-
Történetek
-
Személyes történetszálak
A személyes történet - vagy más néven fő cselekményszál – az eventekkel karöltve jelentik a Guild Wars 2 PvE vonulatát. A személyes történet teljesen független a véletlenszerű eventektől, viszont végigvezet a játék világán, így közben könnyen belebotolhatsz azokba. A cselekményhez több történetinsta is kapcsolódik, és a folyását nagyban meghatározzák a saját döntéseink, választásaink. Az összes történetszálat egybevéve legalább ezer különféle variáció fordulhat elő.
A történet mindig az adott karakter szemszögéből játszódik és alakul. Természetesen más játékosok is besegíthetnek ezekben a küldetésekben, de ők nem képesek érdemileg befolyásolni a történet menetét, csak megkönnyíthetik a haladást. A történetinsták nehézsége a résztvevő játékosok számától függ.
Tartalomjegyzék
- A cselekmény áttekintése
- A Végzet Pereme
- A Rendek
- Életrajz
- A személyes történetszál fejezetei
- Fajtól függő fejezetek
- 1. rész (1-10. szint között)
- 2. rész (11-20. szint között)
- 3. rész (21-30. szint között)
- Rendtől függő fejezetek
- 4. rész (31-40. szint között)
- 5. rész (41-47. szint között)
- 6. rész (48-61. szint között)
- Az Egyezmény fejezetei
- 7. rész (62-71. szint között)
- 8. rész (72-80. szint között)
- Fajtól függő fejezetek
- Hivatkozások
- Navigáció
- 1-30. szint között
- 31-80. szint között
A cselekmény áttekintése
Bár a történet személyre szabott, és nagy szerepe van a karakteralkotásnál, valamint a játékmenet során hozott döntéseknek, a történet magja ugyanaz mindenkinél: az Őssárkányok azért jelenteken akkora veszélyt, mert nem számít nekik egyetlen másik élőlény élete sem. Minden karakter a kiválasztott fajának a tagjaként kezd, és egy egyedi történet során bejárja szülőföldjének vidékeit. Ahogy a játékosok fejlődnek, a különböző szálak összefonódnak és átfedik egymást, mígnem a végső csatában szembe nem kerülnek magával az egyik Őssárkánnyal, Zhaitannal. Az utazás során a játékosok találkozhatnak a Végzet Peremének szétszóródott tagjaival, valamint segíthetnek a három fő Rend közül valamelyiknek, hogy leszámoljanak a sárkányokkal a maguk módján.
Mielőtt belépne a konkrét világba, minden karakternek át kell esnie egy bevezető oktatáson attól függően, hogy melyik fajt választotta. Ezek a bevezetők természetesen szervesen kapcsolódnak a személyes történethez, de az már a játékos döntése, hogy azokba mikor vág bele.
A Végzet Pereme
A Végzet Pereme, mely egykor arra esküdött föl, hogy megóvják a világot a sárkányoktól, mára széthullott. Minden egyes tag különböző fajból származik, akik nem tudnak továbblépni egymás között dúló ellentéteiken, és képtelenek együtt dolgozni. A történet szakaszai során a tagok ismét közelebb kerülnek egymáshoz, majd újra összeállnak. A történetük eleje még szervesen kapcsolódik a személyes cselekményszálhoz, ekkor a játékosok leveleket kapnak a társulásban fajukat képviselő személytől. Azonban a történet nagy része Tyria 8 dungeonában fog kibontakozni. Ez a cselekmény párhuzamosan fut a személyes történettel, de nem befolyásolják egymást.
A Rendek
Három különböző Rend létezik, mind egyedi filozófiával bír, és más-más módszerekkel igyekeznek megoldást találni a sárkányok jelentette fenyegetésre. A játékosok csatlakozhatnak egy általuk választott Rendhez, és választásuknak megfelelően gördül tovább a sárkányokkal kapcsolatos cselekmény. Példának okáért azonos helyzetben a Vigyázók (Vigil) a harcot részesítik előnyben, a Durmand Rendház (Durmand Priory) a tudást veti be, hogy megoldást találjon, míg a Suttogások Rendje (Order of Whispers) a felforduláskeltést és a beszivárgást alkalmazza.
