Guild Wars 2 – Escape From Lion’s Arch

2014-02-11 Guild Wars2  18 comments

Sziasztok!

Mit jelent a Guild Wars játékosoknak Lion’s Arch? Tyria egyik legjelentősebb városa mindenkinek egy maradandó élmény lett, amint először betette a lábát erre a helyre. Számtalanszor kereskedtünk itt a Guild Wars első részében, a másodikban pedig rengetegszer ide szólított minket karakterünk története. Sok szempontból a remény szimbólumává vált ez a mindig megújuló metropolisz. Túlélte Orr felemelkedését, a Charr-ok támadásait, a kalózok ármánykodását, emellett egyfajta figyelmeztetést közvetít Tyria ellenségeinek, méghozzá azt, hogy akármi is történjen, mindig képesek a kontinens védelmezői talpra állni és megküzdeni eme földért. A régi Lion’s Arch maradványai még mindig fellelhetőek a jelenlegi város alatt, és bizony Scarlet egyik furmányos szerkezete talált valamit a föld mélyében. Valamit, amire a mániákus sylvari-nak szüksége van és bármit elpusztít annak érdekében, hogy megszerezze! Február 18.-án elkezdődik Lion’s Arch ostroma!

Ezúttal Colin Johanson mellett Steve Hwang és Steve Waller számolt be a finálé első felvonásáról a Massively-nek, ugyanis elég komoly változások történnek majd a játékban. Scarlet tehát ostrom alá veszi Lion’s Arch-ot, ebben pedig minden egyes olyan frakció segíteni fog neki, amelyet az elmúlt év alatt kovácsolt össze Tyria-ban. A Molten Alliance, a Toxic Alliance, az Aetherblade-ek és a Queen Jennah-tól lopott Clockwork Horror seregek benyomulnak a városba, és elkezdik módszeresen lerombolni a környezetet. A három Order és az újonnan felbukkant szereplők mellett kell helytállnunk, egész pontosan evakuálni kell majd az egész lakosságot, ugyanis ekkora támadás visszaverésére nincs felkészülve Lion’s Arch.

Az ikonikus karaktereknek nagyon fontos szerep jut az elkövetkezendő események során, ugyanis ők fognak felállítani egyfajta evakuációs pontokat, amin keresztül kimenthetik a város lakóit! Braham és Rox a Trader’s Forum-nál fog tanyát verni, ám a saját személyes ambícióikat sem hagyják figyelmen kívül. Rox-nak maga Rytlock Brimstone ajánlotta fel a Warband-be való bevételt, ám ehhez meg kell ölnie Scarlet-et és a hatalmas káosz közepette ez nem apró feladat. Braham igazi Norn, ebből pedig az következik, hogy szeretné, ha a Skaald-ok valamikor a jövőben az ő legendáját énekelnék fel, ám ehhez most kell valami maradandót alkotnia. Emellett sokkal jobban érezné magát, ha ki tudna lépni anyja árnyékából, aki nem más, mint Eir Stegalkin!

Marjory és Kasmeer a Lion’s Shadow Inn-ből fogják koordinálni az evakuációs műveleteket, a fogadót a Postern Ward területen találjátok meg. Jory még inkább félteni fogja Kasmeer-t, hiszen tudja, hogy nincs túl sok harci tapasztalata, és ahogy egyre közelebb kerülnek egymáshoz, annál védelmezőbben fog fellépni, ha róla van szó. Taimi, az apró asura a Vigil Keep-ben fog tartózkodni, ahol a játékosok újabb részleteket tudnak meg arról, hogy miért is érdekli őt annyira Scarlet. Bár elképesztően intelligens (még jó, hiszen asura), még csak progeny és neki sincs túl sok tapasztalata az olyasféle káoszba torkolló helyzetekből, amelyet most épp Scarlet okoz Lion’s Arch-ban!

Nem csupán a főszereplők fognak porondra kerülni, hanem a többé-kevésbé fontos karakterek úgyszintén visszatérnek. Nekik is meglehetősen nagy problémáik akadnak majd az ostrom alatt, ezekben nyújthatunk segítő kezet számukra. Visszatér többek között Magnus The Bloody Handed, illetve a Cutthroat Politics idején zajló választások győztese, Ellen Kiel is. Ám a legnagyobb bajban is akad valami megmosolyogtató, ugyanis Ho-Bo Tron ismét egy új munkát talált magának (Wintersday idején ő volt Ho-Ho Tron, de szerintem ezt mindenki tudja), és ő sem akar kimaradni az ártatlanok kimentéséből.

