Hírek 11.13.

2013-11-13 EgyébEverquest NextRift  33 comments

Sziasztok!

Következzen a szokásosnál egy kicsit töményebb híranyag:

Rift

state of the game address 2.5

A játékosok kérésének (követelésének) eleget téve Bill “Daglar” Fisher készített egy State of the Game írást, melyben a játék fejlesztéséről adott néhány infót. Elmondása szerint rengeteg visszajelzést kapnak a játékosoktól és esetleg néha úgy tűnhet, hogy nem hallgatnak rájuk, ennek ellenére ők folyamatosan figyelnek, változtatnak. Az alábbiakban kis betekintést kapunk abból, miket tartogatnak számunkra az elkövetkező hetekben, hónapokban:

  • folyamatos grafikai optimalizáció: az egyik legtöbb visszajelzés ezen a téren érkezik. Mindent megtesznek annak érdekében, hogy a játék minél jobban fusson a gépek minél szélesebb körén, de ezek mindig nagyon kockázatos változtatásokat jelentenek. Viszont ha sikereket érnek el, akkor az nagyban növeli a játékélményt mindenki számára, ezért muszáj foglalkozni a kérdéssel. Az elmúlt hetekben a gyengébb gépekre fókuszáltak, de mostantól szélesebb felhasználóbázisra is kiterjesztik a fejlesztéseket.
  • cross shard funkcionalitás javítása és nemzetközivé válás: a szerverek közti átjárhatóság kezdetben nem volt célja a fejlesztőknek, de az idők múlásával egyre fontosabb szerepet töltött be a játékélményben. Legutóbb az Instant Adventure-t terjesztették ki úgy, hogy másik szervereket is bevontak a csapatkeresésbe, de további lehetőségeken is dolgoznak. A 2.5 update megjelenésével a shardok nemzetközivé váltak, amely segítségével még könnyebben  lehet játszani a támogatott nyelveken. A tárgy linkek, aukciók és rengeteg egyéb üzenet ezentúl nem a szerver alapértelmezett nyelvén, hanem a kliensben beállított nyelven fognak megjelenni.
  • dimenzió fejlesztések: rengeteg, a dimenziók használatát kényelmesebbé tevő funkción dolgoznak. Ezek közé tartozik a dimenzióban keresés lehetősége, átszabott kezelőfelület, stb. Látják, hogy mennyire kreatívak a játékosok, a fejlesztők pedig keresik a módjait annak, hogyan alkothatnak még vadabb dolgokat.
  • a zónák alakítása a jobb élmény érdekében: új bemutató küldetéseket tettek a kezdő zónákba, hogy mindenki könnyebben megértse, hogyan kell játszani a Rifttel és igyekeznek minden olyan részt kigyomlálni a játékból, ami ront a szintezés játékélményén.
  • tartalmi fejlesztés: amellett, hogy folyamatosan próbálnak teljesen új tartalmi elemeket tenni a játékba, folyamatosan felülvizsgálják a korábbi, már ismert részeket és alakítgatják őket annak érdekében, hogy jobban megfeleljenek az éppen aktuális fejlődési érdekeknek. Legyen szó krónikáról, dungeonről, raidről, senki ne lepődjön meg, ha a jól ismert mechanizmusok egyszercsak nem működnek. A 2.5-el teljesen új formáját vezették be a tartalom adagolásának. Ahelyett, hogy egy patchel elárasztanának minket egy halom új elemmel, heti rendszerességgel kapunk valami újdonságot, ami így segít frissen tartani a játékot.
  • PvP fejlesztések: bevezették a matchmaking rendszert, melynek segítségével olyan csapatokat állít össze a játék, ahol a küzdő felek hasonló erőviszonyokat képviselnek. A későbbiekben a PvP területén új warfrontok, új játékmenettel rendelkező Conquestek, PvP dimenziók érkezése várható, illetve szeretnék bevezetni a versenyszerű ranked PvP-t. De amíg mindezek elkészülnek, addig is folyamatosan dolgoznak a kasztok megfelelő egyensúlyán.

A cikk befejező részében Daglar beszél cseppet a 3.0-ról is. Elmondja, hogy nem túl nagy titok az, hogy kiegészítőn dolgoznak. Régi vágyuk, hogy kiterjesszék a Rift világának megismerhető részét, ezért szeretnének többet barangolni a síkok közt. A kiegészítők hagyományos elemei az  új területek, új mechanizmusok, teljesen új rendszerek. A Trion Daglar értelmezése szerint minden, csak nem hagyományos. Szeretnék felrázni a dolgokat, új utakat keresnek a tartalom bővítés területén. Emiatt a 3.0 nem egy fejlesztési cél, nem egy végső termék, hanem egy folyamatos utazás, melynek végén valami nagyszerű dolog vár ránk. Miért kellene megvárni egy kiegészítőt azzal, hogy új szakmát vezessenek be, új soulokat kapjanak a kasztok, vagy ízelítőt kapjunk a 3.0 történetéből?

