Crowfall hírek 08.09.

2015-08-09 Crowfall

“We are not heroes, we are not champions….we are scavengers, we are crows”

Sziasztok!

Megpróbálom az ismertetőm óta eltelt időszakban történt bejelentéseket összegezni, lehetőleg röviden.

1. Armor rendszer változásai

A június 23-án megjelent fejlesztői naplóban számoltak be arról, hogy gyökeresen átalakítják a tervezett armor rendszert. Az eredeti elképzelés szerint egy sima osztály (tier) rendszer lett volna, ahol minden armor típushoz (light, medium, heavy) fokozatosan erősödő szettek tartoztak, amelyek minden sebzéstípus ellen ugyanolyan védelemmel rendelkeztek. Az új rendszert maga a sebzéstípusok bevezetése indokolta. A játékban jelenleg az alábbi sebzésekből kaphatunk: vágás, zúzás, szúrás, tűz, jég, elektromos, természet, méreg, betegség, vérzés. A módosítás után a különböző típusú páncélok különböző mértékben állnak ellen a sebzéstípusoknak, illetve minden archetípus viselheti az összes páncélfajtát. Sőt, ha úgy látjuk jónak, keverhetjük is őket. A változással összhangban a design is változott. Eredetileg a tier növelése egyre szebb páncélokat eredményezett, az új rendszerben arra törekednek, hogy minden armor jól nézzen ki. Részletesebben ezen a linken tájékozódhattok. Az új design részeként a karaktereknek a feje sem látható, ha páncélba bújnak :)

Armor concepts: Before and after

 

2. Combat teszt

Valamikor nyár végén a legszerencsésebbek (értsd: leggazdagabb fanok) már tesztelhetik a játék harcrendszerének alapjait. Ez mindössze a mozgások és skillek működését jelenti, gyakorlatilag semmilyen balansz nincs. Ebben a tesztben egy 1000 dolláros támogatói csomaggal lehet biztosan részt venni, ami csekélynek mondható pl egy lottó ötös nyeremény esetén. Nincsenek is sokan a pre alfa teszterek, kb. 25-en (ezt mondjuk én úgy értelemezem, hogy létezik 25 elmebeteg). Emiatt szükség esetén alacsonyabb támogatói csoportok is beléphetnek a tesztbe, de ez sem olcsó mulatság és szerintem nagy értelme nincs is. Fontos tudnivaló, hogy a tesztben három archetípus, a knight, confessor és a legionairre vesz részt. Júliusban mindháromhoz mutattak be skilleket, amelyből következtetni lehet a képességrendszerre. A skillek ágszerűen kombóznak majd, tehát egy skillnek a helyzettől függően többféle kimenetele lehet. Alapértelmezett támadás a bal klikk, amely szintén kombózik. A jobb klikk kasztspecifikus védekezés (knight shield block, confessior dash, kentaur oldalra ugrás). Ezenkívül mindenkinek lesz egy knockbackből “visszatérés” képessége, amely természetesen szintén kasztspecifikus, valamint egy úgynevezett iframe képesség, amely során az adott kaszt bizonyos ideig sérthetetlen. Ez utóbbi alatt olyat képzeljetek el, hogy pl a knight felugrik a levegőbe, majd földre érkezéskor pajzsával a földre csap és a közelben lévő ellenfeleket magához húzza:

 

A teszteléshez a knightnak tank specifikus, a confessornak tűzalapú távolsági sebző (mivel a háttértörténete szerint a bűnök alól feloldozó inkvizítor lesz ez a kaszt, ezért a támadásait nyugodtan nevezhetjük tisztítótűznek), míg a kentaurnak support képességeket dolgoztak ki. A linkeken az érdeklődők részletesen is megnézhetik, mit tartogatnak számunkra az egyes kasztok. Az alábbi képen pedig a jelenlegi UI látható, személy szerint nekem nagyon tetszenek a skill ikonok (katt a nagyításhoz).

 

A combat teszttel kapcsolatban még két videót szeretnék bemutatni. Az egyiken az ún. greybox környezet látható. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztés jelenlegi állapotában nem foglalkoznak a textúrázással, hanem minden egységesen szürke. Álláspontjuk alapján egyelőre felesleges a cicoma, arra akkor is ráérnek, ha működik a játék. Szintén saját vélemény, hogy ebben a szürke világban is sokkal több a hangulat, mint egyes kész játékokban. A másik videó pedig a confessor tisztítótüzét mutatja be akcióban. A felvétel pre alfa és mégis szuper.

Greybox:

Confessor in action

 

1. Harcrendszerrel kapcsolatos egyéb bejelentések:

  • az archetípusok balanszolása a csapatban betöltött szerepük alapján történik és semmiképpen sem 1v1 alapon. Természetesen a játékon belül elkerülhetetlen az 1v1 harc, de lesznek olyan archetípusok amelyek ebben elég gyengék, emiatt mindenképpen segítő kezeket kell találniuk. Nem terveznek arénát, ahol az 1v1 harcnak nagyobb jelentősége lenne. A játékban minden a területszerzésről és group combatról szól elsősorban.
  • a lövedékekre is hat majd a fizika minden szabálya (tömeg, gravitáció, sebesség), ha ügyesek vagyunk, egyik nyílvesszővel eltéríthetjük a másikat, bár szvsz a fizikát ennél értelmesebben is felhasználhatjuk

Nagyon-nagyon röviden összefoglalva ennyi lenne az elmúlt két hónap Crowfall összefoglalója, minden további részlet megtalálható a játék honlapján. Terveim szerint a továbbiakban is beszámolok az érdekesebb fejleményekről.

 

Kildaros