Hírek

2013-10-03 EgyébNeverwinter  29 comments

Sziasztok!

Rift

A szokásos csütörtöki updatelés alkalmával érkezett meg a 2.4 update negyedik hotfixe, amelynek legnagyobb “újítása”, hogy mától játszható az új 20 fős raid, a Planebreaker Bastion. Jó szórakozást hozzá :) . A patch ezenkívül javarészt bugjavításokat tartalmaz. Fontosabb részek:

  • javítanak az alacsonyabb memóriával rendelkező gépek esetén a teljesítményen.
  • új dance emote-ok kerültek a Rift store-ba
  • Tier 1 raid tárgyak kaptak credit árat…
  • néhány endgame synergy crystalt megváltoztattak, illetve a Rogue Nightblade néhány skilljét átdolgozták.

A részletes patch notes itt található

Neverwinter

Régen érkezett már értékelhető infó a játékról a storeban megjelenő tárgyakat leszámítva. Aki a megjelenéstől figyelemmel kíséri a játékot, az tudja, hogy a fejlesztők eredeti célja az volt, hogy a három szerver lakosságát összevonják egy gigaszerverre. Eddig még nem történt meg ez az esemény, de most felbukkant egy hír a hivatalos portálon, miszerint hamarosan alkalmazni tudják már a megújult szerver technológiájukat, amely lehetővé teszi a szerver összevonást. A pontos dátum bejelentése már nagyon közel van. Forrás

Egyéb

Tom Clancy, a híres politikai thrillerek szerzője, illetve a Red Storm Entertainment alapítója életének hatvanhatodik évében elhunyt. Ő adta a nevét a Ubisoft olyan sikersorozataihoz, mint a Rainbow Six vagy a Splinter Cell.

A Tom Clancy által elképzelt alternatív világban játszódott a Ubisoft Rainbow Six-, Ghost Recon-, Splinter Cell-, EndWar- és HAWX-sorozata is, amely tele volt a terrorizmus elleni harccal, kémkedéssel, militarista tudománnyal, akcióval és politikai csíntevésekkel. A bestseller író ma, hatvanhat éves korában egy baltimore-i kórházban örökre lehunyta szemét.

Ő volt a társalapítója a Red Storm Entertainmentnek 1996-ban, amely játékfejlesztéssel foglalkozott, a céget a Ubisoft vásárolta fel, nyilvánosságra nem hozott összeg fejében. A filmes világ sem volt ismeretlen számára, könyvéből született a Vadászat a Vörös Októberre, a Férfias játékok és A rettegés arénája.

Bár az utóbbi években a játékfejlesztésben nem vállalt aktív szerepet, ez cseppet sem von le érdemeiből. A legutóbbi játék, melyhez nevét adta, a Splinter Cell: Blacklist volt, míg a következő a 2014 végén érkező, Ruzsi által is várt The Division.

TESO

2013. szeptember 09. hétfő, 21:04 | Írta: PiszkosFred

 

Túl vagyunk a PAX Prime 2013 rendezvényen, majd utána a pénteki stress teszteken. Utóbbi a The Elder Scrolls Online esetében jól sikerült, a három és fél órás esemény sok jó tapasztalatot nyújtott a fejlesztőknek. Ami a másik tesztet, a Román-Magyar másfél órás eseményt illeti, hát, az is nyújtott tapasztalatot, az hétszentség… láttuk mi történt… (vagy, mi nem történt). Ami még említésre méltó, hogy az ESO stress tesztje kapcsán újabb videók szivárogtak ki a netre. (Aki követi a Facebook oldalunkat, az már találkozott az általában pár óráig elérhető linkekkel – ide nem kerülnek ki amíg érvényben van az NDA.)

De az élet nem áll meg. Az új héttel új cikk is érkezett, egy újabb “Kérdezz-felelek vegyes felvágott”, szám szerint a hetedik. A kérdések nagy része a PVP-t érinti, Erődök foglalását, Császárrá koronázást, Szövetségek igazságos eloszlását, stb., de szó esett a Dwemerekről, a Shadowscales csoportról és a Magelight képességről is. Összefoglaló a lapozás után.

 

Kérdés: Hogy működik majd a PVP három Szövetség esetében? Tegyük fel, az Ebonheart birtokol egy Erődöt. Megtámadhatja ezt a bizonyos Erődöt az Aldmeri és a Daggerfall egyszerre, egy időben? Vagy, ugyanaz az eset, és én az Aldmeri Domínium tagja vagyok. Meg tudom oldani azt, hogy csak Daggerfall embereket támadok az ostrom közben, vagy muszáj mindig mindkét Szövetség ellen harcolnom?

 

Válasz: Ebben az esetben tehát az Aldmeri és a Daggerfall egyszerre támad, és ha sikerül nekik kiirtani az Ebonheart védelmet, akkor maradnak ketten, farkasszemet nézve egymással. Természetes a támadások során dönthet úgy az Aldmeri hadsereg, hogy csak a Daggerfallból támad embereket, de dönthet úgy is, hogy megvárja, amíg véget ér az Ebonheart és Daggerfall pofozkodás, és arra támad rá, nevető harmadikként, aki talpon maradt.

