Guild Wars 2 – Feature Pack

2014-04-06 Guild Wars2  35 comments

Olyan sokszor hallottuk már egymástól, hogy mik azok a furcsaságok a Guild Wars 2-ben, amit zavarónak találunk. A sok különféle skin foglalja a helyet a bankban, nem tudunk egy térképen játszani a haverokkal az overflow rendszer miatt, unalmas a kicsi karakterek felszintezése, és még sorolhatnánk. Tény, hogy a játék élvezhetőségi faktorát nagyban befolyásolják ezek a kellemetlen dolgok, ám most úgy tűnik, hogy a Guild Wars 2 jelentős átalakuláson fog átesni. Ezt pedig az Április 15.-én érkező nagy Feature Pack garantálja nekünk, ez lesz az első olyan frissítés, ami egy falatnyi sztori elemet sem fog tartalmazni, hanem kizárólag a játékmenetet befolyásoló rendszerek feljavítására vagy átgyúrására fókuszál. Mivel elég sok újdonságról kell szót ejtenünk, készítsetek be magatok mellé valami rágcsálnivalót, terjedelmes olvasnivaló következik.


Watch live video from GuildWars2 on TwitchTV

Jelentős változásokon esik át a Trait rendszer, ennek pedig az a célja, hogy a kis karakterek felszintezése izgalmasabbá váljon. Mindannyian tudjuk, hogy a Trait-ek feloldását az adott kaszt tanító NPC-jénél vehető könyvecskékkel lehet megoldani, ez a módszer ki fog kerülni a frissítés érkezésekor. Az ArenaNet szeretné, ha egyből bele tudnának ugrani a játékosok a Trait-ek mélyvízébe, ezért veszik ki a ingame valuta alapú megnyitást. Változik a különböző Trait Tier-ek megkaparintásához szükséges szinthatár is, mostantól kezdve harmincas szinten válnak elérhetővé az Adept Trait-ek, hatvanason a Master Trait-ek és végül egészen nyolcvanig kell várnunk a Grandmaster osztályra.

A pontelosztást is teljesen átalakítják a fejlesztők, ugyanis az újonnan kitalált disztribúciós rendszer könnyebbé fogja tenni az új játékosoknak annak megértését. Megpróbálom úgy leírni a változtatás mechanizmusait, hogy a lehető legkisebb mértékben kavarjalak össze Titeket, de így se lesz könnyű. Adott egy maximális szintű karakter, akinek hetven Trait pont áll rendelkezésére a build-jének kialakításához. Jelenleg öt pontot kell rakni egy vonalra a Minor Trait megnyitásához, és még további ötöt a Major Trait feloldásához. Az ArenaNet lecsökkenti a pontokat, méghozzá úgy, hogy a hetven helyett mindössze tizennégy pöttyöcskét kapunk, ám egy Trait pont ötöt fog érni. Harmincas szint után kezdjük el kapni őket minden hatodik szintlépés után, és ez így meg egészen hatvanhatig. Utána egyszerre két pontot vág majd Hozzád a program a maximális szinthatárig.


Watch live video from GuildWars2 on TwitchTV

Mivel a Trait vonalak az alap tulajdonságainkat is növelik (Power, Precision, stb.), erről sem feledkeztek meg az ArenaNet-nél. Egy pont egész pontosan ötvennel tolja meg az adott fához tartozó jellemzőnket, így nem veszik el ez a bónusz sem a rendszer változása miatt. Külön öröm, hogy most már szinte bármikor visszavonhatod a kiosztott pontokat, a PvP Lobby-ban látott Reset Traits opció átkerül PvE-be. Lehetőségünk lesz egyenként visszaállítani a pöttyöket, de akár az összes fát azonnal lenullázhatjuk, hogy újraoszthassunk mindent. Az már csak hab a tortán, hogy minden esetben ingyenes lesz az állítgatás, soha többé nem kell érte kipengetnünk egyetlen ezüstöt sem.

Az igazán érdekes újítás egyértelműen a Trait Guide-ok bejövetele lesz, ami többé-kevésbé visszahozza nekünk a Guild Wars első részének azt a vonását, hogy a világ felfedezése jelentősen hozzájárul karakterünk fejlődéséhez. Ha egy friss karakterrel indulsz útnak a patch után, az összes Major Trait-je le lesz zárva. Kétféleképpen tudjuk megszerezni ezeket, az egyik a kevésbé izgalmas vásárlás, ám a másik már sokkal érdekesebb. Lényegében arról van szó, hogy minden Trait-hez tartozik egy speciális feladat, amit ha teljesítünk, megkapjuk a feladathoz kötött Trait könyvecskéjét, amin keresztül megtanulhatjuk azt. Ez egy igazán hatalmas ötlet az ArenaNet-től, mivel eléggé változatos feladatokat tudnak így kreálni a friss karaktereknek. A felfedezés innentől kezdve még jutalmazóbb lesz és izgalmasabbá válik ezeknek a kis feladatoknak a teljesítése. Mindezek mellett nem kevesebb, mint negyven új Grandmaster Trait érkezik a játékba, amelyektől azt várják a fejlesztők, hogy új build-ek szülessenek és növekedjen a diverzitás.

