Guild Wars 2 – Gates Of Maguuma

2014-07-02 Guild Wars2  31 comments

Sziasztok!

Eljött ennek is az ideje, tegnap elrajtolt a Guild Wars 2 Living World második szezonja, és be is futott az első epizód, amely a Gates Of Maguuma nevet viseli. Nagyon sok elvárásnak kellett megfelelnie az ArenaNet-nek, rengeteg kritika érte az első évadot, és elég sokan csalódtak a játékban. Sértettségüket nem is rejtették el magukban, hemzsegett a hivatalos fórum a negatív véleményektől, így tehát jogos a kérdés: milyen lett a Gates Of Maguuma? Én úgy gondolom, hogy itt valami egészen új dolog vette kezdetét…

A legfontosabb dolog, hogy egészen Július 15.-ig tudjátok ingyenesen megnyitni a sztorit a Journal-ban. Ezt azt jelenti, hogy ha már nem is szándékozol visszatérni, akkor sem hátrány, ha mindössze 5 percig belogolsz, ugyanis kb. ennyi idő, amíg megnyílik az első epizód a könyvedben. Ha ezt elmulasztod, de később visszatérsz, akkor szomorúan fogod realizálni, hogy Gem-ért kell kiváltanod majd a történetet előre lendítő fejezeteket. Az open world tartalom ott lesz, tudsz vele játszani, de a sztori zárva marad. Ez van srácok és lányok, aki nem játszik, az lemarad!

A patch talán legjobban várt része a teljesen új térkép, az ArenaNet választása a jó öreg Dry Top lett. Aki az első Guild Wars-ban is kalandozgatott, az most jóleső nosztalgiával fog ismét belépni erre a földre, ám a játékban azóta eltelt 250 év, így jó sok minden megváltozott. A 80-as szintű térkép mérete hűen igazodik az első részben látott Dry Top terjedelméhez, viszont vertikálisan jóval nagyobb lett. Rengeteg apró hasadék töri meg a kőfalakat, sziklás peremek szelik át a sivatagot, mindenhova be lehet nézni, fel lehet ugrálni, elég sok jól eldugott tárgyat lehet találni. A kinézet jól el lett találva, nem igazán lehet panaszkodni semmire, maximum az fog idegesíteni, ha már sokadszorra zuhansz a mélybe, mert elvétettél egy ugrást.

Dry Top event-jei esetében el lehet mondani, hogy az ArenaNet végleg leszámolt a zergfesztivállal. Minden esemény ötletes, inkább versenyszerűek és sokkal szerteágazóbbak. Ugyan ismét vannak Champion osztályú mob-ok a térképen, ezek már koránt sem élednek újra túl gyorsan, így nem tud kialakulni sem zergelés, sem pedig Champion Train. Sőt, eme lények csak akkor bújnak elő, amikor a hatalmas homokvihar lecsap a kanyonra, és az orrunkig sem látunk. A Boss szerű harcok pedig nagyon jók lettek, a személyes kedvencem Three-Toed Tootsie, a Nyugat Leggyorsabb Moa madara, az ArenaNet le sem tagadhatja, hogy a Kengyelfutó Gyalogkakukk volt az ötletforrás. Érdemes megjegyezni, hogy a vihar alatt jobban megéri kimerészkedni a sziklafalak által határolt hasadékokból, ugyanis az összes mob egy újfajta Consumable-t dob, amiben jó eséllyel találhatunk érdekesebb dolgokat.

Például Geode-t (amit a guild-ünk csak Gedeonnak hív), ez a Trophy nagy értékkel bír a Zephyrite-oknak, és készségesen adnak érte különféle új recepteket vagy egyéb más csecsebecséket. Az ArenaNet végre rájött, hogy a Guild Wars-ban oly hasznos Collector NPC-knek helye van a második részben is, így visszahozták őket ebben a formában. Mindemellett érdemes kiemelni, hogy innentől kezdve megkezdődhet a haszontalan Trophy cuccok értéknövekedése, hiszen a jövőben tuti lesznek még ilyen Collector-ok.

