Hirek 04.07 és NVO árnyoldalak

2013-04-07 Guild Wars2Neverwinter  371 comments

Sziasztok!

GW2

A variance leközölt  a SAB-ról egy részletekbe menő, nagyon alapos leírást. Az érdeklődök ide kattintsanak. Csak pár hsz-t idéznék a cikkből, hogy lássuk micsoda királyság ez, és igenis az embereknek köll ez, szóval reméljük, az idők végezetéig fejlesztve lesz. “ Remelem hamarosan World 2 kibovul mert eszement jo a SAB xD”; “Szivarvany modban igen de normalon 1 Bouble Bouble jon ott”. Utóbbi hsz-ből engem a szivárvány mód ragadott meg :) Várom a ‘szépen sütő napocska’ módot, aminél valamivel nehezebb lehetne a ‘a szomorkás eső’ mód, az igazán durva, embert próbáló mód pedig a ‘haragos zivatarfelhő’ lehetne

Tegnap láthattátok, hogy letöltés van, a patch notes tartalma:

Egy csalási lehetőség megszüntetése érdekében az alábbi változások lettek a megidézhető Guild Vault Transport-al kapcsolatban:

  • A Guild Vault Transportok unlockolásához mostantól Economy level 5 kell a 2-es szint helyett. Az unlock költség is megemelkedett, 50 influence helyett 1 guild merit és 50 influence lett.
  • A Guild Vault Transportok a továbbiakban nem idézhetők meg instanszokban.

A Guild Vault Transport egy bárhol megidézhető guild bank

A sokak által tapasztalt skill lagokról Devon Carver elmondta, hogy senki ne keresse a számítógépében a hibát, mert az kizárólag szerver oldali probléma. Forrás 

Elterjedőben van egy újabb csalás, ami a wvw-t érinti. Amióta bevezették a maximálisan kihelyezhető ostromfegyverek korlátját, néhányan beszivárognak az ellenséges szerverekre és elhelyeznek ilyen fegyvereket teljesen értelmetlen helyeken, amik megakadályozzák az adott szervert hogy a szükséges helyen vessék be őket. Devon Carver azt mondta, hogy figyeli a problémát, tud róla, de rendkívül nehéz megoldani, ezért türelmet kér. Mindenesetre hétfőn átnézi a reportokat, bizonyítékokat, screenshotokat és ahol megállapítható a csalás, ott a ban hammer teljes erejével fog lesújtani. Forrás és katt a képre:

Neverwinter

Ha már sikerült felkeltenem az érdeklődést a játék iránt akkor leírnám a negatívumokat. Azért is hogy lássátok, NVO iránt sem vagyok elfogult (mint ahogy egyetlen játék iránt sem), illetve azért is, mert a tegnap esti teszt kihozta belőlem az állatot. A hibákat két részre osztom, a tesztelés kezdete óta fennállókra, illetve az újdonsültekre. Kezdem az első csoporttal

Ezek olyan problémák, amik leginkább a játék egészére vonatkoznak és a tesztelő közösség azt gondolta, hogy előbb-utóbb megváltoznak. Mivel bejelentették az open bétát és ettől kezdve nem lesz karaktertörlés, ez az esemény tekinthető a játék nem hivatalos megjelenésének. Ebből kiindulva viszont azt gondolom, hogy a szerkezeti problémák már így maradnak és muszáj róluk beszélni. Első és legfontosabb, egyben talán legnagyobb gond a karakter kasztokkal van. Ha kiválasztasz egy karaktert, akkor eldöntötted a szerepedet. Guardian Fighter tank, Devoted Cleric healer a többi pedig dps. Ezzel együtt jár a kötött fegyverhasználat. A Great Weapon Fighter csak kétkezes fegyvert, a Guardian csak egykezes kard+pajzs kombót, cleric szimbólumot, wizard orbot, rugó késeket használhat. Annak aki nincs tisztában a D&D-vel, összegzem hogy van ez az eredeti szabálykönyvben. Az említett kasztok nem is kasztok, csak “buildek”. Eredetileg kasztnak a Fighter, a Cleric, a Wizard, Paladin, Ranger, Warlock, Warlord és Rogue számít, ezeknek van kettő szakosodott verziója (D&D 4. kiadás Players Handbook, Caracter Creation rész), amiből lettek  a játék kasztjai/buildjei.  A játékban ennek ellenére azt hogy milyen fegyverrel akarsz játszani, milyen szerepet tölthetsz be már a kasztválasztáskor eldöntöd, később nem változtatható. Jelenleg Fighterből mindkettő(great weapon és guardian), Wizardból egy (controll wizard van, a war wizard hiányzik pedig Maestirnek ez lenne a kedvence) Clericből egy (a devoted van, battle hiányzik), Rogueból egy (a trickster van, brawny hiányzik) van a játékban, a többi kasztból egy sem. Félhivatalosan bejelentettek egy warlockot (a scourge-t, deceptive-ről nincs szó) és a kliensből kibányászták, hogy valószínűleg lesz egy Ranger is (nem tudni hogy archer ranger vagy two-blade ranger). De Paladin, amiből az igazi tank lehetne, az nuku, azért ez skandallum, warlordról nem is beszélve. A kasztok többi része (skillek, varázslatok, paragon utak) viszonylag rendben van, igazodik a szabálykönyvhöz