Ezzel a frissítéssel érkezik a nagy Rúna és Sigil átalakítás is, amiről már egy korábbi cikkben beszámoltam, így fussuk át gyorsan csak a legjelentősebb változásokat. Ami biztos, hogy minden rúna szett változik, és a cél mindegyik esetében az, hogy tisztán láthassuk, melyik összeállítás mire lett tervezve. Az erősebb és jelentősebb bónuszokat most már csak akkor vehetjük igénybe, ha nem keresztbe rúnázzuk a páncélunkat, tehát kirakjuk a teljes hat darabos szettet. Azok a rúna összeállítások, amelyeknél „proc” effekt van, jelentősen megnövelik az esélyét a „proc-nak”. A PvE és PvP közötti megoszlást eltüntetik, nem lesznek többé ily módon megoszló kövek, ami ismét nagyon jó hír.

A Sigil-ek terén is rengeteg változás fog bekövetkezni, és talán a legfontosabb az, hogy minden Sigil visszatöltési ideje különállóvá válik. Itt azonban érdemes megjegyezni, hogy két azonos Sigil esetében marad a megosztott recharge, még akkor is, ha más osztályú (Minor, Major vagy Superior) Sigil-ről van szó. Az On-Kill Sigil-ek stack-elős bónusza ezentúl leesik, ha a fegyvert kivesszük a slot-ból. A kétkezes csúnyító eszközökbe mostantól két Sigil-t is belerakhatunk, a felső Sigil fogja meghatározni a nevét a kedvenc disznóölődnek. Az On-Hit Sigil-eket átalakítják oly módon, hogy azok is hasznosítani tudják, akik nem Critical Build-re gyúrnak, ezért a Sigil „procjához” nem lesz feltétel a Critical Hit.

A Critical Damage megzabolázása is hamarosan megérkezik, aminek direkt az lesz a célja, hogy megpróbálja visszafogni a DPS orientált csapatok iszonyatos mennyiségű sebzéskiosztását. Bevezetésre kerül a Ferocity, ami egy új stat lesz, és a Precision-höz hasonlóan működik. Nyolcvanas szinten 15 Ferocity fog adni 1 százalék Critical Damage-et, aki szeretne, az máris matekozhat, hogy miképpen változik meg a sebzése. Fontos megjegyezni, hogy a full berserker összeállítás esetében a komplett sebzés veszteségének értéke körülbelül 10 százalék lesz (tehát nem Critical Damage, hanem komplett sebzés). A Celestial felszerelést ez a változás nagyon keményen érinti, ezért a többi stat mennyiségét 6 százalékkal megnövelik az e fajta páncélokon és fegyvereken.

Ugye Nektek is tele van a hócipőtök a temérdek nem használt skin-nel, amit benn tároltok a bankban annak érdekében, hogy később jó lesz még valamire? Csak a helyet foglalja, de sajnos muszáj őrizgetni őket, mivel más módja nincs a tárolásnak. Ezen fog segíteni a Wardrobe, ami a Feature Patch első igazi újítása, amit a Hero panelen keresztül érhettek majd el. Lényegében tényleg egy öltözőszekrényről van szó, amiben a játék rögzíti a Hozzád került tárgyaknak a skin-jét, és később ezt akárhányszor felhasználhatod a karaktereiden. Minden egyes alakítás Transmutation Charge-ba fog kerülni, ami a Transmutation kövek utódja lesz. A Wardrobe újításaként érkeznek az account szintű Dye-ok is, mostantól minden egyes megszerzett festék az account-odon nyílik meg és nem karakterenként. Az Unidentified Dye nem fog többet esni, csupán craft-olással (a Chef-ek degeszre fogják keresni magukat) és Mystic Forge-al lehet majd kapni őket, illetve a későbbiekben jutalomként is visszaköszönhetnek.

Apróbb újítások lesznek a játék LFG rendszerében is, mostantól szűrőkkel tudod specializálni a keresésed a közös WvW mókázáshoz, ha szükséged lenne pár szövetségesre. Mindhárom Borderland és az Edge Of The Mists külön szűrőt fog kapni, hogy még egyértelműbb legyen az UI. A többnyelvű keresést is támogatni fogja az LFG rendszer, ez valószínűleg a szerver nyelvekre fog korlátozódni. A guild vezetőségnek pedig nagy segítség lesz az, hogy mostantól látni fogják a tagok utolsó bejelentkezési dátumát. Muhahahahaaaaa!