Hogyan lehet megteremteni a legjobb élményt úgy, hogy folyamatosan fenntartják az izgalmakat, mégis imádjuk a napot, amikor a kiegészítő végre megjelenik? Annyi már biztos, hogy a régi modell idejétmúlt és valami teljesen újat kell kipróbálni. De hogy mi lesz ez, arról csak később fognak beszélni, de remélik, hogy a RIFT történetének legizgalmasabb éve következik. Ámen

A jövőből térjünk vissza a jelenbe. Az elmúlt hetekben a szerver összevonások és az EU shardok egy clusterbe olvasztása hosszú sorokat és erőteljes lagot eredményezett. Daglar bocsánatot kért a kellemetlenségekért és ideiglenes megoldásként (a játékosok kérésének eleget téve), amíg a cluster technológiát nem tudják kellő szintre fejleszteni, az EU szervereket újra két clusterre bontják, egy angol és egy kevert német/francia/nemzetközi clusterre. Felhívom a figyelmet, hogy ez technológiai változtatás, nem fognak visszaállni a régi szerverek!!!

Csütörtökön frissítés, a 2.5 update 2-es hotfixe érkezik, lássuk mi történik (a részletes patch notes-hoz ide katt):

  • Return to Deepstrike: a régi dungeon lvl60-as verziója, új történettel, új ellenfelekkel, új küldetésekkel
  • Atragarian Gift buff ezentúl nem múlik el ha meghalunk (ez a buff teszi lehetővé, hogy az új vízalatti küldetéseknél ne fulladjunk meg
  • fentieken kívül egy halom bug javítás, köztük az átalakítot Iron Pine bentragadt questjei, raid és dungeon bugok, patron bónusz bug reparálása

Everquest Next

Ha már bejelentették a EQN Landmark alpha és béta teszt időpontjait, néhány videót is közzétettek, melyekben a Landmarkot mutatják be nekünk. A másodikban valahogy még engem is elkapott a grafika és a hangulat

World of Warcraft

A Blizzard a jövőben gyorsabban adagolná a World of Warcraft-kiegészítőket, ezért az MMORPG történetében először két adalékon is dolgozik párhuzamosan. Persze a főszerep a Warlords of Draenoré.

A Blizzard társalapítója és elnöke, Mike Morhaime árulta el a Polygonnak, hogy a jövőben sűrűbben adagolnák a World of Warcraft-kiegészítőket: mint elmondta, a csapatnak most az a célja, hogy az MMORPG fejlődjön, friss és releváns maradjon, és ennek elérésére egy kiegészítő a legjobb eszköz.

Ez azt jelenti, hogy a World of Warcraft-csapatot is átszervezték, a hétvégén bejelentett Warlords of Draenor mellett pedig már egy hatodik adalékon is dolgozik. Erre még nem volt példa a cím történetében, a Blizzard mindig kiegészítőről-kiegészítőre haladt, ez a linearitás viszont nyilvánvalóan megengedhetetlen, ha nagyobb megjelenési tempót szeretnének a srácok.

Az új irányvonal aligha meglepő: a World of Warcraft előfizetői tábora lassacskán olvad (jelenleg 7,6 millió játékosa van az MMO-nak), miközben a Blizzard következő nagy gurítása, a Titan a vártnál tovább készül.

 

Bless Online

Régen kaptunk már hírt erről az Unreal Engine-es játékról, és most is csak néhány szemet gyönyörködtető screenshotot. Azt mindenesetre sokadszorra is leszögezhetjük, hogy elképesztő hangulatot áraszt a game. Hogy mennyire lesz jó, az majd kiderül :) Annyit tudni még, hogy hat kaszt közül választhatunk, lesz Guardian, Berserker, Paladin, Ranger, Assassin és Mage. Minden kasztról készült egy-egy kemény 8 másodperces videó bemutató, melyeket ezen a linken lehet megtekinteni. Alább pedig az ígért képek láthatóak:

blessonline1

blessonline2

blessonline3

blessonline4

blessonline5

blessonline6

blessonline7

blessonline8

blessonline9

blessonline10

blessonline11

blessonline12

blessonline13

blessonline14

blessonline15

33 comments to Hírek 11.13.

Leave a reply