Guild Wars 2 – The Dragon’s Reach (Part 1)

2014-08-06 Guild Wars2  One comment

Sziasztok!

Meglehetősen mozgalmas héten vagyunk túl. Bár a legújabb rész a Living World-höz most egy kicsit megosztóra sikeredett, azért nyugodtan bevallhatjuk, hogy a sztori még mindig száguld és az események forgataga rendesen be tudja szippantani a játékost. A Dragon’s Reach az első olyan epizód, amit kettévágtak (Part 1 és 2), a második felvonás jövő héten, Augusztus 12.-én érkezik. Mondanom sem kell, hogy jó sokan epekedve várják, mivel a tegnap befutott trailer finoman szólva mindenkinek a plafonig vitte az adrenalin szintjét.

Az első részt is Augusztus 12-ig tudjátok ingyenesen megnyitni, ezt nem győzőm eléggé hangsúlyozni, később már tényleg egy kiegészítő árát kell kifizetned, ha szeretnéd látni a történet minden mozzanatát. A sztori most egy kicsit elkanyarodott Dry Top-ról, mindössze egyetlen küldetés van, ami az új területen játszódik (The Waypoint Conundrum). Ami nem is olyan nagy baj, hiszen a régebbi szereplőket is mozgósítani kell valahogy. A központi cselekmény ugyanis egy tanács megszervezését meséli el, Mordremoth egyre nagyobb fenyegetést jelent Tyria lakóira, ezért nincs más hátra, össze kell hívni a vezetőket és minél előbb cselekedni kell a sárkánnyal szemben.

Ám ez egyáltalán nem olyan könnyű, mint amilyennek tűnik. Mindenkinek megvan a saját baja, és egy újabb sárkány már csak hab a tortán. Épp ezért nem is kívánnak részt venni a gyűlésen addig, amíg mi, a kedves játékosok, segítünk nekik pár terhet levenni a vállukról. A főszereplők közül mindenki a saját fajtársainak leghíresebb vezetőit próbálja meggyőzni, Kasmeer tehát Jennah királynőt, Taimi Phlunt tanácsost Braham Eir Stegalkin-t, Rox pedig Rytlock Brimstone-t szeretné elkötelezni amellett, hogy megjelenjen a tanácskozáson.

A ténylegesen játszható cselekmények közül egyedül Kasmeer találkozója marad ki, ám a másik háromban részt kell vennünk. Az ArenaNet ezúttal megpróbálkozott az open world event-ek és a Personal Story összemosásával, ami egyrészt sikerült nekik, másrészt viszont nem ment minden úgy, mint a karikacsapás. Sajnos sok event beragadt, ami megakadályozta a játékosok előrehaladását a történetben, és eltartott egy ideig, mire minden hibát sikerült kijavítaniuk. Természetesen továbbra is megmaradtak az instance-olt küldetések, amelyek a következők: The Waypoint Conundrum és a Foefire Cleansing. Bár további kisebb instance-olt tartalmak is vannak, az előbbi kettő tekinthető tényleges missziónak, mivel ezekhez kapcsolódnak az új Elite Achievement-ek is.

Mint már említettem, ezúttal ki fogunk mozdulni Dry Top területéről (ami ezúttal nem bővült), és kicsit visszatérünk a Shiverpeaks hűvös éghajlatára, illetve Ascalon napfényes erdeit is meglátogatjuk. A cselekmények nagy része Frostgorge Sound-on és Iron Marches-en játszódik, ám Ascalon-ban szinte az összes térképre el kell majd látogatnunk. Itt már az open world események kapnak nagyobb szerepet, a Norn-oknál egy sárkány totem okoz galibát, míg a Charr-ok Mordremoth korrupt erejének lesznek szem-és fültanúi Iron Marches területen. Számos eventet kell teljesíteni annak érdekében, hogy kicsit visszaszorítsuk a megnövekedett veszélyeket, így került be ismét egy kis zergelés a történetbe, de még talán épp befogadható mennyiségben.

Természetesen ismét érdemes elég sok időt eltölteni az új térképen, ugyanis még több jutalom került be Dry Top kincses dobozaiba. Az újfajta Kite-ok például biztosan tetszeni fognak mindenkinek, csak éppenséggel nem könnyű őket megszerezni. Ezeket szintén Dry Top lezárt ládáiból emelhetjük ki, amennyiben az RNG kegyeltjei vagyunk. A papírsárkányok egyébként afféle passzív Swiftness-t adnak, sokkal gyorsabban szaladunk, ha előkapjuk valamelyiket. A másik érdekesség az új back item, ugyanis ennek legyártása meglehetősen ügyesre sikeredett. Nem mondom, hogy újdonság, amit láttunk (hiszen láttuk már több játékban), mindössze csak kreatív a módszer. A Mysterious Vine back-et kvázi nekünk kell felnevelnünk a magból és azokból a kellékekből, amiket a sztori teljesítése után kapunk meg. Valószínű, hogy a következő epizódban még tovább fejlődik, úgyhogy igyekezzetek a legyártásával.

Az új epizód visszahozta egy kicsit a zergelést, bár még épp olyan mértékben, ami elviselhető lehet mindenki számára. Mindemellett jó volt látni néhány régebbi szereplőt (Rytlock még mindig badass), és bizony a lore sem sikerült szegényesre, ugyanis meglehetősen izgalmasan alakul az epizód vége. Ennél már csak a jövő héten érkező Part 2 lesz még hátborzongatóbb, úgyhogy kössétek fel az armort és weapon-t, addig meg jó játékot!

One comment to Guild Wars 2 – The Dragon’s Reach (Part 1)

Leave a reply