Életrajz
A karakterkészítés során a játékos több életrajz információ közül választhat, melyek erősen hatással lesznek a történet alakulására. Ilyen lehet a karakter társadalmi helyzete, magatartása más fajokkal szemben, kapcsolatteremtő képessége, és sok egyéb dolog. Ezek az információk minden faj esetében eltérnek. A választott kaszt kis mértékben szintén befolyásolja a cselekményt.
A játékosnak a történet során többször döntenie kell, miként viszi tovább a cselekményt, ezek a döntések pedig befolyásolják a személyiség fejlődését. Fegyvert ragadnál, vagy inkább diplomatikus megoldást keresnél? Szívesen lecsapnád az NPC-t, aki felhúzott? Bevetnéd a bájod, hogy egyengesd az utadat? Ezeknek a helyzeteknek a megoldása pusztán személyiségi kozmetikát jelent a karakter számára, az erejére nem lesz hatással.
A személyes történetszál fejezetei
Minden személyes történet nyolc részre oszlik szét, melynek nagyjából 10 szintet ölelnek fel. Az esetek többségében kevés átfedés van a részek között, a kezdeti eseményeket a faj és életrajz választás határozza meg, később pedig az egyéni döntések.
Fajtól függő fejezetek
1. rész – 1-10. szint között
Ezen szintek között a karakter útját a Végzet Peremének egyik tagja is egyengeti még. A történet részletei az előzetes életrajzi választásoktól függenek.
- Az asurák bemutatják csapatuk találmányát (a Nagyon régi energia-detektort, a Teljesen lenyűgöző gólemet vagy a Térközti lokátort) a Snaff-díjat kiosztó bíráknak, Zojja segítségével megakadályozzák a Kutatók (Inquest) szabotálási tervét, és bebizonyítják, hogy érdemesek a Snaff Tudósa címre.
- A charrok jelentkeznek légiójuknál (Vér, Hamu vagy Vas), újjászervezik osztagaikat, és végeznek a közelben lévő Lánglégiós csapatokkal Kénkő Rytlock segítségével.
- Az emberek találkoznak barátaikkal az Istenség-fokban (Divinity’s Reach) (Andrew-val és Petrával, Farennel, vagy Quinn-nel), segítenek Logan Thackeraynek a bűnözők elfogásában és feltárják a krytai kormányban elhatalmasodó korrupciót.
- A nornok megkezdik legendájuk kovácsolását (a jotun vezető legyőzésével, a minotaurusz szellemének megmentésével, vagy a Fátyol (Mists) megvédésével), valamint segítenek Eir Stegalkinnek, hogy keresztbe tehessen Svanir fiainak.
- A sylvarik utánajárnak álombeli látomásuknak (a fehér szarvasbikának, a zöld vadásznak vagy a Hold Pajzsának) Caithe-el, valamint harcolnak a Rémálmok Udvara (Nightmare Court) ellen.
2. rész – 11-20. szint között
A karakternek szembesülnek valamivel a múltjukból, legyen az egy kínos malőr, egy régi találmány vagy akár egy hiányzó családtag.
- Az asurák megtudják, hogy valaki érdeklődik az első találmányuk iránt (a VAL-A Gólem, a Transzatmoszférikus átalakító vagy a Végtelenség golyó), és megakadályozzák, hogy visszaéljenek vele.
- A charrok újra találkoznak apjukkal (aki egykor hűséges katona, becstelen gládium vagy boszorkányos sámán volt), és megpróbálnak kibékülni vele.
