Hirek 11.16.

2013-11-16 EgyébNeverwinterRiftTESO  3 comments

Sziasztok!

Rift

Minden karakter indításakor lehetőségünk egy előre kialakított build, ún. preset választására. Ezek mankóul szolgálnak a játékosoknak, szintlépéskor a játék automatikusan osztja a pontokat a talentekre. A közvélekedés szerint ezek jók a játék megismerésére, de közel sem optimálisak kiélezett szituációkban. A fejlesztők úgy tűnik, hallgatnak a játékosokra, mert belátták, hogy a rendszer megérett a frissítésre. És vajon kik alkotják a legjobb buildeket? Természetesen a játékosok. Ezért CM Morgana egy kis verseny felhívást tett közzé. Mindenki, aki úgy érzi, hogy jól optimalizált buildet állított össze, felajánlhatja presetnek. A nyertes buildek bekerülnek a játékba, természetesen a készítő nevével egyetemben, így örök nyomot hagyva a játék történetében. Részleteket a verseny menetéről a következő hetekben kapunk.

Neverwinter

Cryptic ingyenesen játszható MMORPG-je, a Neverwinter még idén megkapja a második ingyenes kiegészítését. A Shadowmantle névre hallgató csomag többek közt egy új kasztot (Hunter Ranger), új zónát (Dread Ring) és új Paragon utakat ad majd a játékhoz. Ezúttal utóbbiról készült egy videó. Maguk az utak az öt kezdő kasztnak adnak további testreszabási lehetőségeket, képességeket.

SW:TOR

Már nem kell sokat várnunk a BioWare ingyenesen játszható MMORPG-je, a Star Wars: The Old Republic legújabb kiegészítésére. A Galactic Starfighter ugyanis december 3-án elérhetővé válik, első körben a havidíjas modellt választók számára. Hajóinkat teljesen testreszabhatjuk majd, hogy igazán sajátunknak érezhessük, miközben szétlőjük az ellenfél hasonlóan nagy odafigyeléssel szerkesztett űrszekerét. A videóban egy új térkép is feltűnik ahol egymásnak eshetünk majd, így már biztos, hogy nem kizárólag az űrben rendezhetjük le az ellentétes frakció vadászait.

Bless

Az elmúlt napokban kicsit több hír jött a játékról, ezért én is gyakrabban megemlítettem. Most viszont egy viszonylag kellemetlen infó látott napvilágot, miszerint egyelőre nem kell azon izgulni, hogy mikor próbáljuk ki a játékot. Úgy tűnik ugyanis, hogy a Bless koreán kivül egyelőre csak a hongkongi, taiwani és makaói régióra terjeszkedik…. Fura dolog ez, mert azon kevés keleti játékok közé tartozik, amelyet a nyugati gyomor is képes bevenni. A gamer sajtó mindenesetre reménykedik, hogy kissé tovább is terjeszkedik majd a Neowiz Games. Annak bizonyítására, hogy a fentiek rossz hírnek számítanak, szolgáljon az alábbi videó:

Trove

Már ki is derült, mi  lesz a Trion Worlds misztikus új játéka, amellyel az elmúlt napokban izgalomban tartották a játékosokat. Nos, nem másról van szó, mint egy…. fosról. Én nem értem, sőt tovább megyek, nem is akarom megérteni mi a jó ebben. Remélem azért a Riftben nem lesz Super Adventure Box… Részemről a játékról adott infók itt bezárultak, utolsó infómorzsaként itt a hivatalos bejelentés: (akit érdekel a játék, az ráguglizik :) )

TESO

2013. november 12. kedd, 16:54 | Írta: PiszkosFred

Ha hétfő, akkor újabb kérdezz-felelek a The Elder Scrolls Online-nal kapcsolatban. Ezúttal a rerolled.org fórumán tehették fel a kérdéseiket a fórumozók, és ezekre válaszoltak a Zenimax Online Studios fejlesztői. Esett szó a fejlesztésről, a Crowd Controlról, PVE és PVP szintezésről, Cyrodiili elfoglaltságokról és még ki tudja miről.

