Guild Wars 2 – tudnivalók a Specialization rendszerről

2015-04-25 Guild Wars2  No comments

Sziasztok!

Szerintem már mindannyian tudjátok, hallottátok vagy láttátok, hogy a Heart Of Thorns kiegészítőben érkezik a Specialization rendszer, ami jelentős játékmenetbeli reformokat ígér. Tegnap egy majdnem 5 órás livestream keretein belül a fejlesztők be is mutatták a változásokat, és bizony tényleg úgy fest, hogy gyökeresen átalakulnak a kasztok. A következő rövid összefoglaló Dulfy jegyzeteiből van, a felsorolás jelleg miatt könnyebb lesz átlátni. Vágjunk is bele!

Általános változtatások:
- a Trait rendszer helyét átveszi a Core Specialization rendszer
- a Trait vonalak többé nem adnak statokat
- szinte az összes Trait átalakul, erősebb lesz, rengeteget összevonnak egymással
- lesznek olyan Traitek, amiknek a hatása baseline lesz, tehát a kaszt Trait nélkül is megkapja a tulajdonságot
- a karakter statok alapértéke 926-ról 1000-re emelkedik, a többit gearből szedheted össze.
- azok a Trait vonal képességek, amelyek egyedi tulajdonságokat adnak (pl. Elementalist – Attunement Swap Speed), baseline képességek lesznek, de ha az adott Specialization vonalat aktívvá tesszük, akkor buffolja őket. Például mostantól az Elementalist 10 másodperces CD-t kap az elemek váltásához (ez baseline, gear nem módosíthatja), de ha használja az Arcane Spec-et (ami a mostani rendszerben csökkenti a CD-t a Swapon), akkor ez 8.7-re csökken.
- Minden olyan skill, ami nem osztható be kategóriába, az besorolásra kerül. Például a Guardian Healing Breeze valószínűleg Shout lesz.
- 3 Spec lehet egyszerre aktív. 2 Core + 1 Elite vagy 3 Core.
- többé nem lesz arra lehetőség, hogy magasabb Trait kategóriába alacsonyabbat rakjunk ki, tehát Grandmaster helyre nem lehet rakni Master vagy Adept Trait-et.
- megszűnnek a Skill pontok, a helyüket a Hero Pontok veszik át. A meglévő Skill pontokat materialokra alakíthatjuk a Mystic Forge-ban.
- minden Core Spec kap Reward Track-et, itt lesznek a traitek, skillek, minden. Hero Pontokkal kell kiváltani őket.
- Szintezésből 400 Hero Pont jár, a régi Skill Challengekből 220, visszamenőleg is megkapod.
- a Hero Pontok segítségével nyithatjuk meg az Elite Specialization-t is.
- a Core Spec rendszer a Heart Of Thorns előtt élesedik, az Elite Spec viszont csak a kiegészítő tulajdonosoknak lesz elérhető.
- egy Trait feloldása 5 Hero Pont, egy Core Spec teljes maxolása 60 pontba kerül.
- 10 Hero pont jár minden ötödik szint után. Maximális szint elérése (80) után minden újabb ötödik szintlépés után 20 jár.
- Poison és Burning condi stackelhető lesz, valószínűleg eltörlése vagy növelésre kerül a Condi Cap!!!!!!! A Revenant Béta hétvége során látható volt, hogy a Bleeding 25 stack fölé emelkedett. ( PvE – Condi Buildek, köszönjetek szépen egymásnak)

Elite Specialization

- A kasztod új, eddig nem használható fegyvert vehet magához, új skilleket és Traiteket kap.
- jár hozzá Reward Track, amiből fegyverskinek és armorskinek lesznek feloldhatóak, tükrözni fogják az Elite Spec szerepkörét.
- új mechanizmusokat hoz a kaszthoz
- az első Elite Spec a jövő héten kerül bemutatásra, nem a Druid (Ranger Elite) lesz az
- az egyik kiadott képen kiszivárgott az Elementalist Elite Spec neve, ami a Tempest

A továbbiakban a kasztok összefoglalója következik, az új Traitekről képeket találtok Dulfy oldalán, méghozzá ITT!!!!. Szinte mindegyik fontos változás, ám néhányat kommentáltak a fejlesztők, azokat lentebb olvashatjátok.

Elementalist

- Blasting Staff baseline tulajdonsággá válik.
- Evasive Arcana és Elemental Attunement egy Tierben: az Eléknek választaniuk kell, túl erős volt a két Trait egyszerre.
- Windborn Dagger: várhatóan izgalmasabb dolgokat kapunk a dagger és scepter fegyverekhez, várnunk kell a részletekre.
- Icebow és Lightning Hammer NERF! Túl erős és problémás mindkettő, le kell őket hozni a többi skill szintjére.

