Guild Wars 2 Festival Of The Four Winds, Diablo 3 hírmorzsák

2014-05-23 Guild Wars2  79 comments

Sziasztok!

Javában tart a Festival Of The Four Winds Tyria-ban, a Zephyrite-ok érkezése elég nagy visszhangot keltett a játékosok körében. Habár a második Living Story évadról egyelőre semmilyen információ nem áll rendelkezésre, maga a fesztivál is sok mindenben megváltozott és nem feltétlenül biztos, hogy a lehető legjobb irányba. Tyria lakói érthetetlenül állnak néhány fejlesztői döntés előtt, ami teljesen érthető, mivel többen úgy érzik, hogy a FotFW egy okosan kitalált gold sink.

Sajnos ez sok szempontból igaznak is bizonyul. A mulatságok két fő helyszínen zajlanak, Labyrinthine Cliffs magas szurdokai között és Queen Jennah Crown Pavilion-jában. Az előbbivel még nincs is túlságosan nagy gond, hiszen minden visszatért, amit anno szerettünk a Bazaar Of The Four Winds-ben. Újra próbára tehetjük magunkat a Sky Crystal Hunt-ban, ami ezúttal is nagyon szórakoztatóra sikerült, ráadásul most már tíz darab Master Crystal is el lett helyezve a kanyonokban, amelyeket csak nagyon veszélyes módon lehet megközelíteni.

Visszatért a két legjobb activity is, a Guild Wars 2 Mario Cart-ja, azaz a Sanctum Sprint megint elérhető, ez talán a játék legnagyszerűbb elfoglaltsága a minigame-ek közül. Az eszeveszett futkorászás közben számos módon keseríthetjük meg a versenytársak életét, lelökhetjük őket a magas szurdokokról, elvakíthatjuk őket és így tovább. Van nekünk egy Aspect Arena mulatság is, amiben a Zephyrite-ok által használt elemek (Villám, Nap, Szél) felhasználásával harcolhatunk egymás ellen, miközben megpróbáljuk hazaszállítani a térképen lévő fehér kristályokat a bázisunkra. Ez is zseniálisra sikerült, tavaly is rengeteget időztünk itt, most is érdemes benne elmélyedni, de csak kifejezetten a játékélmény miatt. Ha valakinek a jutalmak miatt támad kedve játszani, akkor attól félek csalódni fog.

Mert bizony alaposan átdolgozták a Bazaar jutalmait. Az egy dolog, hogy minden régebbi Living Story-s skin újra beszerezhető, és ezeket Festival Token-ekért, illetve Favor tárgyakért lehet kiváltani (utóbbi csak az új dolgokhoz kell). A tokenek gyűjtésével nincs is akkora gond, viszont a Favor már egy más kérdés. Ezeket jelenleg a Crown Pavilion és a Bazaar területein lévő event-ek után kaphatjuk, méghozzá az általunk leginkább kedvelt ArenaNet módon, azaz „rare chance”, vagyis ritka esély van arra, hogy az event ládákban találunk egyet. Jelzem, hogy ez az esély annyira ritka, hogy a meta achievement-ért járó Favor után én nem találkoztam egyetlen droppal sem. Persze a TP-ről megvásárolhatjuk jó aranyért, mert másnak azért kihullik.

Nagyon kíváncsi lennék, hogyan működik ez a „rare chance”, mert a játékosok többsége eléggé unja már az ArenaNet RNG-t. És akkor még nem is beszéltünk a Crown Pavilion-ról, ami sajnos csak árnyéka hajdani önmagának. A Queen’ Jubilee alatt órákat töltött lenn az ember, mivel nagyon jó volt állandóan ütlegelni a boss-okat, és amúgy is volt egy hangulata annak, ahogy a sok játékos lenn ünnepelte a királynőt. Ám a Pavilion most egy szellemváros. Kaptunk egy Boss Blitz nevű, már-már raid-re hasonlító meta-eventet, amit szervezés nélkül lehetetlen megcsinálni Arany fokozatra, ám ha még sikerül is, kapsz pár Gauntlet jegyet és 8 Champion bag-et és viszontlátásra. Nem beszélve arról, hogy a trash-től elvették a loot-ot, semmit, ismétlem, SEMMIT nem dobnak, még Trophy szemetet sem. Csak Festival Token-t és Gauntlet jegyet lehet belőlük kiszedni, hiszen nem akarjuk, hogy a játékosokhoz loot kerüljön. Minek az?

