Rift hírek 01.15.

2014-01-15 Rift  4 comments

Sziasztok!

Rift

Először is mindenki figyelmébe ajánlom a cikk végén található Gamestar idézetet, amelyről fél év játék után állíthatom, hogy teljesen igaz.

Ezen héten nem kapunk túlságosan vaskos hotfixet, a csütörtöki update az alábbiakat tartalmazza:

  • mostantól magunk határozhatjuk meg, hogy a dimensionkba látogató játékosok pontosan hol lépjenek be a területünkre. Ehhez a Rift Store Dimension részlegének Interactive pontjából vásárolhatunk egy Dimension Entry Point nevű tárgyat.
  • a dimensiokban található vízben ezentúl nem kapunk fulladásos sebzést
  • a warrior kaszt Riftblade soul két skillje, az Icy Burst és a Fiery Burst maximum távolságot kap. Ezt nem egészen értem, hiszen ha az egeret a linkek fölé viszitek, akkor látható, hogy ezek buffok, melyek a következő támadásokra vannak hatással…

A teljes, rövidke patch notes itt olvasható.

Újabb kaszt változásokat tesztelget Vladd, a rogue-k és warriorok fejlesztője. Ezúttal a rugók kerülnek górcső alá. Az alábbiakban írt módosítások hamarosan tesztszerverre kerülnek:

Ranger:

  • Concussive Blast: A továbbiakban nem lesz finisher és sebzést sem okoz. Szimplán egy 10 sec cd-vel rendelkező AoE interrupt marad ez a skill. Hatásaként felborul az internetes fórumokon egyik legnépszerűbb ranger rotáció. Üsse kavics :)

·Marksman:

  • Eradicate: Az eddigi 5 sec cd-t 10 sec-re növelik. A változás nerfnek minősül, bár szerintem a PvP-seken kívül senki nem fog a kardjába dőlni miatta. 

·Assassin: (az eddig is erős single target dps tovább erősödik)

  • Backstab: Használatához eddig mindenképpen az ellenfél háta mögött kellett lenni, ha a változás életbe lép, akkor ez a követelmény megszűnik. Ellenben ha nem hátulról inzultáljuk az ellenfelet vele, akkor 25%-al kevesebbet sebez. (vagy nem. lásd következő pont)
  • Advanced Flanking: Ez a trait megváltozik. Ezután minden rárakott pont 10%-al csökkenti a Backstab nem hátulról történő alkalmazásának büntetését. Arról nem szól a cikk, hogy az eddigi hatásai mellé kapja ezt, vagy azok esetleg megszűnnek.
  • Savage Strike: A skillről lekerül a hátbatámadásból fakadó bónusz sebzés. (csalafinta fejlesztők, lásd lejjebb)
  • Final Blow: A skillről lekerül a hátbatámadásból fakadó bónusz sebzés. (már megint csalafintáskodnak)
  • Improved Savage Strike: Az eddigi 5% crit bónusz mellé kap 5% sebzés bónuszt. Magyarul a hátbatámadásból eredő bónusz mégsem veszik el, hanem ezzel a traittel állandóvá válik
  • Improved Final Blow: Az eddigi 5% sebzés bónusz mellé kap 3% crit bónuszt is. Konlúzió ugyanaz mint egyel feljebb.

Eddig a rogue soulok közül az assassin volt a legnagyobb sebzésű single target dps, hátrányaként emlegették, hogy nagyon nehéz precízen játszani, illetve sok helyen nehézkes volt a pozicionálás. Ha a változások életbe lépnek, akkor egy gyakorlatilag változatlan dps-el rendelkező, de könnyebben játszható soult kapunk. Egyértelmű buffot kap az assa, lehet hogy még én is kipróbálom :P

· Nightblade:

  • Ebon Blades: a tervek szerint ez a buff ezentúl 30% helyett 100% eséllyel rak fel az ellenfélre sebző debuffot, viszont a sebzését 75%-al csökkentik.

A minap találtam egy kis írást a Gamestar honlapján, ami annyira megtetszett, hogy kénytelen vagyok ide idézni. Mivel a SIR minden játék felett álló ura éppen Gamestar szerkesztő (Gyu), talán nem akkora baj, ha átmásolom az írást :P . Csak megerősíteni tudom a cikkben leírtakat, a Rift az egyik legjobb (ha nem a legjobb) free rendszerrel megáldott játék, amellyel pályafutásom során találkoztam.

Rift – a játékosok „nem kicseszett bankautomaták”

PacaGS

Simon Ffinch, a Trion Worlds vezető dizájnere nem fejőstehénnek, nem bankautomatáknak, hanem embereknek látja a játékosokat.

 Miután minden erejével a veterán játékosok visszacsábításán fáradozott, a Trion Worlds végül ingyenesen játszhatóvá tette a Riftet, de nem azért, hogy a játékosokból a lehető legtöbb pénzt csikarja ki.
„Utálom a ‘monetizálás’ szót. ‘Monetizáljuk a játékosainkat!’ Ők emberek, akik azért játszanak a játékkal, mert szórakozni akarnak, nem kicseszett ATM automaták,” – nyilatkozta Simon Ffinch a PCGamesN-nek adott interjújában. „Egyáltalán nem tetszik ez a hozzáállás, és az üzleti világban nem lehet nem tapasztalni az ilyet. A fejlesztőcsapatunk aktívan harcol ez ellen.”

„Úgy értem hé, szeretnék egy munkát, szeretnék elég pénzt a jelzálogom kifizetéséhez, a családom etetéséhez, és szeretek játékot csinálni, szeretném továbbra is ezt végezni. Természetesen szeretném, ha az emberek vennének ezt-azt, de nem akarom, hogy úgy érezzék, emiatt akarjuk, hogy a Rifttel játsszanak.”


Rift – Planes of Telara

Ffinch elmondta, hogy büszke a fejlesztőcsapat eredményeire, ők maguk is szeretnek névtelenül játszani csak a móka kedvéért. Meg persze azért, hogy értékes visszajelzést kapjanak két „húzzámáinnen, noob” között.

„Hallom a száraz visszajelzéseket, annyi szent, így tudom, hogy a játékosok mit szeretnek és mit nem. Nem veszem magamra. Néha csendben figyelek, ügyelve arra, hogy ne fedjem fel kilétem, aztán megbeszéljük a hallottakat a csapattal.”

A Rift is azon MMO-k közé tartozik, melyeknek jót tett az előfizetős modell elhagyása: „Ebbe az irányba tart az ipar, ezt akarták a játékosaink, mi pedig csak szerettük volna eltávolítani a gátat, hogy bárki játszhasson, remélve, hogy ha szeretik amit csinálhatnak, ha úgy gondolják, ez egy jó játék, vesznek egy kalapot.”

És az elkerülhetetlen kérdés: ti vettetek már kalapot a Riftben?

Leave a reply