Guild Wars 2 – sPvP (nagyon) alap dolgok

2014-06-30 Guild Wars2  102 comments

Sziasztok!

Ezt is megéltük, szombaton Team Arena-ba megyünk! Akinek még nem teljesen tiszta, hogy mit is jelent ez, azok számára elárulom, hogy a Ranked PvP sötét és baljós mezeire lépünk, bár azért szerintem mindannyian tisztában vagytok már az sPvP alap dolgaival. Természetesen nem fogjuk véresen komolyan venni a dolgot, mindössze arról van szó, hogy aki nem a kasztja meta build-jével játszik, attól beszedünk pár aranyat és utána kick-eljük…na jó, most az egyszer még eltekintünk ettől!

Félretéve a tréfát, mivel a guild főleg PvE kedvelő emberekből áll, és nagyon ritka, hogy bemerészkedünk PvP-zni, érdemes tudni egy-két dolgot. Ugyanis Ranked meccsekben könnyen lehet, hogy körberöhögnek minket a koordináció teljes hiánya miatt, miközben a földön fekvő karakterünk gyomrába lépnek. Szerintem egyikünk sem szeretné ezt a sorsot átélni, éppen ezért következzen néhány hasznos jó tanács, amiket nem árt megfontolni egy meccs során.

A legfontosabb talán az, hogy nincs Rambo üzemmód senkinél. Másképpen fogalmazva: ha tök egyedül belerongyolsz egy 3 fős brigádba, ne csodálkozz, ha feltörlik veled a padlót. Az sPvP egyértelműen a csapatjátékra van kihegyezve, emiatt érdemes a többiekkel tartani. Természetesen ez a tanács némiképpen másképpen megfogalmazandó, ha mondjuk bunker build-del játszol, de erről majd később. A lényeg az, hogy sose menj neki egyértelmű túlerőnek, illetve ne félj visszavonulni sem. Ha az ellenfél nem túl okos, akkor követni fognak és nem a pontok elfoglalására koncentrálnak, és habár nemes halált halsz, addig is hátráltatod a pontfoglalásukat.

Itt jön talán a második legfontosabb tanács, vagyis az, hogy a csapat pontszám mindig előbbre való a saját kill számodtól. Persze, megértem, mindannyian azt szeretjük a legjobban, hogy izzadva, feszülten, kidomborodott nyaki ütőérrel gyepáljuk a másikat, majd amikor az illető a földre kerül, a talajba építjük a buksiját egy jól irányzott taposómozdulattal. Azonban ha ezt úgy teszed, hogy a térkép egy tök „haszontalan” pontján mulatod így az időt, és nem a feladatokat csinálod (vagy nem foglalsz el semmit), akkor gyakorlatilag haszontalan vagy. Persze, rá lehet fogni, hogy „Hééé, de én feltartom őket, stb.”, de ez igazából elég sovány vigasz, ha közben például nem tudjuk bevinni az Orb-ot a Spirit Watch térképen a saját pontunkba. Épp ezért mindig a csapat érdekeit tartsd szem előtt, és ne kezdj el vitézkedni.

Foglald el a pontokat! De tényleg! Így lehet a legjobban segíteni a társakat a győzelem útjára. Egy ember is elég egy ponthoz, de ha majd valaki esetleg benyögi TS-en, hogy „Jaj nekem, ketten jönnek mid-re”, akkor már tudni fogod, hogy hol kell a segítség. Ehhez kapcsolódik a következő megfontolandó tanács, vagyis kommunikálj! Tájékoztasd a többieket, hogy mi történik épp a térkép azon részén, ahol Te vagy! Ha Mesmer-rel portált pakolsz, szólj! Ha Home-ot támadják legalább hárman, szólj! Ha épp lecsapott valaki, szidd le a sárga földig! A lényeg az, hogy kommunikálj, mert a többiek így fognak tudni segíteni ott, ahol kell.

Van néhány kifejezés, amivel érdemes tisztában lenni, ugyanis jelentősen megkönnyíti az információközlést. A Home a saját bázisunkhoz legközelebb lévő pontot jelenti, a Middle, azaz Mid a térkép közepén lévő elfoglalható hely, a Far pedig a legtávolabbi pont. Most őszintén, melyiket könnyebb értelmezni? „Ketten jönnek midre!” vagy „Ketten jönnek a domb tetején lévő izé, barlang mellett található hogyishivják, ami a tóval szembe van az a tudjátok mi, na szóval oda!”? Szerintem elég egyértelmű a dolog.