A másik necces ügy a Zen Market. Kicsit túl sok mindent lehet/kell ott venni. Vehető az identification scroll, a lovaglás tudománya, italok, ételek, tárgyak. Van olyan láda is, mint GW-ben a BL chest. Esik a láda, a kulcsot meg venni kell hozzá. Sajnos az még mindig nem tiszta, hogy mennyire fájdalmas a rendszer, mindenesetre van lehetőség Astral Diamond szerzésére a játékban. Eddig felfedezett lehetőségek: Invokation skill (óránként elnyomható, ekkor 1500-at kapunk), napi questek, eventek, Astal diamondra beváltható diamond coffer. Egyelőre nem látom tisztán a diamond grind mennyiségét, de biztos sokat kell farmolni

Reményt adhat, hogy azért van amiben hallgatnak a játékosokra. Eleinte a kezdeti questsorozat túl egysikú volt, minden karakternél ugyanazt a sorozatot kellett végigjátszani. Ez az induló sorozat most sem változott, de legalább tettek be egy faj és kaszt küldetéssort. Csak épp nem találtam meg, így nem tudom milyen hosszú és mennyire értelmes :)

Újkeletű hibák. Ezek alatt azt értem, amik egy-egy patch alkalmával keletkeznek, mint minden más játéknál. Egész a tegnapi napig nem volt ezzel túl nagy gond. Tegnap egy hatalmas patch került be, amitől összezuhant minden. Sok-sok apró idegesítő hiba lett (skillleirások, nyithatatlan ládák, textúra hibák, szöveg hibák stb), amiből a legidegesítőbb a töltési idő irgalmatlan megnövekedése lett. Eddig észre sem vettem, hogy tölt egyik helyszínről a másikra átlépve, most meg 10 percig a töltőképernyőt bámultam. Sejthető volt, hogy gond van, mert a teszt is egy óra csúszással indult, ami alatt a fejlesztők nem mondtak semmit. Ezek igazából javíthatók, de elkeserítő  hogy az open beta előtt ilyen malőrök történnek. A legtöbb játéknál a megjelenés után pár hónappal megjelenő patchek szokták szétzúzni a játékot, itt már most kezdődik. Ez sajnos számomra azt jelenti, hogy a játék nincs kész, bizonyos dolgok implementálása még gondot okoz a programban, ami megint egy hirtelen, kiadói nyomásra megjelenő játék rémképét vetíti előre.

A fentiek ellenére továbbra is fenntartom, hogy a grafika, a hangulat, tennivalók listája kezdetnek nagyon is jó, aztán majd kiderül, mit kezdenek a d&d-ben rejlő potenciállal. A star wars loret Bioware nem tudta kihasználni egy sikeres játék létrehozásához, maximum a Cryptic is elbukik. Mindenesetre azért, mert totál ingyenes mindenképpen megérdemel egy kipróbálási esélyt, amire az április 30-i open béta megfelelő időpont az érdeklődök számára én pedig továbbra is közlöm az újdonságokat, változásokat

Most mát látjátok az árnyas és fényes oldalt is:)

371 comments to Hirek 04.07 és NVO árnyoldalak

Leave a reply