Az is megoldás lehet, hogy az Ebonheart sereg elhagyja az erődöt ideiglenesen, megvárja, amíg az Aldmeri és a Daggerfall megharcol érte, majd visszatérnek, és beleverik a földbe a túlélőket, visszaszerezve/megtartva az Erődöt.  Amikor három oldal harcol egymás ellen Cyrodiilban, a taktikai lehetőségek tárháza végtelen.

 

K: Van e valami hír a Shadowscales csoportról? Lesznek? Nem lesznek?

V: A Shadowscales-nek azokat az Argóniaiakat hívjuk, akik a Shadow csillagjegy alatt születtek Black Marshban, és akiket még születésükkor elszakítanak a szüleiktől. Félelmetes bérgyilkosokká képzik ki őket, majd Black Marsh királyát szolgálják egészen a visszavonulásukig (ha megérik). Idősebb korukban a tapasztalatuk és tudásuk miatt bérelt helyük van a Sötét Testvériség sorai között.

Természetesen jelen lesznek a játékban, Black Marsh Shadowfen nevű régiójában kell majd keresni őket.

 

K: Lehetne bővebben tudni a játékos guildekben szereplő boltról? (Guild Store)? Muszáj az adott játékos guildhez tartozni, vagy van esetleg valami publikus bolt vagy kereskedő, amin keresztül tudok tőlük vásárolni? Saját árakon tudok majd árulni termékeket, vagy a guild vezetője határozza ezt meg?

V: Mindenképpen az adott guildnek a tagjának kell lenni ahhoz, hogy elérje valaki a kínálatot – nincs publikus, mindenki számára elérhető kereskedő vagy bolt. Ha van jogosultság (amit a vezető adhat), hogy eladhasson az illető tárgyakat a guild boltban, akkor azt a saját árain tudja majd megtenni.

 

 

K: Lesznek majd begyűjthető címek (titles) vagy achievementek? Például, ha megoldunk egy hosszú küldetés sorozatot, vagy mondjuk, ha megoldjuk az összes küldetést az adott zónában? Mint mondjuk a “Thane” rang a Skyrimban?

 

V: Rengeteg achievement lesz a játékban, közte olyan is, mint a példában szereplő fontos és hosszú küldetések megoldása, vagy minden feladat elvégzése egy adott zónában, stb. Ami a címeket illeti, egyelőre nem tudni, mi a helyzet. Tudják a fejlesztők, hogy egy-egy title megszerzése és mutogatása mekkora értékkel bír, de úgy akarják megoldani, hogy az illeszkedjen az ESO világába. Mindezek mellett lesz rá mód, hogy valaki megmutathassa, mit ért el eddig a játékban, legyen az akár egy speciális felszerelés, képesség, vagy bármi más egyedi megoldás.

K: Ha egy játékost Császárrá koronáznak és az ő Szövetsége birtokolja az Erődöket a Császári Főváros körül, akkor hogy innen hogy tud a többi Szövetség “feltámadni” és visszaszerezni az irányítást Cyrodiilban? Illetve, ha a játékos meghal és emiatt az Uralkodó személye változik, akkor mi gátolja meg a játékost abban, hogy féltve a pozícióját ne menjen Cyrodiilba többé, mihelyst megkoronázzák?

V: A játékosok Cyrodiilba egy biztonságos bázison keresztül érkeznek, ahova ellenség nem tud belépni. Vagyis, innen indulva újra vissza lehet szerezni a hatalmat az ellenségtől. Ha egy Uralkodót trónfosztanak  (a Szövetsége elveszti az uralkodáshoz feltétlen szükséges Erődöket), akkor ahogy legközelebb meghal a játékos (a Császár), vagy kilép (log out), vagy zónát vált (visszamegy PVE területre), azonnal elveszti az uralkodói státuszát. Uralkodónak lenni nem csak az egyénnek jelent extra előnyöket, hanem az adott Szövetségnek is. Érdemes tehát védeni az Uralkodót, és az Uralkodónak is érdemes törődnie a népével.

 

K: Szó volt arról korábban, hogy lesz egy Magelight nevű képesség, amellyel meg lehet akadályozni azt, hogy sunyi kis rugók a nyakunkba ugorjanak. Ez a képesség hasonló lesz a Skyrimban látott támadó jellegű Magelight-hoz, vagy inkább a fényforrás szerű Candlelighthoz lesz köze?

V: Magelight inkább a Candlelighthoz hasonlóan fog működni, vagyis egy aura lesz a karakter körül, amely azon túl, hogy lebuktatja a lopakodó karaktereket, még egy kis bónuszt is ad a varázsláshoz.

