Pyromancer változások, Division brutál videók

2014-06-10 EgyébRift  38 comments

Rift

Hellbug event

Steppes of Infinityn véletlenül kiszökött a fejlesztők konyhájából egy Hellnest nevű Rift. Amikor fórumon megkérdezték, mi a szösz ez, Tecitus annyit válaszolt, hogy ez a Rift még nincs és 10 napig nem is lesz. Nem nehéz kitalálni, hogy a június 19-i patchel, a Defiance Season 2 indulását reklámozó új Hellbug eventet kapunk. Infók még nincsenek, de valószínűleg ekkor debütálnak a korábban kibányászott Hellbug turretek is. Majd meglátjuk :)

Planar Squirrel Rancher Achievement

Mind az EU, mind az USA szervereken megvan az első játékos aki megszerezte a címben említett acsit. Azért érdemel ez említést, mivel a megszerzése fokozott elmebajra utal. Ahhoz, hogy az acsit megkapjuk, ki kell váltani mind a hat Planar mókus mountot :

Planar Squirrel Mounts

A mókusok tulajdonba vétele viszont nem egyszerű, ugyanis darabonként 23 Planar Nut-ba kerülnek. Ilyen Planar Nutot az Unstable Artifact szettekért kaphatunk, minden szettért egyet. Kiszámolható, hogy az acsihoz 138 Unstable Artifact szettet kell kell összegyűjteni. Szó ne érje a ház elejét, ezekről a hülyékről is megemlékeztünk :)

Pyromancer változás

Rossz hírt kell közölnöm mágusainkkal. Kervik, a mágusok és clericek fejlesztője lázasan dolgozik a Stromcaller átalakításon, viszont úgy ítélte meg, hogy párhuzamosan belefér az idejébe a Pyromancer teljes felforgatása. Tudom, hogy egyesek milyen szorgalmasan gyakoroltak, hogy az utolsó csepp dps-t is kifacsarják a Pyroból a hétfő esti raidre. Természetesen a változások életbe lépéséig a megtanult szisztémát kell alkalmazni, de utána valószínűleg újra kell tanulni a dolgokat. Arról, hogy ez mikor következik be, nincs infó. Kervik annyit mondott, hogy még teszt szerverre sem kerültek fel a módosítások, élő szerverre pedig egészen biztos, hogy a 2.8 update előtt nem teszi fel őket. Ez utóbbi megjelenéséről halvány lila gőzünk sincs, valamikor a nyár végén lehet esedékes.

Az alábbiakban bemásolom a várható változásokat. Nincs időm lefordítani, de a játékban úgyis angolul szerepelnek a leírások. Nem értek a pyrohoz ilyen mélységig, kérem a soult használókat, hogy bogarásszák át és írják meg kommentben, milyen irányban szándékoznak elmozdítani kedvenc tűzmágusunkat. Legnagyobb változásnak a Combust eltávolítása tűnik. Ez egy DoT, amit pl. a Fireball rak fel az ellenfélre. . Azt mindenesetre tartsátok szem előtt, hogy 1-2 héten belül kerül tesztelésre a cucc, a megjelenésig még sok minden változhat. A lista hosszú, minden talentet és minden skillt érint:

Kervik: Pyromancer Update

 

Soul Tree

Tier 1

  • Improved Bolt (3 Points) – Increases the chance for your Primary Bolts to critically hit by 2/4/6%.
  • Ignition (5 Points) – Decreases the cast time of your Fire spells by 4/8/12/16/20% and all other spells by 1/2/3/4/5%. Reduces the mana cost of non-instant Fire spells by 4/8/12/16/20%. Increases the range of non-melee damaging abilities by 1/2/3/4/5 meters. Increased range does not stack with the other range increasing effects.
  • Fiery Concentration (3 Points) – Reduces the amount of pushback suffered while casting single target spells by 33/66/100%.

Tier 2

  • Burning Focus (3 Points) – Increases the damage of your single target abilities by 2/4/6%.
  • Fire Starter (2 Points) – Reduces the cooldown of Countdown by 4/8s.
  • Burning Fury (3 Points) – Increases the critical hit chance of your abilities by 2/4/6%.
  • Burning Bonds (1 Point) – Roots for 8 seconds or until damaged. Instant. 30s cooldown.

Tier 3

  • Stoke the Flames (3 Points) – Increases the damage of your cast time abilities by 2/4/6%.
  • Flicker (1 Point) – Removes all crowd control effects. Teleports forward 15m. Instant. 20s cooldown.
  • Innate Fire (3 Points) – Increases the damage bonus of Internalize Charge by 2/4/6% and the number of abilities affected by 1/2/3.

Tier 4

  • Improved Flame Bolt (3 Points) – Gives your Flame Bolt spell a 33/66/100% chance on hit to increase your spell damage by 10% for 10 seconds.
  • Ravenous Flames (3 Points) – Your non-Physical attacks ignore 3/6/9% of your target’s Resistances.
  • Fire Storm (1 Point) – Channels Fire damage to up to 5 enemies over 8s within the targeted area. Generates 6 Charge each second channeled.

Tier 5

  • Wildfire (3 Points, Requires Improved Flame Bolt) – Your Fireball casts have a 10/20/30% chance to reset and reduce the cooldown of your next 3 Flame Bolt casts to 0 seconds.
  • Pyromancer’s Blessing (1 Point) – While Pyromancer’s Armor is active, damaging Fire spells have a 20% chance to reset the cooldown on Cinder Burst, allow it to be cast instantly, reduce its mana cost by 50%, and cause it to not trigger a global cooldown.
  • Smolder (1 Point, Requires Fire Storm) – Causes Fire Storm to spread Countdown to up to 5 enemies is it hits an enemy you have Countdown active on.
  • Unbreakable Bonds (1 Point, Requires Burning Bonds) – Your Burning Bonds no longer breaks on damage.

