Mindenféle egyéb 02.03.

2014-02-03 EgyébEverquest NextTESO  5 comments

Sziasztok!

Titokzatos MMO

Múlt héten robbant a bomba, miszerint a Sony olyan új MMO-t fejleszt, amelyben ” a Star Wars: Galaxies új otthonra lelnek “. Tudni kell, hogy a  SWG egy nagyon érdekes sandbox játék volt, amelyet a SW:TOR megjelenése miatt állítottak le. Játékosai azóta is maximálisan fel vannak háborodva, elsősorban azért, mert a TOR közel sem adta vissza a játékélményt. Csak egy példa: a SW:G-ban ahhoz, hogy jedik lehessünk, kőkemény utat kellett bejárni, az első jedi megjelenésekor rajongói a lábnyomait csókolgatták. TOR-ban ezzel ellentétben bárki lehet jedi. Na de ennyit erről, ugyanis Jon Smedley SOE vezér gyorsan lehűtötte a kedélyeket, mert későbbi pontositásában annyit mondott még, hogy nem Star Wars játékról beszélt, hanem egy olyan játékról, amely a Star Wars Galaxies játékosainak nagyon bejön majd. Hmmm, ezt hadd döntsék el majd az érintettek :) Na de amiért most megint irok erről, az azért van, mert Smedley “kicsicsergett” két képecskét, amivel úgy gondolta, kedvet csinál a játékhoz. Szó mi szó, sikerült neki. Mindkét képen egy templomszerű templom látható egy kis temetővel, de mindkettő más időpontban készült. Szerintem nagyon hangulatosak. De gondolom ez is hasonló lenyúlás lesz, mint az Everquest: Next.

Mystery MMO

Everquest Next

Január 31-én elindult az Everquest Next: Landmark alpha tesztje. A tesztben kizárólag azok vehetnek részt, akik megvásárolják a játék Founder Packjeinek egyikét. A Trailblazer verzió kb 22.000 Ft-ba, míg az Explorer verzió 13.200 Ft-ba kerül. Nagyon-nagyon jók ezek az új típusú free to play játékok, ahol már a tesztelésért is fizetni kell. Csak így tovább, hajrá-hajrá, remélem sikerül minél több pénzt lenyúlniuk. Én azért jó szívvel maximum csak a legnagyobb fanatikusoknak merem ajánlani a pénzkiadást egy alfa fázisban lévő játékra.

Elite: Dangerous

Ez a játék jövő héten indítja a multiplayer alphát. Érdekelne benneteket egy próba a jelenleg nagyon alpha állapotban lévő játékból? Ennek semmi akadálya, bármely támogató, aki kifizet potom 75.400 Ft-nak megfelelő angol fontot, már repkedhet is. A fejlesztők, a fenti EQN fejlesztőkkel karöltve, nem kicsit nézik hülyének a játékosok. De cseppet se aggódjatok, bőven van ilyen hülye. Az alábbi videóban látható némi játékmenet, pár kontrolleres csávó, illetve lépésről lépésre útmutató a 200 fontos vásárláshoz.

2014. január 28. kedd, 23:40 | Írta: PiszkosFred

Még mindig a tart a The Elder Scrolls Online tematikus hete, fókuszban a PVE tevékenységekkel. A korábbi, Paul Sage részvételével zajlott fórumos kérdezz-felelek után sikerült mikrofonvégre kapni Rich Lambertet, aki újabb részleteket tisztázott, erősített- vagy éppen cáfolt meg. Megsúgta azt is, hogy a következő béta hamarosan indul, és az, aki január elején kapott meghívót (és nem tiltották ki NDA megsértése miatt), az újra be fog kerülni a bétába – valószínűleg a magasabb szintű tartalom tesztelése miatt. De persze elárult még sok érdekességet a játék PVE tartalmával kapcsolatban is.

Szintén a mai napon derült ki, Matt Firor ESO főguru jóvoltából, hogy a Sony megegyezett a Bethesdával, és a Playstation 4játékosoknak nem kell duplán fizetni az ESO-ért, hiszen a játék használatához nem lesz szükség Playstation plus előfizetésre, csak a 15 dolcsis, már korábban bejelentett ESO havidíjat kell fizetni. Örülünk Vincent?

