Guild Wars 2 – így változik a Condition rendszer

2015-06-22 Guild Wars2

Akárhogy is próbáltam összefoglalni a holnap érkező sorsfordító patch tartalmát, nem igazán sikerült a tömérdek információt összegyúrni egy emészthető hosszúságú olvasmánnyá, ezért úgy döntöttem, hogy darabokra szedem az egészet, kasztonként külön leírom a változásokat, de most először kezdjük az általános dolgokkal. Hangsúlyozom, hogy ez még mindig nem a teljes lista, azt is holnap fogjuk megkapni, úgyhogy egyelőre arra koncentrálok, amit eddig biztosan tudunk.

Aki aktívan foglalkozik a játékkal, az képről, esetleg videóról már láthatta, hogy a Condition stack felszaladt 25 fölé az egyik Heart of Thorns bétában. Ez nem volt véletlen, ugyanis az ArenaNet átvariálja a Condition rendszert. Nézzük meg, hogy érinti ez játékot:
- Minden olyan Condition, amiből többet lehet felpakolni egy ellenfélre (tehát “stackelhető”) és sebzést okoz, többé nem áll meg 25-nél. Az új plafon 1500.
- Az összes sebző Condition értékei megváltoznak az új rendszer miatt, ehhez fog igazodni a skálázódásuk.
- Jön egy új Condition, a Slow. A Slow a Quickness ellentéte, 50%-al csökkenti a képességek aktiválási idejét.
- Megváltozik a Vulnerability, többé nem csak a direkt sebzésre hat, hanem a Condition sebzésre is (ennek továbbra is 25 lesz a plafon!). 1 Vulnerability = 1% Direct Damage + 1% Condition Damage
Nézzük meg, milyen formulával számolódnak majd a sebző Condition-ök értékei.

Bleeding (Vérzés): a következő képlet alapján fog számolódni: 2+(0.3*Karakter szintje)+(0.075 * Condition Damage)
Burning (Égés): ez a Condition stackelhető lesz, minél több van a célponton, annál nagyobb intenzitással ég (Nagyobb stack = Nagyobb sebzés). Képlet: 7.5+(1.55*Karakter szintje)+(0.155 * Condition Damage)
Confusion (Zavarodottság): ez a Condition mostantól nem csak akkor sebez, ha aktiválunk egy képességet. Akárcsak a Bleeding vagy a Burning, ez is folyamatosan sebez majd, de emellett megmarad az eredeti funkciója is. Tehát két értéket kap:
- DoT képlet: 2+(0.3*Karakter szintje)+(0.04*Condition Damage)
- Képesség aktiválás esetén elszenvedett sebzés képlete: 3.5+(0.575*Karakter szintje)+(0.0625*Condition Damage)
Poison (Méreg): Akárcsak a Burning esetében, ennek is stackelhető lesz az intenzitása. A funkciója nem változik, továbbra is 33%-al csökkenti a healing összes formájának hatóerejét. Sebzés képlete: 3.5+(0.375*Karakter szintje)+(0.06*Condition Damage)
Torment (Gyötrelem): Csupán a sebzése változik, működését tekintve nincs eltérés. Ha mozogsz, akkor a Torment nagyobbat sebez rád.
- Normál sebzés: 1.5+(0.225*Karakter szintje)+(0.055*Condition Damage)
- Ha mozgásban vagy: 3+(0.45*Karakter szintje)+(0.11*Condition Damage)

Lesz pár újítás a Boon-ok esetében is, méghozzá elég jelentős változások mennek majd végbe.
- A Vigor túl erős, mostantól nem 100%-al növeli majd az Endurance regenerációt, hanem csak 50%-al.
- Jön egy új Boon, ami a Resistance nevet kapta. Ha van rajtad Resistance, akkor a rajtad lévő Condition-ök nem hatnak rád.
- A Quickness mostantól nem egy buff lesz, hanem átkonvertálódik Boon formába.
Most pedig jöjjön az érdekesebb része a dolgoknak. Ugyebár eddig úgy volt, hogy ha a rajtunk lévő Condition-öket átkonvertáltuk valamilyen képességgel Boon-okká, akkor mindig az utoljára felrakott Condition-öket variálta át a rendszer. Mostantól ez nem így lesz, ugyanis a konverter skillek véletlenszerűen fogják átváltoztatni őket. Ez visszafelé is működni fog, egyszerű példával lehet szemléltetni.
- Adott a célpont, akin fenn van 7 Boon. Ha használunk rajta egy olyan képességet, ami 5 Boon-t átkonvertál Condition formába, akkor nem az utoljára felpakolt 5 Boon-t fogja kiválasztatni, hanem teljesen véletlenszerűen válogat majd.

A következő módon alakulnak majd a konvertálás folyamatai.

Boon-ból Condition:
Aegis -> Burning 1 stack 3 másodpercig
Fury -> Blindness 5 másodpercig
Might -> Weakness 10 másodpercig
Protection -> Vulnerability 3 stack 10 másodpercig
Regeneration -> Poison 10 másodpercig
Resistance -> Chilled 3 másodpercig
Retaliation -> Confusion 3 stack 5 másodpercig
Stability -> Fear 1 másodpercig
Swiftness -> Cripple 10 másodpercig
Quickness -> Slow 3 másodpercig
Vigor -> Bleeding 3 stack 10 másodpercig

Condition-ből Boon:
Bleeding -> Vigor 10 másodpercig
Blindness -> Fury 5 másodpercig
Burning -> Aegis 5 másodpercig
Chilled -> Resistance 2 másodpercig
Confusion -> Retaliation 5 másodpercig
Cripple -> Swiftness 10 másodpercig
Fear -> Stability 1 stack 3 másodpercig
Immobilize -> Swiftness 10 másodpercig
Poison -> Regeneration 5 másodpercig
Slow -> Quickness 3 másodpercig
Torment -> Might 3 stack 10 másodpercig
Vulnerability -> Protection 3 másodpercig
Weakness -> Might 3 stack 10 másodpercig

Egyelőre ezek az információk biztosak a Condition rendszerrel kapcsolatban, láthatjátok, hogy masszív változásokon megy át a teljes struktúra. A holnapi nap folyamán megérkezik a végleges patch notes, amiből újabb általános változások derülnek majd ki, illetve megjönnek a kasztokra vonatkozó dolgok is, úgyhogy megpróbálom folyamatosan pakolni kifelé a infókat. Addig emésszétek a tényt, hogy a Condition-öket még jobban kell majd szedegetni magunkról.