 

 

A fejlesztésről:

A The Elder Scrolls Online-t fejlesztő Zenimax Online Studiost 2007-ben alapították meg azzal a céllal, hogy készítsenek egy online alapokon nyugvó The Elder Scrolls játékot. Az már a legelején kőbe lett vésve, hogy a játékban három Szövetség fogja gyűrni egymást, ha törik, ha szakad. Bár a fejlesztés során, ahogy az lenni szokott rengeteg változás történt, ehhez az AvAvA részhez ragaszkodtak.  A csapat az évek alatt csak erre az egy projektre fókuszált, nem fejlesztettek másik játékot párhuzamosan. Bár eredeti elképzelés mindig is az volt, hogy egy online alapokon nyugvó TES játékot készítsenek, az évek során mégis rengeteg változáson és fejlesztésen ment keresztül a játék. Bekerültek olyan dolgok, mint a FP nézet (Frist Person), a minimap helyett a hagyományosnak mondható iránytű, amelyek szokatlanok egy mmo esetében, de szinte kötelező elemek egy TES játéknál.

Arról nem is beszélve, hogy az utóbbi időben – elég csak a tavalyi E3-as és a friss videókat összehasonlítani – teljes ráncfelvarráson esett/esik át a grafika, a mozgás és a megjelenés/stílus, hogy még inkább illeszkedjen a már ismert és korábban megszeretett The Elder Scrolls stílushoz.

 

Cyrodiili hétköznapok:

„A változatosság az élet sava-borsa” - tartja a mondás. Nincs ez másként az ESO-ban sem, főleg nem, ha a Cyrodiili PVP élményekről beszélünk. Ha valaki csak harcolni akar, ám legyen, nincs más dolga, mint megkeresni a legközelebbi csatát, odamenni az ellenfél egy (vagy több) tagjához és kinyitni a pofonzsákot.  De, ha egy kis változatosságra vágyunk, akkor a fejlesztők biztosítanak minket arról, hogy több lehetőség közül is választhatunk.

Azon kívül, hogy hűséges katonaként a Szövetségek háborújában Erődöket ostromolhatunk/védhetünk/rombolhatunk porig vagy erőforrásokat és egyéb „ojjektumokat” foglalhatunk el, lehetőségünk lesz semleges Imperial városokba is ellátogatni. A TES IV. Oblivionban már megismert városok egy része visszaköszön a játékban, természetesen a 800 év az 800 év. A városokban a helyiek különféle feladatokkal, küldetésekkel várnak ránk, illetve bárkire, aki hajlandó nekik segíteni haszonszerzés céljából – akár az ellenséges frakcióból is valaki, amely újabb súlyos testi sértésig fajuló nézeteltérést eredményezhet két ellenséges játékos között.

És akkor arról még is volt szó, hogy Cyrodiilban szám szerint 18 darab nyilvános barlang és kazamata (Public Dungeon) vár arra, hogy felfedezzük, kincseit kifosszuk, ott tébláboló népeket lemészároljuk – ízlés szerint. Szintén esélyes, hogy ezen helyeken összefuthatunk az ellenséges frakció kincskereső és/vagy fosztogató csapatával.

Előbbi szituációkból is látszik, hogy Cyrodiilban érdemes résen lenni, mert bárhol és bármikor összefuthatunk az ellenfél játékosaival.

PVP gameplay videók:

Bár közeleg a 2014. tavaszi megjelenés, de még nem nagyon láttuk – hivatalosan -, hogy néz ki a PVP az ESO-ban (a Facebookon is linkelt kínai videó pedig nagyon sovány). Hamarosan – mondják a fejlesztők -, ha itt az ideje, akkor érkezik majd videó erről is.

 

FOV beállítások:

Jelenleg nincs tervben, hogy a beállítások között a FOV (Field of View) értékén állíthassunk kedvünkre. Talán majd a premier után, addig marad a gyári beállítás FP (First Person) nézetben.