Rövid összefoglaló a mai nap eseményeiről az ugrás után.

Frissítés – 2013.01.29.
A Bethesda megerősítette a Joystiq.com-nak azt az értesülést, hogy az XBOX One játékosok esetében SZÜKSÉG LESZ a havidíj mellett az XBOX LIVE GOLD előfizetésre/tagságra, vagyis amíg a Sony engedett az ESO esetében, a Microsoft nem.

 

Playstation4 hírek:

  • Akkor még egyszer, mert ez fontos! NEM lesz szükség a Playstation plus szolgáltatásra, ha a The Elder Scrolls Online-nal akarunk játszani PS4-en, csak a havidíjat kell fizetni.
  • PS4 esetében külön lesz egy európai megaszerver, és egy amerikai megaszerver. Részletek ezzel kapcsolatban később.
  • A PS4, az Xbox One és a PC/Mac játékosok külön-külön szerveren lesznek, köszönhetően a játék irányításának és esetleges platform miatti apró, de a gameplayt nem érintő változtatásoknak.
  • Folyamatosan próbálgatnak több Dualshock 4 billentyű kombinációt a sikeres actionbar pótlás érdekében. Nagyon örülnek annak, ahogy jelenleg áll ez a fajta munka. Már most könnyen és kényelmesen elérhetőek a képességek a kontrollerrel is. Kifejezetten szeretik a Dualshock 4 Touchpadjának extra lehetőségeit, mert nagyon jól jön most az ESO-nál.
  • A játék kezelése konzolon hasonlítani fog a Skyrim kezeléséhez, de azért a két játék és a két műfaj különbségének köszönhetően lesznek eltérő megoldások, főleg a képességek és varázslatok használatakor.
  • Fogalmuk sincs mikor lesz ESO béta végre PS4-re is, mivel nincs pontos menetrendjük egyelőre, de az biztos, hogy lesz. Egyszer. Biztosan. Később.

 

PVE vonatkozású dolgok:

