Guild Wars 2 – Edge Of The Mists részletek

2014-02-04 Guild Wars2  38 comments

Sziasztok!

Alig pár óra múlva startol az Edge Of The Mists, ezért úgy gondolom, nem árt, ha összefoglaljuk, mi is vár ránk ezen az új WvW térképen. Akit eddig nem igazán érdekelt a szerverek közötti háborúzás, annak talán most lesz érdemes becsatlakozni, ugyanis az új terület egyaránt érdekes lehet a PvE és a PvP szerelmeseinek is. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a következő Living Story-s események is itt fognak játszódni, úgyhogy szinte biztosra vehető a Mists ezen részének benépesülése.

Alapvetően két fontos dolgot kell legelőször megemlíteni. Sajnos ezzel a patch-el nem érkezik meg az Account Wide WXP, tehát minden karakterednek külön kell még gyűjtögetni a pontokat a WvW-s rangok fejlődéséhez. Az eredeti tervek szerint az EotM-ben nyújtott teljesítmény nem befolyásolta volna a szervered esélyét az adott hét WvW-s felállásában, ám ezt a játékosok kérésére megváltoztatták. Ha jól teljesít egy csapat, akkor a saját Borderland-en lévő citadella 40 extra Supply-t kap, ami azért nagy segítség lehet.

Ám az igazi érdekességek még csak most jönnek. Ezen a térképen is három különböző színezésű csapat küzd meg egymással, akárcsak a normális WvW keretein belül. Most jön a csavar: a rendszer különböző szerverekből alakítja ki az adott héten azonos színnel rendelkező csapatokat. Tehát mondjuk ha Piken Square és Vabbi a mostani Match-Up szerint kék, akkor az Edge Of The Mists-en belül a Pikenesek és a Vabbi játékosai egy kék csapatba kerülhetnek. Ez elég nagy segítség lesz az alacsony populációval bíró szervereknek, hiszen így ők is megtapasztalhatják, hogyan kell lag alatt harcolni! A besorolási rendszer is megváltozik, mostantól látni fogod, hogy mennyi játékos várakozik éppen az egyes térképekre, illetve ha nincs sor, akkor a nagyon kedves Ready felirat fogad minket, és azonnal becsatlakozhatunk.

A helyszín struktúrája nagyon hasonlít az Eternal Battlegrounds-re. Három, markánsan eltérő terület alkotja az Edge Of The Mists-et. Az Overgrowth tulajdonképpen a “zöld” rész, ugyanis itt dzsungeles környezet fogad minket, enyhe esővel megkoronázva a hangulatot. A Frostreach a hideget kedvelőknek okoz majd kellemes perceket, itt ugyanis a hó és a fagy az úr, ráadásul az itt tomboló hóvihar látványosan lecsökkenti a látótávolságot is. A Badlands pedig kopár sivatag, ahol kíméletlen homokviharok csapnak majd le az éppen csatázó játékosokra. Ezt a három környezetet hidak kötik majd össze, amiket ostromgépekkel el is lehet pusztítani, az élmény garantált lesz, amikor kirobbantod valaki alól a talajt!

Amellett, hogy mindhárom helyszínnek eltérő időjárási és éghajlati tulajdonságaik vannak, speciális mechanizmusok és buff-ok is lesznek rajtuk.. Egy régió négy elfoglalható pontból épül fel, és ezeket kell birtokolni ahhoz, hogy a különleges buff-okat használni tudjuk. Az Overgrowth-on székelő csapat például életerő regenerációt, időnként működésbe lépő condition leszedőt kap, de akár az ellenfeleket sújtó villámok is használhatóak lesznek. Az Altar elfoglalása után Air Elemental formát tudsz ölteni, ami 3 percig immunis minden sebzésre és nem tud támadni. Gyorsaságuk miatt azonban kiváló felderítők lesznek. A Statuary pontnál pedig iszonyatos távolságra lövő ágyúkat találunk, amelyekkel akár a Badlands kapuit is lerombolhatjuk.

A Badlands régióban található Workshop-ban a játékosok Mecha-Devourer-ré változhatnak, a kis robotskorpiók kiváló ostromgépek lesznek, ám egyedül nehezen tudják megvédeni magukat. Eléggé lassúak, ráadásul ugrani sem tudnak, de simán szétkapnak bármilyen kaput vagy falat. Amely csapat a Badlands birtoklására szomjazik, az készüljön fel, hogy automatizált ágyúk egész hada várja majd őket, folyamatos tűz alatt tartva a zerg-eket. Találhatunk még itt egy léghajót is, ahonnan speciális gránátokat vásárolhatunk. Sajnos a Frostreach terület sajátos buff-jairól nincs információ!

Mindegyik térképrészen találhatunk hatalmas tornyokat, amelyek tetejéről Bucket Jump-ot lehet végrehajtani. Az égig érő építmény tetejéről az egész térképet be lehet látni (kellően magas grafikai beállítások mellett), illetve mindegyiken találunk majd búvárszemüveget, de az achievement-et csak akkor kapjuk meg az ugrásért, ha a torony lábánál lévő (nagyon kicsi) vizesvödörben landolunk! Szerencsére az ostromgépeket nem lehet felhelyezni a tetőre, így nem lesz az olyan, hogy egy Trebuchet az egész térképet lőni tudja.

Érdemes még megemlíteni három elég fontos változtatást, amelyek talán még jobban bevonzzák majd a PvE-seket a WvW világába. Minden egyes Lord megemelt mennyiségű Dragonite Ore-t fog dobni, hogy könnyebb legyen összegyűjteni az Ascended cuccokra ezt a nyersanyagot. Ám ha nem szeretnél ilyesmit gyártani, akkor is érdemes lesz WvW-zni, ugyanis a World Rank szintlépés során kapott láda megemelt eséllyel adhat Ascended fegyvert vagy páncéldarabot! Ez a drop buff a Guild Mission ládákra és Tequatl-re is vonatkozik! Tehát tessék mind a kettőre rendszeresen járni!

Cute Quaggan Finisher hamarosan a Gem Store-ban! Minden Quaggan rajongónak Must Have!

38 comments to Guild Wars 2 – Edge Of The Mists részletek

Leave a reply