- Az emberek szembesülnek egy múltbeli eseménnyel (ismeretlen szülők, halott nővér vagy kihagyott lehetőség egy cirkuszi fellépéshez) és lehetőséget kapnak rá, hogy kiköszörüljék a csorbát.
- A nornok megpróbálják helyrehozni a hibát, amit az utolsó ünnepségen elkövettek (kiütötték magukat, legyőzte őket egyik riválisuk vagy fogadáson elvesztették egyik családi ereklyéjüket).
- A sylvarik esélyt kapnak rá, hogy eleget tegyenek az egyik Ventari tanításnak (“Cselekedj bölcsen, de cselekedj!”, “Mindennek joga van a növekedéshez.”, “Amerre az élet útja halad, neked is arra kell menned.”).
3. rész – 21-30. szint között
A játékos találkozik a három rend képviselőivel, valamint szembesül az Őssárkányok okozta valódi fenyegetéssel. A rész végén a karakternek csatlakoznia kell egy választott rendhez, hogy a segítségükkel küzdjön tovább a rettegett bestiák ellen.
- Az asurák a rendekkel karöltve azon dolgoznak, hogy megmentsenek egy kutatót, aki rájött, hogy a sárkányok elemésztik a mágiát.
- A charrok azon ügyködnek, hogy megtalálják és elpusztítsák a sárkánykristályt, ami feltámasztja a holtakat és elpusztítja a földet.
- Az emberek is összefognak a rendekkel, akik különféle megoldásokat ajánlanak fel a Feltámadottak problémájának megoldására. Segítségükkel a játékos fényt derít annak a szeráfnak a kilétére, aki az egész dolog mögött áll.
- A nornok rájönnek, hogy a kotrók (dredge) a Durmand Rendház megtámadására készülnek, hogy megszerezzék annak a technológiának a leírását, amit az archívumaikban őriznek.
- A sylvarik megpróbálják visszaszerezni egy Caladbolg nevű legendás kardot egy Waine nevű lovagtól, majd szembenéznek Elátkozott Mazdakkal, a lidérccel, aki az elsőszülött Riannoc haláláért felelős.
Rendtől függő fejezetek
4. rész – 31-40. szint között
A játékosok részt vesznek egy találkozón a Végzet Peremének tagjai között. Ezután találkoznak a rendjük vezetőivel, kapnak egy új mentort, és elindulnak első küldetésükre, hogy bizonyítsák teljes értékű tagságukat.
- A Durmand Rendház Sieran magisztert küldi, hogy vigyen el a vezetőjükhöz, Gixxhez. Útközben megálltok, hogy átkutassatok egy újonnan felfedezett törp barlangot, ahol egy leletre bukkantok, amely egy sárkányvérből kovácsolt kardhoz kapcsolódik. Gixx elküld téged és Sierant, hogy szerezzétek még a kardot.
- A Suttogások Rendje felkér, hogy Fényhozó Tybalttal együtt találjátok meg Demmit, aki eltűnt, miután kapcsolatba lépett a suttogókkal, hogy információkat adjon át az apjáról, Caudecus miniszterről.
- A Vigyázók Ébensólyomba küldik a játékost, hogy Forgal Kernsson oldalán akadályozza meg, hogy a renegátok megtörjék a charrok és emberek közti törékeny békét.
5. rész – 41-47. szint között
A karakter azt a feladatot kapja, hogy segítsen Tyria egyik törzsi keretek között élő fajának. A választható fajok:
- A grawlok a Kotrójárta-szirteken (Dredgehaunt Cliffs) — akadályozd meg, hogy Jormag kegyenceit imádják.
- A hylekek a Vérhullám-parton — jöjj rá, melyik bajnokuk vált romlott szörnyeteggé.
- Ogrék — segítsd őket, hogy megvédhessék magukat korábbi vezetőjüktől, aki üszkössé (branded) vált.
- A quagganok Falooalooban — védd meg őket a jégfajzatoktól (icebrood).