Ismerd a kasztodat és a build-edet! Érdemes azzal a karaktereddel nekifutni a meccsnek, amellyel a legtöbbet játszottál és elég mélyrehatóan ismered a skill-jeit, trait-jeit. Nem biztos, hogy a PvE build-ed tökéletes lesz PvP-hez, épp ezért nézz körül ITT. Ha teheted, gyakorolj Hotjoin-ban, sokat számít, ha tudod, hol vannak a térképeken olyan pontok, ahol például folyamatos nyomást tudsz gyakorolni az ellenfélre, hogyan tudsz úgy megszökni, hogy ne tudjanak gyorsan követni. Alkalmazkodj az ellenfeledhez, ha például sok a Fear (Terror Necro), próbálj minél több Stability-t magadra pakolni!

Tudd, hogy mi a szerepköröd! Attól függően változhat a feladatod, hogy milyen build-del lépsz be az arénákba.
- Bunker: A bunker build-ek feladata a pontok megtartása, és a társak támogatása. Általában iszonyat nagy Toughness-el, Vitality-vel és Healing Power-rel rendelkeznek, emellett számos olyan képességük van, amivel sebzést tudnak elhárítani (Block, Evade, stb.).
- Roamer: akitől a többi fekszik, vagyis a sebzés szolgáltatója. Gyorsan mozog a pontok között, és a lehető legtöbb damage-et osztja ki a legrövidebb időn belül.
- Far-Point Assaulter: ez a személy azzal hergeli az ellenséges csapatot, hogy folyamatosan a hozzájuk közelebb lévő pontokat foglalgatja be előlük. Az illető vagy nagyon mozgékony (például Thief vagy Warrior), vagy pedig nagyon sok ütést képes kibírni.
- Home Defender: feladata, hogy a közelebbi pontok saját kézen maradjanak. Szintén vagy nagyon mobil vagy pedig egy sustain-állat.
Nagyjából ennyit a szerepkörökről, nézzük meg egy kicsit a térképeket.

Nem csupán abból áll a móka, hogy pontokat foglalgatunk el a másik csapat elől, de nem ám. Vannak bizonyos feladatok is, amelyeket teljesítve jelentős előnyhöz jut a csapatunk. Nézzük meg térképenként, hogy mik is ezek.
- Spirit Watch: A map közepére mindig lespawnol egy Orb Of Ascension, ha ezt a gömböcöt bejuttatjuk egy általunk kontrollált pontba, jó nagy mennyiségű bónusz score üti a markunkat.
- Skyhammer: A térkép közepén lévő asura kapu felvisz minket a Skyhammer nevezetű ágyúhoz, amellyel eléggé szépen lehet pusztítani. Néha egész meccseket lehet megfordítani azzal, hogy jókor birtokolja valaki a plazmaágyút.
- Legacy Of The Foefire: Mindkét csapatnak lesz egy NPC-kel teli bázisa, ahol egy Guild Lord is helyet kap. Először a kapukat kell áttörni, hogy megtámadhassuk a Lord-ot, ha elhalálozik, 150 pont üti a markunkat.
- Temple Of The Silent Storm: Négy darab Place Of Power jön létre véletlenszerűen a térképen, mindegyik más bónusszal látja el a csapatot, érdemes keresni őket.
- Battle Of Khylo: Mindkét csapat birtokában van egy hajítógép, ami szépen tud sebezni, illetve még Knockback-et is okoz. Ezt el lehet pusztítani, de a map-en lévő javítókészlettel ismét fel tudjuk építeni.
- Forest Of Niflhel: NPC szörnyek bukkanak fel a térképen, megölésük 25 bónusz ponttal gazdagítja a csapatot, illetve még egy szép buff-ot is kapunk.
Azt hiszem, nagyjából ennyi a térképes móka, láthatjátok, hogy azért nem minden olyan egyszerű, mint a százas szög, érdemes odafigyelni arra, hogy mit csinál az ellenséges csapat, illetve aktívak-e a bónuszt adó dolgok.

Én nagyjából ennyit szerettem volna leírni, természetesen ha valakinek bármilyen jó tanácsa és ötlete van, ne habozzon megosztani őket, abból tanulunk mindannyian. Ne feledjétek, nem lesz itt ejnye-bejnye, ha esetleg huszadjára is kikapunk, de azért legalább az alapokat érdemes megtanulni. A furfangos kis trükköket pedig érdemes a stream-ekből vagy guide-okból ellesni, de azok begyakorlása nem kis feladat. Íme, például egy tökéletes példa Mesmer kite-ra Foefire térképen! Szombaton találkozunk az Arénában, holnap pedig Season 2!

102 comments to Guild Wars 2 – sPvP (nagyon) alap dolgok

Leave a reply