítsák a Warrior-nál. A legfontosabb változtatás, hogy a Lung Capacity trait átkerül Tier 1-be, így kombinálható lesz a Shrug It Off-al, illetve a Vigorous Shouts-al. Komolyabb változtatást nem terveznek a Warrior esetében, ugyanis úgy gondolják, hogy ez az a kaszt, ami általában minden területen jól teljesít a játékon belül.

Necromancer

A Necro-t érintő változások középpontjában a Blood Magic traitline áll. Mivel a Life Siphon ebből a fából nyeri a legtöbb bónuszt, és a Siphon jelenleg nem túl jó, ezért felerősítik az ehhez tartozó trait-eket, például a Vampiric Precision, Vampiric Master és Vampiric Rituals is át lesz dolgozva. A Life Force mutatót is bővítik, mutatni fogja a maximális LF-t, az aktuális LF-t, illetve kicsit távolabb kerül a skillbar-tól.

Guardian

A Guardian-ek rengeteg support skill-je erősödni fog. A Purging Flames például teljesen átalakul, 3 condit fog leszedni egyszerre cast-oláskor az AoE effekten belül, illetve továbbra is Burn-t rak azokra az ellenfelekre, akik benne állnak (vagy belelépnek). Csak cast-oláskor fog condit szedni, utána lecsökkenti az ellenfél által adott condik hatóidejét a szövetségeseken. A Meditation skill-ek instant cast-osak lesznek, és a Focused Mind Fury boon-t fog adni Meditation használat esetén. (DPS Guardian-ek javulnak, nem is picit)

Engineer

Az Elixir Toolbelt-et fogják buffolni, például az Elixir S garantált stealth-et fog adni, az Elixir B pedig fix Stability-t pakol az Engi-re, egy véletlenszerű boon mellett. A turret-ek azt a célpontot fogják támadni, amit az Engi is üt. A támadásaik CD-je megmarad, és ugyanúgy kelleni fog nekik targeting idő is, de a turret-es Engi-k így végre fókuszálhatják a sebzésüket a célpontra turret-eken keresztül.

Elementalist

A legjobb support fegyver a Staff, ezért tovább erősítik ennek a support jellegét. A Geyser skill nagyobb rádiuszt kap, a Water Blast healing tulajdonsága megnövekszik, az Unsteady Ground skill-t pedig úgy dolgozzák át, hogy funkciójában hasonlóságot mutasson a Guardian Line Of Warding-jával. A Conjure fegyverek mind kapnak buff-ot, a 4 skill set jelentősen erősödni fog, hogy több Conjure build kerülhessen ki a játékosok kezei közül.

Thief

A Thief Venomous Aura trait-je most elég nehézkesen használható, mivel túl kicsi a rádiusza. Ezért mindenképpen megnövelik a hatótávját, hogy a Thief könnyebben tudja átadni a mérgeit a csapattársaknak. A Flanking Strike-ot lenerfelik, a 2 boon ellopására alkalmas skill csak 1 boon-t fog tudni elszedni ellenfelétől. A main hand pisztoly skill set-jéből újradolgoznak egy skill-t, még nincs eldöntve, hogy pontosan melyiket, de mindenképpen support jellegű képességre számíthatnak a Thief tulajok.

Mesmer

A mesók leginkább a Mantrák terén kapnak buffot, a Power Cleanse 2 condit fog tudni lekapni 5 szövetségesről, a Power Break pedig Stability-t fog adni nekik. A Mesmer-t érintő változásokról nincs több információ.

Ranger

A Ranger Sick ‘em skill-je Stealthbreaker lesz. Revealed debuff-ot fog rakni a célpontra, így nem fog tudni eltűnni, a Ranger tehát félelmetes ellenfele lesz a Thief-eknek. A pet-ek support jellegét javítani fogják, a Bear condi leszedője például nem elég jó, így biztosan fejlesztenek rajta. Továbbá javítani fognak a Moa és Fern Hound pet-eken is. A Ranger ennek tetejében a fegyverei terén is változások elé néz.

Természetesen ez nem a teljes lista, nagyon sok változás érkezik majd a kasztokhoz, csupán ízelítőként rakta ki Jon Sharp ezeket az információkat. Lényegében tényleg a support jelleget próbálják javítani minden kasztnál, ugyanis nagyon elhanyagoltnak érzik ezt a karakterépítési lehetőséget, pedig nagyon sok ötlet lehet bennük. Személyes véleményem, hogy ha esetleg a Healing Power jelentőségét kicsit jobban megemelnék, talán kedvezőbben fogadnák a support build-eket a játékosok, és nem keresnének mindenhova “pure dps” karaktereket. Mindenesetre izgalmasnak tűnnek ezek az apró hírmorzsák, várjuk Október 15.-ét!

Leave a reply