Visszatért a jó öreg Lockpick! A veterán GW játékosok már dörzsölhetik is a tenyerüket, hiszen újra lehet lezárt ládákat nyitogatni, amikből értékes dolgok kerülnek elő. A Zephyrite-októl vásárolható zárpiszka egészen addig haszontalan, amíg le nem csap a homokvihar. Ilyenkor ugyanis az erős szél lefújja a homokot az addig rejtve maradt kincses ládákról, és máris mehetünk nyitogatni.

A sztoriról nem szeretnék sokat beszélni, legyen elég annyi, hogy már most érdekesebb, mint az első évad, és a történetvezetés is sokkal jobban van megoldva, hiszen tényleg olyan érzése van az embernek, mintha a karaktere Personal Story-ját folytatná tovább. Az epizód három kisebb küldetést tartalmaz: Disturbance in Brisban Wildlands, Fallen Hopes és Cornered. Emellett helyet kapott benne a szokásos nyomozós rész is, kicsit már olyan érzése van az embernek ezeknél, mintha egy offline szerepjátékot játszana. Az viszont sajnálatos, hogy a Personal Story dialógusai alatt zajló átvezető animáció még mindig nem kapott helyet a Living World-ben, ezt még jó lenne visszahozni.

Betartották azt az ígéretet is, amely szerint a meta achievement-ek eltűnnek. Többé valóban nincs ilyen a játékban, minden jutalmat a Personal Story-ban látott módon kapsz kézhez. Azonban ha befejezed az adott epizódot, megnyílnak az Elite Achievement-ek, amelyek valóban elég változatosra sikerültek. A kihívás garantált, ugyanis többé nincsenek ilyenek, hogy „ölj meg 50 szörnyet” és társai, hanem tényleg ötletes feladatok vannak, és nem ritka, hogy alaposan törnöd kell a fejed ahhoz, hogy meg tudd oldani az adott problémát. A kasztod képességeinek megválasztása is döntő szerepet vállalhat ezeknek a teljesítésében, úgyhogy tényleg nem könnyű abszolválni őket, persze az Achievement állatoknak nem hiszem, hogy problémájuk lesz velük.

Megérkezett az új gear is, ezúttal már a Nomad affix-el ellátott dolgokat is legyárthatod, ha szeretnéd. Az elsődleges stat a Toughness, ehhez társul a Vitality és a Healing Power. Jól látható, hogy támadó stat nincs a felszerelésen, így jogosan merülhet fel a kérdés, hogy akkor a DPS mekkora egy Nomad karinál? Egyelőre nem lehet tudni, mire lesz jó ez a stat kombó, lehet a jövőben még hasznát vesszük neki. Legyártásához az egyik új alapanyagra van szükségünk, vagyis Ambrite-ra. A másik új material a Cactus, amit a Chef-ek tudnak felhasználni, ugyanis a Zephyrite-ok pár új ízletes kaja receptjét is hozzánk vágják néhány Geode-ért cserébe.

Mindenképpen nagy előrelépés lett a Gates Of Maguuma, talán az első évadban nem is nagyon volt ennyire jó patch (na, jó, talán az Origins Of Madness). Kezdéshez ideális mennyiségű tartalmat sikerült belezsúfolni, és a megváltozott jutalomrendszerek is sokkal jobbra sikerültek, még akkor is, ha ugyanúgy bele kell ölnöd az időt abba, hogy megszerezd a szükséges dolgokat. Természetesen most is vannak fanyalgók, ám a hivatalos fórumon most egyértelműen a pozitív vélemények vannak túlsúlyban, amit nem is csodálok. Ha az ArenaNet ilyen módon kívánja folytatni a Living World-öt (úgy látszik, mégis csak használt a rengeteg CDI megmozdulás a fórumon), akkor egy sokkal jobb dolog sülhet ki ebből, mint az első évad.

31 comments to Guild Wars 2 – Gates Of Maguuma

Leave a reply