Thief

- Deadly Arts Spec vonal: minden, ami erősíti a Poison condit, és számos más Condition okozására alkalmas lesz.
- Dagger Training: 5% sebzésnövekedés, a dagger támadások Poison-t okozhatnak.
- Lotus Poison CD-je csökken, hogy a Thief több ellenfelet tudjon mérgezni.
- a Steal által ellopható képességek sebzéséből kicsit vágnak, néhányat át is dolgoznak.
- a Quickness Boon-ná alakul
- az Ambush és a Hide in the Shadows skill Deception lesz, a Dagger Storm és a Withdrawn pedig Trick.

Guardian

- a Consecration skillek mostantól trait nélkül is ground targetesek lesznek.
- a Glacial Heart trait törölve, helyére kerül a Virtuous Mallet.
- a Healing Breeze Shout lesz, a Shelter és a Tome-ok is be lesznek sorolva valamelyik Skill kategóriába.
- Elite skill duration és a Spirit Weapon Duration megnövelve, baseline tulajdonsággá válnak.

Engineer

- Grenade és Med kit új grafikát és animációkat kap
- Med kit 1-es skill: Healing Breeze szerű, tölcsér alakú support skill, 2-es skill: egy buff pylon, ami a közelében álló társakat erősíti. A 3-as skill egy világító fecskendőt dob a földre.
- a Mortar Kit hordozhatóvá válik, messzire tud támadni vele az Engineer. A Grenade kit hatótáv 900-ra csökken, és kiveszik belőle a Combo Field-eket.
- lesz ötödik toolbelt skill, ami az Elite skillből adódik. A Supply Crate turretté alakul, az Elixir X Moa madárrá változtatja azokat, akire az Engi rádobja. AoE Moa Transform!!!
- a Grenadier trait nem növeli többé a hatótávot és nincs extra gránát, ugyanis ezek baseline tulajdonsággá válnak. A sugarat és a repülési sebességet fogja növelni.
- Accelerant Packed Turrets, Rifled Barrels, Coated Bullets és a Forceful Explosives baseline tulajdonsággá válik.
- Pisztoly 1-es és 5-ös skillje explosion lesz.
- Rifle/Speargun trait csökkenti a CD-t a skilleken, és növel a Critical Hit Chance-t.
- Inventions vonal teljesen kukázva lett, az új Traitek kialakítása folyamatban.

Mesmer

- Baseline tulajdonságokká válnak: Illusionary Persona, Illusionary Elasticity, Protective Mantras, Phantasmal sebzést növelő traitek, Manipulation hatótáv.
- Chaos Armor kerül a Trident egyik skilljére
- a Prismatic Understanding Stealth növelése mostantól csak a Mesmer Stealth skilljeiből számolódik.
- a Glamour-ok visszatöltési ideje csökken
- a Retaliation-t adó Traitek eltávolításra kerülnek, Mesmernek felesleges, hiszen nem akarod, hogy megüssenek.
- Signet Of Inspiration passzív Swiftness-t fog adni.

Ranger

- Heal as One és Rampage as One Shoutokká válnak, Troll Unguent Survival skill lesz.
- A csapdáknak lesz egy pár másodperces élesedési ideje, cserébe viszont erősebbek lesznek.
- a Longbow lövedék repülési sebességének növelése baseline lesz.
- a Skirmishing vonalban a Most Dangerous Game trait felkerülhet Grandmaster Tierbe, a Light on you Feet pedig lekerülhet Adept Tierbe.
- a Spiritek többé nem mozoghatnak, cserébe 75%-al nagyobb eséllyel proccolnak

Necromancer

- Csökken a Necro sebzése, ha Downed állapotba kerül.
- Minion Master trait hatása baseline lesz, Dark Armourt eltávolítják, mert senki nem használta. Spiteful Talisman skill szintén ki lesz véve, ugyanis a Focust érintő hatásai baseline tulajdonsággá válnak.

Warrior

- a Physical skillek erősebbek lesznek, ha a Warrior Endurance csíkja 50% felett van. Rampage és Mending Physical skillek lesznek.
- Healing Surge Shouttá válik, nem lesz Elite Shout
- Healing Signet passzív életerő regenje csökkentve lesz megint, de aktiválás esetén Resistance boon-t ad 6 másodpercre.

Leave a reply