Guild Wars 2 – Heart Of Thorns

2015-01-27 Guild Wars2  No comments

Szerintem minden GW-s játékos azt hitte, hogy sose jön el annak az eseménynek az ideje, ami Január 24-én, a PAX South fő bemutatótermében zajlott. Temettünk, sirattunk minden feltételezést, mindannyian azt hittük, hogy az ArenaNet elkötelezte magát a Living World mellett, és soha nem lesz egyetlen különálló kiegészítő sem a Guild Wars 2-höz. Azt kell mondjam, hogy hatalmas szerencse volt ekkorát tévedni.

Mike O’Brien és Colin Johanson végre megtörte a jeget és elmesélték, min dolgoztak a háttérben közel két évig: a Guild Wars első teljes értékű kiegészítőjén, ami a Heart Of Thorns címet kapta. A Living World második évada éppen csak véget ért, ráadásul eléggé bombasztikus volt a lezárás. A Pact összekapta a flottát, és megindította a támadást Mordremoth, A Dzsungel Sárkány ellen, akit Scarlet Briar keltett fel mély álmából. A hüllő ébredése megzavarta az asurák Waypoint hálózatának működését, valamint hű szolgálói, a Mordrem lények is megjelentek Maguuma határvonalain. A Pact támadása azonban katasztrófába fulladt: a dzsungel szó szerint életre kelt a repülő flotta alatt, és teljesen megsemmisítették a sereget. A Destiny’s Edge néhány tagja valahol Maguuma szívében zuhant le, miközben Caithe továbbra is ismeretlen céloktól vezérelve viszi valahova Glint tojását. A cél adott: megmenteni a Pact katonáit, rájönni Glint utolsó nagy titkára és megölni Mordremoth-ot. Irány Maguuma!

A kiegészítőben nem lesz Level Cap növelés, mindenki marad 80-as, és újfajta gear sem kap helyet az újdonságok között. Ezek helyett rögtön megkapjuk a Heart Of Maguuma régiót, ahol az eddigi leglátványosabb és legrészletesebb térképek várnak ránk. Maga a dzsungel három „szintből” áll: a mag rész, ahol a legveszélyesebb ellenfelek tanyáznak, a gyökerek, és a lombok, amire a Pact hajói lezuhantak. Fontos tudni, hogy aki rühellte a jumping puzzle-öket, meg úgy igazából minden ugra-bugrától hányingere van, az a HoT új térképein sok bosszankodásra számíthat. Az összes új map vertikálisan is hatalmas lesz, könnyű lesz a mélybe zuhanni.

Mindezek mellett teljesen új Dynamic Event-ek és World Boss-ok várnak majd minket Maguuma szívében. Mike leesküdte a csillagokat az égről, hogy ezúttal valódi kihívások elé állítják majd a játékosokat, a HoT-ban érkező event-ek nagy része kellően nehéz lesz. Természetesen ugyanúgy lesznek általános események, illetve olyanok is, amihez nem árt, ha többen fogunk hozzá. Egy rakás új achievement és ellenféltípus érkezik, illetve ismét bőségesen lesz jutalmazva a felfedezés is. Klasszikus questelés továbbra sem lesz, a GW 2 ezzel a hagyományával most sem fog szakítani.

Amiben viszont mer újítani, az az endgame character progression. Ami eddig hiányzott a játékból, azt végre pótolják az Arénások. Kapunk ugyanis egy Mastery rendszert, ami account szintű lesz, tehát nem kell minden egyes karakterünkkel végigzongorázni. A dzsungel megismerése során Mastery pontokat fogunk gyűjteni, amiket különféle új tulajdonságokra költhetjük el. Ha úgy tartja kedvünk megtanulhatunk siklórepülőzni, a szelet felhasználva kedvünk szerint repkedhetünk majd a lombok között. Érdekel a Lore? Sajátítsd el az új civilizációk nyelveit és kutass ősi legendák után a dzsungel mélyén! Okosabb harcos szeretnél lenni? Akár azt is megtanulhatod, hogyan kell lerántani egy Mordrem Husk-ról annak kérgét, hogy erősebb ütéseket tudj neki bevinni. Ám ami a legnagyobb meglepetés: olyan kollekciókat építhetsz fel a Crafting Mastery-vel, amelyekkel megszerezheted a Legendary fegyveredhez szükséges Precursor-t! Az pedig már szinte alap, hogy új Legendary-k érkeznek a kiegészítővel.