Végül ott van még nekünk a Queen’s Gauntlet, a Pavilion tetején elhelyezkedő arénák sokasága, ahol ismét rendkívül változatos boss-okkal vehetjük fel a harcot. Visszatért a Guild Wars 2 talán legnehezebb achievement-je, azaz Liadri megölése, ehhez az ellenfélhez nagyon sok gyakorlás szükséges, ugyanis rengeteg dologra kell egyszerre koncentrálni. A nagyon stílusos mini és title, ami a győzelem esetén jár, ismét itt van, és van nekünk egy Gauntlet Chance zsák is, amit a harcok után kapunk (ha Gambit-eket használunk, egyszerre többet is), ebből pedig egy eszméletlenül szép back skin receptje, a Chaos Of Lyssa eshet ki. Ez tényleg egy igazán pompás jutalom…lenne, ha éppen nem lenne tele a Reddit azzal, hogy van olyan játékos, aki már több, mint kétezer ilyen zsákot nyitott ki, és csak Festival Token esett belőle. Ugyan a TP-n én eddig egyetlen egy ilyen recit láttam, ám annak ára egész pontosan 999 arany volt (nyilván, hiszen ritka), úgyhogy az, aki nem gebed bele a gold farm-ba és csupán a szórakozás miatt játszik, ne is áhítozzon erre a back skin-re.

Sajnos a rosszul kiegyensúlyozott jutalmak nagyon tönkretették az élményt, a Pavilion-ban nagyon kevesen játszanak, a Bazaar pedig még mindig varázslatos, és a hangulat azért megmenti. Ám ha tényleg ez lesz az ArenaNet által kitaposott irány, hogy vegyünk el minden loot-ot, és próbáljuk meg a játékosoktól elszívni az aranyat, akkor nem sok jó vár erre a játékra. A fórumon így is rengeteg csalódott hang van jelen, akad olyan, aki már átkeresztelte a fejlesztőbrigádot CarelessNet-nek. Nem áll messze az igazságtól, úgyhogy ha szeretnétek élvezni a fesztivált, akkor mindenképpen hagyjátok az ajtón kívül a jutalmak iránti vágyat!

Diablo 3

A démonmészárlás örökös trónját bitorló játék gőzerővel halad a klasszikus jelző felé, ugyanis a Blizzard nagyon begyújtotta a rakétákat a Diablo 3 tökéletesítésével kapcsolatban. A játék nemrég lett két éves, a szülinapozás miatt kaptunk egy buff-ot, ami 100%-al megnövelte a Legendary tárgyak drop rate-jét, mondani sem kell, hogy milyen loot eső volt itt egy-két klán tagnak. A Blizzard végül úgy döntött, hogy nem is veszi el ezt a buff-ot, ami kellemes meglepetés volt mindenkinek.

A játék következő ígéretes tapasza a 2.1.0. lesz, ami tovább fogja növelni az endgame treasure hunting élményt, ugyanis nagyon sok újdonság fog érkezni. A patch fejlesztése már több hónapja folyik, úgyhogy valószínűleg nem kell túl sokat várnunk a megérkezésére. A legnagyobb újdonság talán a Tiered Nephalem Rift lesz, ami fokozatosan nehezedő rift-eket fog nekünk adni. Ezeknek a nehézsége addig fog növekedni, amit még éppen teljesíteni tud a játékos az adott felszerelésében, úgyhogy nem kell aggódni, hogy túlságosan erős lényekkel fogunk benne találkozni.

A játékban lesznek úgynevezett Season-ök. Még nem lehet tudni, hogy ez egészen pontosan mit takar, ám az már biztos, hogy ranglisták is érkeznek hozzá, amelyek a karakterekre fognak érvényesülni és nem account-ra. Ám ami talán a legfontosabb, hogy lesznek Season Only legendás tárgyak, úgyhogy mindenképpen érdemes lesz belogolni, nehogy lemaradjunk ezekről az új cuccokról. A legelső Season lesz a leghosszabb, mivel szeretnék látni, hogy egész pontosan milyen problémák kerülhetnek felszínre, és a későbbi Season-öket már igyekeznek majd úgy elindítani, hogy ne merülhessenek fel ugyanazok a gondok.

Sok játékos jelezte, hogy nem egészen világos számukra, hogyan is működik az Area Damage stat a tárgyakon. Éppen ezért készült hozzá egy Guide, amiben elég részletesen elmagyarázzák, hogy miképpen működik az Area Damage. Azért nem árt, ha megpróbálom én is elmagyarázni, de a Guide minden szempontból előnyösebb megoldás lesz.
- Az Area Damage aktiválódására 20 % esély van, amikor belesebzel egy szörnybe. Ezt se növelni, se csökkenteni nem lehet.
- Az Area Damage nem Crit-el.
- Az Area Damage hatósugara 10 yard attól a szörnytől számítva, amelyiken aktiválódott.
- Az Area Damage-et a DoT-ok is aktiválhatják.
- Számítása: Ha egy Wizard Magic Missile lesebez a szörnyön 100-at, és van 25% AD-d, akkor a körülötte lévő, 10 yardon belül álló 10 szörny 25-öt sebződik. A teljes sebzésszám: 100+(10*25)=350.
Ha további Area Damage kalkulációt szeretnétek, akkor javaslom a guide-ot, ugyanis minden részletesen el van magyarázva benne, én csak a legfontosabb részeket próbáltam kiemelni. A végére pedig egy érdekes Wizard build (a guild-ben a Wizard a legnépszerűbb kaszt), ami a villámsebzést és az azzal járó Stun-t részesíti előnyben.

79 comments to Guild Wars 2 Festival Of The Four Winds, Diablo 3 hírmorzsák

Leave a reply