Guild Wars 2, Diablo 3 infókupac

2014-06-11 Guild Wars2  68 comments

Sziasztok!

Lassan, de biztosan haladunk a második Living Story évad startja felé, ám nem mondhatjuk el, hogy összeroskadunk az ArenaNet információdömpingtől. Egyelőre hétpecsétes titok, hogy milyen kezdést terveznek, annyit viszont már biztosra vehetünk, hogy Maguuma eddig lezárt vidékeire is eljuthatunk a jövőben. Az egyik legnagyobb horderejű változás a Story Journal-t fogja érinteni, ugyanis nemrég kiderült, hogy teljesen másfajta módszerrel fognak érkezni a Season 2 epizódjai, mint eddig.

Mint azt mindannyian tudjuk, a Personal Story adta a Guild Wars 2 világáról a legtöbb információt számunkra. Akár régi kalandorként tértél vissza Tyria-ba, akár újoncként vágtál bele az utazásba, a személyes történet volt az egyik legjobb kapaszkodód a játék környezetébe. Végigkalauzolt Téged az egyes területeken, bemutatta Tyria felépülését és a népet fenyegető veszélyeket. Amikor a Living Story elindult, meglehetősen kezdetleges és döcögős volt a felhozatal, az első évad talán a végére lett igazán a legjobb. Természetesen a lezárás jól felcsigázott mindenkit, Mordremoth felébredt, Scarlet-et pedig végérvényesen kivontuk a forgalomból. A második évad remek startjához tehát minden adott, ám az ArenaNet bejelentette, hogy közel sem úgy kívánják megközelíteni a Season 2 részeinek kiadását, mint az előd esetében.

Talán a legfontosabb azt tisztázni, hogy az új rendszer felépülése miatt én személy szerint nem tudom elképzelni egy jövőbeni kiegészítő érkezését. Egy dobozos változatot én csupán akkor látok valószínűnek, ha nem teljesíti a Journal a hozzá fűzött reményeket. Sok mindennek kellene megfelelnie, ugyanis a játékosok nem csupán új térképekre, instákra és open world tartalmakra vágynak, hanem egy újabb Personal Story-ra, egy post-Zhaitan éra folytatására. A Story Journal egy olyan eszköznek mutatja magát, amivel talán minden meg is valósítható.

A Season 2-ben minden egyes NPC azt fogja feltételezni, hogy már befejezted a Personal Story-dat. Ha még nem jutottál el Arah romos városába és ölted meg a csúnya gonosz Undead Dragon-t, akkor itt az ideje, hogy befejezd a mesét. Számos olyan utalás várható a második évad történetében, ami finoman fogalmazva homályos lesz, ha még nem teljesítetted a PS-t. Ezen belül fel szeretném hívni a figyelmet arra is, hogy akinek megvan az első Guild Wars, az próbálja meg feleleveníteni a történeket belőle, ugyanis rengeteg lore várható azokkal kapcsolatban (emlékeztetőül: a Guild Wars 1-ben egész Maguuma bejárható volt, óóóó, Totem Axe farm, de szép is a nosztalgia).

Sokkal nehezebb lesz Achievement pontokat szerezni. Legalábbis nagyon reménykedem benne, hogy végre helyet kapnak az igazi kihívást biztosító tartalmak a játékban. Az első évadban minden egyes résznél ugyanaz volt a szituáció: megérkezünk a helyszínre, farmolunk addig, amíg a meta achievement elkészül, majd ha végeztünk, megyünk dolgunkra. A második évadban nem lesznek meta achievement-ek az epizódokban. Jogosan merül fel akkor a kérdés, hogy milyen módon fogunk akkor pontokat szerezni? Hogy lesz meg a 30 ezer pontos achievement ládám?

Nem árt tisztázni, hogy a Season 2-ben is külön lesznek bontva a történetet előrelendítő események és az open world tartalmak. Ez azért fontos, mert az utóbbi mindenki számára elérhető lesz, ám az előbbinél már van egy kis módosítás. A Story Journal-ba fognak bekerülni az epizódok, és azoknak a megnyitását kétféle módon tudjuk végrehajtani. Az aktuális rész feloldásához be kell jelentkezned a játékba. Minden egyes epizódnak egy kéthetes ciklusa lesz, ha ilyenkor belépsz, akkor bekerül a Journal-odba, bármikor újrajátszhatod a tartalmat (olyan lesz, mint a Personal Story-d), örökre elérhető lesz az account-odon. Ám ha ezt elmulasztod, akkor sincs minden veszve, ugyanis 200 gem-ért megvásárolhatod az összes leforgott epizódot, amit nem tudtál feloldani. Fontos megjegyezni, hogy aki már egyáltalán nem játszik, annak elég kimagasló gem mennyiségre lesz szüksége, ha szeretné megszerezni a jutalmakat és élvezni a történetet.