K: Azt már tudjuk, hogy népes és mozgalmas harcok lesznek az Erődök és az utánpótlás bázisok körül Cyrodiilban. De mi a helyzet azokon a területeken, amelyek kívül esnek harcmezőn? (Cyrodiil iszonyat nagy területű lesz.) Lesz rá lehetőség, hogy távol a harc zajától kalandozás közben összefuthassunk valakivel? Esetleg ellenféllel? Ha igen, akkor a találkozás hogyan fog zajlani?

V: Rengeteg lehetőség lesz találkozni másokkal a masszív nagy harcoktól távol is. Rengeteg küldetés lesz majd, amelyek nagyobb városokban szerezhetőek, és amelyek rendszerint az ellenséges zónákba küldik a játékosokat. Ha bulizni akar valaki, de távol a ostromoktól és a harcoktól, akkor érdemes ellátogatnia Chorrol, Cheydinhal, Bruma, Cropsfor vagy Vlastarus városokba és környékükre.

 

K: A játékosok ugyebár szabadon dönthetnek, hogy melyik frakcióhoz csatlakoznak. De mi van akkor, ha az egyik frakció sokkal népesebb lesz, mint a másik? (amire van esély, jelenleg az Ebonheart a legnépszerűbb és a Daggerfall a legnépszerűtlenebb.) A kis létszámú Szövetségnek mennyi esélye lesz Császárrá koronázni valakit a soraiból?

V: Három Szövetség csatája esetében az egyensúly leginkább játékosok kezében van. Ha az egyik oldal sokkal népesebb, mint a többi, akkor általában a másik kettő összefog, és úgy esnek nekik. Természetesen lesz egy határérték minden Hadjáratban (Hadjárat lényegét lásd korábbi cikkekben), ami biztosítja azt, hogy nem lesz teljesen egyoldalú egyetlen Hadjárat sem. Ezen kívül lesznek olyan megoldások, amelyek szintén biztosítják az egyensúlyt népesség eltérés esetén. Ilyen lesz például a pontrendszer, amely ösztönzi majd a játékosokat arra, hogy a nyerő pozícióban lévő Szövetségtől foglaljanak el Erődöket, mert több pontot ér minden ellenük elkövetett cselekedet.

Egy Erődöt sokkal kevesebb emberrel is el lehet foglalni, mint sem azt gondolnánk, vagyis, egy kisebbségben levő Szövetség is képes lehet elfoglalni a trónt, és Császárrá koronázni valakit.

 

K: Kapunk valami új infót, valami fülest azzal kapcsolatban, hogy mi történt a Dwemerekkel? Új könyvet, vagy valami tőlük származó eredeti forrást?

V: Nem lesz hiány az ESO-ban sem a Dwemerek eltűnését érintő kérdésekből és utalásokból.

K: Ha megtámadunk egy Erődöt, melyek az elfoglalásához szükséges feltételek? Egyszóval, mikortól lesz a miénk?

Ugye, ahhoz, hogy bejussunk az Erődbe, először meg kell bontani a várfalat, vagy be kell törni a főkapun. Ezek a sérülések maradandóak, ez oké. Tudjuk azt is, hogy az utánpótlás bázisok (bányák, fűrésztelepek, farmok) viszont automatikusan javítódnak – X idő alatt –, de mivel ezek fontos szerepet játszanak az Erődök védelmében, nem árt, ha a csata végén valahogy megmaradnak, és nem romboljuk porig őket.

A kérdésem az, hogy az erőforrásokat, vagy az Erőd falát illetve a várkaput hogy tudjuk saját kezünkkel megjavítani, ha elfoglalunk egy Erődöt?

Illetve, szeretek lopakodni. Nagyon. Emiatt jó lenne tudni, hogy milyen szerepet játszanak a „tolvajok” és „bérgyilkosok” egy-egy Erőd ostromában? Említettetek gerilla harcmodort korábban. Kifejtenétek?

V: Egy Erődben két zászló található, amelyet muszáj azonos Szövetségnek birtokolnia ahhoz, hogy elfoglalja az adott Erődöt. Nem feltétlen kell az Erődben található összes NPC-t (árusok, személyzet, várvédő katonák, stb) megölni ahhoz, hogy sikerrel járjunk – bár könnyebbé teszi a dolgokat, az kétségtelen.

Az utánpótlás bázisokon is található zászló, amelyet birtokolni kell ahhoz, hogy az utánpótlás bázist elfoglaljuk. Mindez az Erőd elfoglalástól függetlenül zajlik, vagyis akár kisebb létszámú csapat is megteheti ezt (vagy akár megakadályozhatja)

Ami a sérült falakat és várkaput illeti, lesz lehetőség ács és kőműves szerszámokat venni, hogy gyorsabban menjen a javításuk.

Lopakodó játékosok nagyon jól tudnak jönni az ostromgépek irányítóinak likvidálásánál. Egy ostromgépezet (kőhajítók, faltörő kosok, stb) megállításának legegyszerűbb módja, ha megölik azt, aki vezeti/irányítja. Ezek után nem marad más hátra, csak fel kell gyújtani az adott gépet, és ideiglenesen, de a probléma meg van oldva.

29 comments to Hírek

Leave a reply