Tier 6

  • Pyromania (5 Points) – Increases the effect of Spell Power on your Fire abilities by 3/6/9/12/15%.
  • Pyromancer’s Vengeance (2 Points, Requires Pyromancer’s Blessing) – While Pyromancer’s Armor is active, casting Fireball generates a stack of Pyromancer’s Vengeance. Each stack increases the chance for Pyromancer’s Blessing to proc by 1/2%. Max 5 stacks. Lasts 10s.
  • Chain Reaction (1 Point, Requires Smolder) – Upon triggering naturally, your Countdown causes Countdown debuffs you have on up to 5 other enemies within 7m to trigger early.

Tier 7

  • Accelerant (4 Points) – Your Countdown increases your damage against the affected enemy by 3/6/9/12%. Countdown deals 15/30/45/60% of its damage to the enemy if it is cleansed.
  • Heat Wave (1 Point) – Reduces Fire ability cast time by 50% for 15s. Instant. No GCD. 1m cooldown.
  • Flash Burn (1 Point) – Your Scorch now stuns the enemy for 5s. Scorch cannot stun the same target more than once every 45s.

Tier 8

  • Pyromancer’s Fury (3 Points, Requires Pyromancer’s Vengeance) – While Pryomancer’s Armor is active, damaging Fire abilities, excluding Fireball, apply a stack of Pyromancer’s Fury. Fireball consumes a stack of Pyromancer’s Fury to increase its damage by 10/20/30%. Max 5 stacks. Lasts 30s.
  • Incinerating Flames (1 Point, Requires Heat Wave) – Heat Wave now removes all Crowd Control effects on cast and reduces incoming damage by 20% while active.
  • Spark (2 Points) – Reduces the global cooldown of your Fire abilities to 1.25/1s. Reduces the mana cost of your instant Fire abilities by 15/30%.

Tier 9

  • Flame Volley (1 Point) – Deals Fire damage over 3s. Deals additional Fire damage after 3s. Moving Channel. 1m cooldown.

Root – Point numbers here represent the number of points needed in the soul to unlock each ability.

  • Fireball (0 Points) – Deals X Fire damage. 2.5s cast time.
  • Flame Bolt (0 Points) – Deals X Fire damage. Instant. 8s cooldown.
  • Pyromancer’s Armor (2 Points) – Increases all Fire damage dealt by 5%. Counts as a Mage Armor. Lasts 1h. Instant.
  • Countdown (4 Points) – Deals X Fire damage after 8 seconds. Max 1 stack. 8s cooldown. Instant.
  • Internalize Charge (8 Points) – Increases the damage of the next 3 damaging abilities by 10%. Instant. Off GCD. Costs 50 Charge.
  • Burning Shield (12 Points) – Absorbs 50% of damage taken up to X total damage absorbed. Lasts 30s. Instant. No GCD. 30s cooldown.
  • Cinder Burst (20 Points) – Deals X Fire damage. 6s cast time. 30s cooldown.
  • Cerebral Flare (24 Points) – Restores 5% mana per second. Channeled.
  • Scorch (28 Points) – Interrupts. Instant. No GCD. 10s cooldown.
  • Inferno (32 Points) – Deals X Fire damage. Only usable on enemies below 40% health. Instant. 10s cooldown.
  • Burn (40 Points) – Debilitates the enemy for 5s. Instant. 30s cooldown.
  • Fulminate (51 Points) – Deals X Fire damage. Instant. 45s cooldown. Consumes 60 Charge.
  • Searing Bolt (55 Points) – Deals X Fire damage. Triggers your Countdown. Instant (with travel time). 15s cooldown.
  • Fusillade (61 Points) – Procs Fireball on the enemy once every 0.5s for 2.5s. Channeled. 1m cooldown.

 

The Division

A Ubisoft újabban jó barátságot ápol a Microsofttal: az új Assassin’s Creed után a The Divisiont is a redmondiak konferenciáján demózták. Mit látunk? Akciódús taktikai harcot a posztapokaliptikus Manhattanben.

Háromfős osztagunk a metróalagutakon keresztül bukkan fel Manhattanben, feltérképezik a területet és szellemképek formájában a múlttal is megismerkedhetnek. Odafent kisebb ellenállásba botlanak. Az akció közben folyamatos a kommunikáció, túlélőink fedezékbe húzódnak, intelligens gránátokat és drónokat dobálnak, megpróbálják oldalba kapni az ellenséget.

A Ubisoft Massive saját fejlesztésű motorja a gyakorlatban is remekül vizsgázik, reméljük, a minőség egészen a 2015-ös megjelenésig kitart. Minden túlzás nélkül, a The Division lesz a nyitott világú játékok jövője.

A Ubisoft konferenciáján egy brutális CGI előzetesben követhettük, hogyan szabadult el New York városában egy vírus, és irtotta ki röpke három hét alatt a lakosságot, hogy a Nagy Almából csak kihalt, füstölgő romok maradjanak, amelyek irányításáért ráadásul különböző frakciók vívnak könyörtelen harcot. Ezen a pokoli helyen a Division tagjait fogjuk irányítani – egy civilekből kiképzett speciális alakulatot, akiknek az a feladata, hogy visszafoglalják a várost és kiderítsék az igazságot a vírus elszabadulásáról.

 

 

 

38 comments to Pyromancer változások, Division brutál videók

Leave a reply