PVP kontra PVE

A PVP a The Elder Scrolls Online egyik, ha nem a legfontosabb eleme, ezért minden erőikkel azon vannak, hogy a PVP egy megfelelően mély és komoly rendszer legyen. A 10. szintet meglépve bárki csatlakozhat a Szövetségek háborújához, sőt, aki hidegrázást kap a „nyugdíjasoknak való” (sic!) PVE szituációktól, és inkább az adrenalin függőségben hisz, az megteheti, hogy 10-es szinttől kezdve egészen 50-es szintig (jelenlegi maximum) ki sem jön Cyrodiilból, és csak a PVP segítségével szintezi fel magát.

Nincs külön PVP stat, se csak PVP-ben értelmezett ilyen-olyan jellemző, így értelemszerűen nincs csak PVP-ben használható/hasznos felszerelés sem. Aki PVE zónákban szintezi fel magát és szedi össze a felszerelését, ugyanúgy érvényesülhet büntetések és hátrányok nélkül Cyrodiilban, mint azok, akik csak PVP-t „tolva” szinteznek és fejlődnek. Fordítva is igaz, bármikor nekivághatunk a PVE tartalomnak azokkal a felszerelésekkel, amelyeket a Cyrodiili hadjáratokban zsiványkodtunk össze.

Crowd Control (CC), avagy „üvölt, mint a fába szorult féreg” esete:

Kevésbé ismert, de a fenti közmondás esetében a féreg alatt eleink nem kukacokat, hanem a farkasokat (egyes vidékeken még ma istoportyánféregnek hívott kedves bundás jószágokat) értették, amikor is azok a fából készült csapdák foglyaiként üvöltöttek kínjukban. A PVP szituációban a CC áldozat lelkivilága nem sokban különbözik a fenti esettől.

A Crowd Control az egyik legszórakoztatóbb és/vagy az egyik bosszantóbb dolog a PVP-ben, attól függően, hogy adjuk vagy kapjuk. A The Elder Scrolls Online-ban is lesz CC, de ellentétben a legtöbb mmoval, itt most bárki „alanyi jogon” (skilltől, fajtól, felszereléstől stb. függetlenül) kitörhet, kiszabadulhat a hatás alól, ha rendelkezik megfelelő mennyiségű staminával. Sőt, a sikeres művelet után 8 másodpercre immunisak is leszünk ellene. Bármennyiszer kiszabadulhatunk, nincs megkötés, csak bírjuk staminával.

Természetesen a stamina mint olyan, véges, vagyis ha egyszer elfogy, akkor nincs mese, üvölthetünk, mint a fent említett ordas koma. Bár, még ekkor sincs vége a mesének, hiszen lesznek olyan speciális extra képességek, amelyeket ha megszereztünk korábban, akkor a lenullázott staminával is kiszabadulhatunk a fogságból.

Ilyenre két példa:

  • „Heavy Armor” skill fán lesz egy képesség, az „Immovable”, amelyet használva immunisak leszünk a Stun-ra és egyéb mozgásunkat korlátozó hatásra egy kis időre.
  • Az „Alliance War” skill fái közül a „Support” nevű skill fán lesz egy képesség, a „Purge”, amely használat után eltünteti az összes mozgást korlátozó hatást a karakterről (és a közelben tartózkodó társakról is), és még fel is gyorsítja a mozgásunkat egy rövidke időre.

Kezdőzónák kontra magasabb szintű zónák:

Egy teljes csapat dolgozik azon, hogy minden tartalom az elérhető legjobb minőségben kerüljön a játékosok elé a premier napján. Nem csak az unalomig ismert kezdőzónák (lásd leakelt béta videókat), de a magasabb szintű vidékek is. Pont ezért, a csapat egy része a magasabb szintű, egyelőre kevésbé ismert és látott zónákon dolgozik és javítgatja, csiszolgatja ahol és amit kell. A későbbiekben lesznek még videók a magasabb szintű tartalmakról, de nem fognak minden meglepetést lelőni a megjelenés előtt, hagyják, hogy a játékos fedezze fel a játék ezen zónáit.

Leave a reply