Úgy látszik, hogy ez a Feature Pack az „Account-osítás” frissítése lesz, mivel nagyon sok mindent terjesztenek ki ilyen módon. Érkezik az Account Wide WXP, mindegyik karaktereddel külön be kell jelentkezni, hogy az összes WXP összeadódjon a fiókodon. A World Ability pontokat emiatt teljesen lenullázzák, úgyhogy a patch után érdemes rögtön újraosztani mindent. A Legendary fegyverek is megkapják az Account-bound állapotot, illetve az Ascended felszerelés is ilyenné válik, úgyhogy könnyedén lehet majd átadogatni a karakterek között a felszerelést. További fontos újítás, hogy az Armor Repair teljesen megszűnik, nem kell többé fizetni a törött cuccok miatt, de emiatt lecsökkentik a Champion Bag-ekből származó pénzmennyiséget, hogy egyensúlyban tartsák az arany áramlását. Belenyúlnak a Mystic Forge-ba is, meg fogják változtatni az Exotic és Rare tárgyak disztribúcióját, ám ne lelkesedjetek, az Exotic alatt a Precursor-okat nem érinti eme modifikáció.


Watch live video from GuildWars2 on TwitchTV

A játék PvP módja is komoly változások elé néz, kezdhetjük rögtön azzal, hogy teljesen egységesítve lesz a felszerelés, nem lesz külön PvP tárgy, ám a statokat továbbra is szabadon váltogathatod, csupán a kinézeted marad. Az eddigi PvP skin-ek viszont bekerülnek a Wardrobe-ba, ami igencsak jól hangzik. Újdonság lesz a Reward Track-ek bevezetése, ami egyfajta jutalom vonalnak nevezhető, minél magasabbra jutsz eme létrán, annál értékesebb dolgokat zsebelhetsz be magadnak. Ezek lehetnek egyszerű loot ládák, de akár Transmutation Charge-ot is kaphatsz belőlük. Lesznek külön Dungeon Reward Track-ek is, amelyek egy adott instance speciális fegyvereire és páncéljaira koncentrálnak, még tokeneket is lehet szerezni eme módon. A Reward Track-ekbe beleépítik az aktuális Living Story jutalmakat és a Legendary-khoz szükséges nyersanyagokat, tárgyakat. Ami még fontos változás, hogy a napi és havi Achievement-eket egységesítik, így könnyebben lehet majd teljesíteni a napi/havi dolgokat a játék minden egyes területén.

A számomra legnagyszerűbb hír, hogy végérvényesen búcsút mondhatunk az Overflow rendszernek a játékban, ugyanis ennek a helyét veszi át az ArenaNet saját maga által fejlesztett Megaserver System. Ennek lényege, hogy a játék többé nem készít másolatokat a fő térképről, hanem dinamikusan alakítgatja a játéktér több példányát, ezáltal pedig nem lesznek olyan Overflow-k, ahol csupán néhány ember álldogál. Ráadásul a játék több dolgot is figyelembe vesz ahhoz, hogy melyik térképre helyezzen el Téged. Party-ban vagy? Guild társakkal szeretnél játszani az adott területen? Semmi gond, a Megaserver megoldja! Nincs többé taxizgatás és kihalt térképek, a most totál üres zónák is megtelnek majd játékosokkal, hogy még élettel telibbnek hasson a Guild Wars 2 világa.

Hogy érinti ez a World Boss-okat, hiszen minden szerver más időben indítja ezeket az eseményeket. Épp ezért az ArenaNet úgy döntött, hogy egységesítik a Boss indulások idejét, ezért minden egyes szerveren azonos időben fognak elrajtolni ezek a cselekmények. Természetesen lesz benne valamilyen mértékű rotáció, ez pont azért kell, hogy semmiről ne maradjon le az egyszeri játékos. Több Boss átesik egy ráncfelvarráson, új skill-eket és mechanizmusokat kapnak, hogy érdekesebbé tegyék őket. Az igazán nagy kihívást jelentő lényeket pedig a nagyobb guild-ek saját maguk is elindíthatják, amennyiben kifejlesztik a hozzá tartozó upgrade-et. A Megaserver rendszer hatással lesz a guild-ekre és a WvW-re is, ám erről még konkrét, említésre méltó információkat csak később szándékoznak kiszivárogtatni.

Nagyon úgy tűnik, hogy az ArenaNet most elég komolyan belenyúl a játékba, és egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy első látásra csupa pozitív fejlődésnek tűnik ez a Feature Pack. Izgalmasabb lesz a kicsi karik fejlesztése, újra lesz értelme felfedezni mindent, remek új dolgok érkeznek, amelyek alaposan átformálják a Guild Wars 2 különböző rendszereit. Nem is baj, mivel pont azokhoz nyúlnak hozzá, amikre ráférne már egy alapos újítás, és most úgy tűnik, meg is kapjuk ezeket. Április 15, készüljetek!

35 comments to Guild Wars 2 – Feature Pack

Leave a reply