  • Rengeteg “Easter Egg” (vicces kikacsintás, utalás) lesz a játékban, csak győzzük megtalálni őket!
  • Láthatunk és átélhetünk olyan eseményeket, amelyekről már rengetegszer olvashattunk a korábbi TES játékokban.Olyan történetekre és legendákra, vagy akár szereplőkre kell gondolni, amely ebben a korszakban játszódott, illetve akik ebben a korban éltek. Még akár M’aiq barátunkkal is összefuthatunk.
  • A Bossok egyedi loot táblával rendelkeznek, vagyis amit kiverünk belőlük, azok nem véletlenszerű tárgyak lesznek, hanem egy meghatározott listából érkeznek, így tudhatjuk előre, hogy milyen kincsre számíthatunk. Az már más kérdés, hogy az adott Boss sok kincse közül melyik esik, mennyire vagyunk szerencsések.
  • A Bossokból kiverhető tárgyakhoz hasonló minőségű és erősségű tárgyakat más módon is beszerezhetünk, lásd Crafting vagy akár PVP. A játékos dönt, hogy milyen tevékenységet szeret, és onnan fog felöltözni.
  • Lesznek olyan események, amelyek elszórva találhatóak a világban, és amelyek teljesítése bizony komoly kihívást jelentenekegy jól összeszokott csapat számára is. Ezek rendszerint publikus dungeonokban találhatóak majd. Ezen kívül lesz a Veteran Dungeonoknak (ismertebb nevén „Heroic instáknak”) úgynevezett Hard Mode achievementje, amely megszerzése szintén komoly próba lesz a bátrabb csapatoknak.
  • Lesz némi változás a Group UI-n (a csapatjáték során használt/látott kezelőfelületen) a premierig, de semmi nagyobb ráncfelvarrás, csak pár apróság. Elképzelhető, hogy később az életerő csíkok mellett a karakter arcát is látjuk majd, de egyelőre vannak ennél fontosabb teendők. (majd a modderek megoldják, nincs itt gond)
  • Nincs egyéb fizetőeszköz a játékban, lásd tokenek, badgek és egyéb, más mmoból jól ismert fizetésre alkalmas tárgyak. Ha cuccot akarunk, akkor odamegyünk, bokán rúgjuk a bosst, megvárjuk amíg meghal és visszük a szajrét. Ennyi.
  • Nincsenek korlátozások (lockout) a Dungeonok és egyéb PVE tevékenységekkel kapcsolatban. Aki úgy érzi, hogy van kedve egész álló nap Veteran Dungeonba járni, vagy Dark Anchort pusztítani, stb, az megteheti.
  • A SKILL és az ATTRIBÚTUM (Health/Stamina/Magicka) pontokat lehet majd resetelni, újraosztani. Ehhez nem kell mást tennünk, mint fel kell keresni az erre a célra rendszeresített „Új Élet” Kereskedelmi és Szolgáltató Bt. által üzemeltetett Oltárakat a világban, és némi pénzmag ellenében új értelmet, fazont adhatunk a karakterünknek. Nem valódi pénzért, nem mikrotranzakció keretében, egyszerű, sima, játékbeli aranyért.
  • Ha valaki részt vesz aktívan egy összecsapásban, akkor ugyanannyi XP a jutalma, mint a többi játékosé akik szintén aktív részesei voltak a dolognak. Nem számít, hogy gyógyított e az illető, vagy pofonokat osztott, a lényeg, hogy aktív legyen.
  • A többi MMO-val ellentétben, a szerepkörök a játék nagy részében nem azt jelentik, hogy ugyanazt a tevékenységek csinálja valaki újra és újra. Egy healer nem csak áll, figyeli a többieket, és néha gyógyít rajtuk. Az összecsapások nagy részében ő is ugyanúgy harcol, és csak akkor gyógyít, amikor arra szükség van.
  • A Veteran Dungeonok bossai nagyon kemények, és azonnal büntetik a játékos figyelmetlenségét.
  • Nem hiába van minden osztálynak legalább egy CC (Crowd Controll) skillje – legyen az rövid vagy hosszú ideig tartó -, hiszen a dungeonokban nagy szükség lesz rájuk.
  • A Skyshardok csak mindenki számára szabadon elérhető helyen találhatóak, barlangokban, tárnákban, romokban, publikus dungeonokban. Instanceolt 4 fős dungeonokban nincsenek.
  • Nem tartozik minden apró bányához, barlanghoz, romhoz, kriptához, stb. küldetés. Van sok olyan hely, amelyet „csak” fel kell fedezni és ki kell fosztani. Ha találunk benne küldetést, akkor találunk, ha nem, hát nem.
  • Nem lesz „Mass Resurrection”, vagy ehhez hasonló csoportos támasztás.
  • Cyrodiil tele lesz felfedezhető és kifosztható barlanggal, rommal, stb. amelyekbe érdemes cimborákkal lemenni, mert sanszos, hogy a másik két Frakcióból is kószál arra pár darab kincskereső csapat. Ha pedig ezek a csapatok találkoznak, ott kinyílik a pofonzsák. Ami az egyedül érkező játékos egészségére nézve károsan hathat.
  • Ha sikerül legyűrni nagyon ritka és erős Bossokat, akkor lesz a játékban arra lehetőség, hogy ezt a sikert mások orra alá dörgöljük, roppant szimpatikus módon. Hogy mivel tudjuk ezt a sikert megmutatni és jelezni a többi játékos felé? Az egyelőre titok.
  • 50-es szintű Veteran Dungeonokban számít, hogy milyen felszerelést szereztünk már korábban, de nem ezen múlik a siker. Ha nem tudjuk a skilljeinket és képességeinket megfelelően használni, vagy nem értjük meg a harcok mechanizmusát, akkor hiába van rajtunk csudajó felszerelés, vért fogunk izzadni. Aki tudja, hogy mit, mikor és hogyan használjon, az gyengébb felszerelésben is kiválóan tud teljesíteni. A felszerelés és az ügyesség (+ész) együttesen határozza meg a legjobb játékosokat.
  • 4-6 hetente érkeznek új tartalmak, köztük új dungeonok is. Megvárják, hogy egy-egy frissítés esetében hogy alakul a játékosok átlagos szintje, és annak megfelelően fog érkezni az esetleges új dungeon – de nem minden frissítés alkalmával. A terv jelenleg az, hogy csak Veteran Dungeonok érkeznek, de ez még változhat, a premier utáni fejleményeknek megfelelően.

Leave a reply