Karaktereidet tovább mélyítheted a Profession specializációkkal, amik teljesen új játékstílussal ruháznak fel minden egyes kasztot. Egy Ranger például tovább fejlődhet Druid spec-é, így képes lesz Staff-ot használni, új healing, utility és Elite skill-eket kap. A Necromancer specializációja során Greatsword-ot forgathat, ám a neve egyelőre nem ismert. Sajnos a többi Profession spec-jéről nem árultak el semmit, így csak találgatni tudunk. Ami biztos, hogy mindegyik olyan szinten változtatja meg az adott kasztot, hogy garantáltan teljesen új játékélményt kínál majd.

Volt eddig 3 Medium, 3 Light és 2 Heavy Armor-os kasztunk, azt hiszem, nem nehéz kitalálni, honnan hiányzik valami. Épp ezért érkezik a Revenant, egy teljesen új karakterosztály, aki Heavy páncélban rohangál a csatatéren. Rytlock lesz az első Revenant, ugyanis megvakulva, bekötött szemmel tér vissza a Mist-ből. A Revenant-ok képesek a Mist energiáit manipulálni, ezáltal pedig ősi legendákat idézhetnek meg. Jalis Ironhammer törpe király alakját felhasználva a Revenant tovább erősítheti képességeit, de a démon hadúr, Mallyx erejét is felhasználhatja, ilyenkor Condition-ökkel kerekedik felül ellenfelein. Ez a két legenda csupán példaként hangzott el, senki nem tudja, mire képes még egy Revenant.

A WvW-sek sem maradnak újdonságok nélkül. Kapunk egy teljesen új Borderland-et, ami az eddigi legváltozatosabb térkép lesz. A keep-ek teljesen egyediek lesznek, és ha körülöttük is teljesítjük a különféle feladatokat, akkor rengeteg bónusz képesség ütheti a markunkat. Az Earth Keep például képes úgy segíteni a védelmezőket, hogy magát a földet hívja segítségül és darabokat szakít ki belőle. A Fire Keep magma csatornákat váj a földbe, amiken keresztül a térkép különböző pontjaira lehet azonnal eljutni. Sok rendszer is megváltozik a WvW-n belül, a tornyok, várak védelme sokkal jobban fog számítani, ha nyerni akar egy szerver.

Lesz új sPvP játékmód is, ami a Stronghold nevet kapta. Ennek során a támadó csapatnak meg kell ölnie a védők Guild Lord-ját, amihez különféle katonákat vehetnek fel Supply-ért cserébe, illetve akár még hősökkel is találkozhatnak a térképeken. Lehetőség lesz Guild csapatokat alkotni (GvG!), a legjobbak pedig a Guild Leaderboard-on versenghetnek egymással a jobb helyezésért! És ha már GvG is lesz, akkor csapatot is szervezhetsz a saját Guild Hall-odban. A guild-ek végre vásárolhatnak maguknak saját erődöt, ami fejleszthető lesz, ám azt még egyelőre nem tudni, hogyan és miből.

Sajnos az ár és a megjelenési dátum még a homályba vész, de ha belegondolunk, hogy milyen régóta készül az expansion, akkor feltételezhető, hogy annyira sokat biztosan nem kell már várni. Ám a bejelentett újdonságok miatt akár a holnapi megjelenés is marha messzinek tűnhet, úgyhogy remélhetőleg kapkodják magukat az ArenaNet-nél és minél hamarabb elindulhatunk Maguuma szívébe. Egy biztos: ha lesz pre-purchase és ahhoz járó béta, én tuti ott leszek!


Watch live video from GuildWars2 on Twitch

Leave a reply