Aki a Lost Shores idején már játszott a játékkal, azokban viszont jogosan merül fel némi aggodalom. A Karka invázió szintén Lion’s Arch-ban zajlott (legalábbis az első felvonás), és bizony olyan eszméletlenül sok crash történt, amitől szó szerint porrá égett a hivatalos fórum. Akinek mégis kibírta a vasa a mélytengeri élőlények bemerészkedését, az pedig mozdulni nem tudott az irgalmatlanul nagy lag-tól. Jogos tehát, hogy vajon mennyit fejlődött a grafikus motor ahhoz, hogy megint egy nagyvárosba masírozzon valamilyen nagyon gonosz és hatalmas sereg. Mindemellett felmerülnek olyan problémák is, hogy mi lesz azokkal a játékmenetbeli elemekkel, amelyek Lion’s Arch területén találhatók? Mi történik a Fractals Of The Mist-tel? A dungeon vendor-okkal? A Personal Story-t hogy fogjuk ezek után elérni?

Nem kell azonban aggódni, legalábbis mindenkit nyugtatni próbál az ArenaNet. A teljesítmény miatt felmerülő kételyekre ugyan nem adtak egyértelmű választ, ám minden másra igen. Colin Johanson elmondta, hogy az összes, Lion’s Arch exkluzív tevékenység átkerül a Vigil Keep területére. Az elmúlt évben kialakították azokat a technológiákat, amivel az eredeti játék bármely aspektusát pofonegyszerűen meg tudják változtatni. Semmi sincs kőbe vésve, bármit képesek a földbe döngölni az arénások! Ezért az Asura kapuk, a Fractal bejárat és még egy régi ismerős, Canach is átvándorol a Vigil főhadiszállására.

Lion’s Arch megélt már két játékra elegendő konfliktust, és mindig is nagyon fontos helyszíne volt Tyria fajainak és játékosainak. Amellett, hogy a kalózok és a sikátorokban üzletelő sötét alakok is jelen vannak a városfalakon belül, rengeteg olyan dolog található itt, amely az összetartás szimbólumaként él Tyria minden lakosában, Lion’s Arch az élő példa arra, hogy bármi is történjen, az összefogás ereje mindig megsegíti Tyria-t. Ám most eljött az idő, hogy sötét fordulatokat vegyen a történet, és az ArenaNet bebizonyítsa azt, amit már jó ideje hangoztatnak: bármit képesek megváltoztatni a játékban! Hwang szerint a város ugyanúgy bejárható marad a World Completion miatt, ám ha van egy olyan része, aminek kifejezetten tetszik a kialakítása, kinézete, akkor jobban teszed, ha készítesz róla pár képet, hogy emlékezni tudj rá! Ne feledjétek azt se, hogy az egész térkép háborús zónává fog változni, ezért a biztonságos felfedezést el lehet felejteni!

A Living World jelenlegi fejlődése már a játékosok ötleteit veszi alapul, és Colin szerint a mostani hatalmas finálé után a rajongók még jobb és jelentősebb eseményeknek lesznek szem- és fültanúi, mindamellett pedig folyamatosan javítják a különféle problémákat. A CDI topic-okon alapuló elképzeléseket pedig még bele sem vették a játékba, így még további javulás várható a következő hónapokban! Más nem maradt hátra, jöjjön az igencsak telibe talált trailer, és 18.-án találkozunk a harcmezőn!

Más téma: vészesen közeleg a Diablo 3 első expansion-je, a Reaper Of Souls! Cicával úgy döntöttünk, hogy a megjelenés hetén személyesen vesszük át a játékot Budapesten, és ezért szeretnénk egy találkozót is szervezni! Kérlek jelezzetek ingame vagy kommenten keresztül, ha el tudtok jönni, és a többit megbeszéljük!

18 comments to Guild Wars 2 – Escape From Lion’s Arch

Leave a reply