Bizony ám, ugyanis a jutalmak is az epizód feloldásához lesznek kötve. Ez azt jelenti, hogy bármikor be tudsz vinni egy ismerőst abba a sztoriba, ami neki éppen nincs meg, csak éppenséggel semmilyen zsákmányt nem fog megkapni (mint a Personal Story-ban). Arról nem is beszélve, hogy ha végigviszed a történetét egy aktuális résznek, akkor nyílnak meg az Achievement-ek, amelyek minden eddiginél nagyobb kihívást biztosítanak majd a fejlesztők szerint. Ezek az achievement-ek egyértelműen a keményvonalas játékosokat fogják megcélozni, épp ezért a jutalmazásuk is sokkal jobb lesz (egyedi skin-ek, Ascended felszerelés, ne adja Melandru, esetleg Precursor).

A Season 2 tehát egyértelműen a tévésorozatok mintáját követi, ami remekül hangzik és külön érdemes kiemelni, hogy a Living World továbbra is megpróbálja megtartani a Season 1 legjelentősebb tulajdonságát, méghozzá a világ változásának érezhetőségét. Rengeteg állandó tartalom fog érkezni, nem lesznek ideiglenesen bepakolt dolgok, kivéve azokat, amelyek a sztori előrehaladása miatt logikátlanná válnak a jövőben. Elképzelhető, hogy az első évad is bekerül, ám sok mindent át kell dolgozniuk hozzá, ugyanis egyes eseményekhez rengeteg játékosra volt szükség, a Story Journal-ba pedig úgy kell beépíteniük, hogy akár egyedül is végig lehessen menni rajta. Nem hangzik rosszul ez a rendszer, kétségtelen, hogy nagy előrelépésnek tűnik, kíváncsian várjuk, mit sikerül kihozni belőle!

Diablo 3

Megérkezett a 2.0.6.-os tapasz a játékhoz, ami ugyan nem sikerült valami méretesre, mégis tartalmaz jelentősebb változásokat, ezért érdemes szót ejteni róla. A legtöbb módosítás a Monk-ot érinti, a Momentum passzív skill-t eléggé felbuffolták, ugyanis úgy érezték, hogy eléggé harmatos a többi Monk passzívhoz viszonyítva. Ezen felül megnövelték a kaszt specifikus Set tárgyak drop esélyét, így mostantól kezdve könnyebb lesz összerakni a kívánt Set-et.

A Monk-nak ugyan jó pár képessége szorul még buffolásra (a többi kaszthoz képest a Monk eléggé gyengécske), ám a hozzá tartozó Set-eket már fel is javították. A Raiment of a Thousand Storms és a Monkey King’s Garb jelentős változtatásokat kapott (a MKG set decoy robbanásának 100%-os weapon damage-e 1600%-ra nőtt, a RoaTS weapon damage-e pedig 3000%-ra, ráadásul mostantól Critical Hit is lehet…nuff said!).

Végül talán a legfontosabb, hogy megszüntették a Legendary crafting material-okat. Én személy szerint nem értek egyet a változtatással, ugyanis egy új színt vittek ezzel a Diablo 3 világába, de természetesen megértem azokat is, akiknek már a könyökükön jön ki, hogy állandóan ugyanazt a Unique lényt farmolják, és századik alkalomra sem esik a material belőle. Apróbb változtatások történtek a Details oldalon is, mostantól a bónusz Elemental damage és a bónusz Skill damage is megjelenik a statok között. Óóóó, és még valami…hamarosan Season, nyáron PTR 2.1.0.! Epekedve várjuk!

A végére pedig…Outlaw’s “Multiple Rocket Launcher” Demon Hunter!

68 comments to Guild Wars 2, Diablo 3 infókupac

Leave a reply