- A skrittek a Harathi-felföldeken — védd meg őket a betörő pusztítóktól (destroyer).
6. rész – 48-61. szint között
A karakter társával együtt a következő küldetése során felfedezi, hogy Zhaitan következő célpontja maga Oroszlánív (Lion’s Arch). Mentorával együtt részt vesz a Karomsziget védelmében, de az erőd elesik. Következő feladatként Trahearne oldalán szövetségeseket kell kerítenie, hogy visszafoglalhassák a szigetet. Minden rend két potenciális szövetséges közül választhat:
- A Vigyázó karakter választhatja Fibharrt, vagy a Snarl-Galina párost.
- A Suttogások Rendjének tagja eldöntheti, hogy a Gorr professzor kutatásából származó fegyvert használja vagy segítséget kér Benn Tennstrike-tól és zsoldosaitól.
- A Rendház tagja használhatja a lopott kotró fegyverzetet vagy segítséget kérhet a Carys-Tegwen párostól.
Miután rájön a megegyezés szükségességére, Trahearne azt javasolja, hogy látogassátok meg a Fakó Fát tanácsért. A Fa egy jövőbeli látomás keretén belül Orrba küld Trahearne-el együtt. A látomás végeztével a Fakó Fa Trahearne-nek adja Caladbolgot, a kardot.
Ez a rész a karakter rendfőhadiszállásának megvédésével, a Trahearne, mint katonai parancsnok által vezetett Egyezmény létrehozásával, és a Karomsziget visszavételével végződik.
Az Egyezmény fejezetei
7. rész – 62-71. szint között
A történet a Karomsziget visszafoglalása és az Egyezmény megalapulása után folytatódik. A küldetések később három lehetséges irányba ágazhatnak el, attól függően, hogy mi a játékos legerősebb félelme.
Választható félelmek:
- Félelem attól, hogy egy ártatlan ember halálát okozzuk: Trahearne egy küldetésre küldi a játékost az asura Tonnal, hogy robbantsák fel az orrián tornyokat a Szikralégy-lápon (Sparkfly Fen), majd az orrián hajót a Forgatag-hegynél (Mount Maelstrom). Tonn meghal a küldetés során és a játékosnak kell közölnie a hírt a megtört özveggyel, Ceerával.
- Félelem attól, hogy az egyik bajtársunk megszégyenít minket: Trahearne elküld minket, hogy felügyeljük az élőholtakra zúduló tüzérségi zárótüzet. A játékos ellen bevetett illúziók miatt azonban az egészből egy “baráti tűz” incidens kerekedik, melynek során az Egyezmény egységei előtt szégyenben marad. Ki kell vizsgálnia az eseményeket és tisztára kell mosnia a nevét.
- Félelem attól, hogy valakit arra kényszerítsünk, hogy szenvedjen: Trahearne egy páros küldetésre küldi a játékost a norn Apatiával. Van egy ereklye, ami lehetővé teszi a kraitoknak, hogy félelem nélkül szolgálják az orriánokat. Apatiát elfogják az egyik küldetés során, és később a játékosnak kell megölnie az élőhalottá vált énjét.
8. rész – 72-80. szint között
Az Egyezmény seregei elözönlik Orr romjait, miközben a játékos szisztematikusan keresi a lehetőségeket az élőholt seregek meggyengítésére – legyen ez egy ősi tárgy megszerzése, vagy Zhaitan egy erős szolgájának legyőzése. A történet az Elfeledett Isten templomában kezdődik. Később a játékos eldöntheti, hogy melyik rend terveit részesíti előnyben. A játék korábbi szakaszában történt rendválasztástól függetlenül most a másik kettő is választható.
A személyes történetszál utolsó küldetése egyben a dungeon történetszál befejezése is, mikor is az Egyezménynek magával Zhaitannal kell szembeszállnia.
Hivatkozások
- ^ Interview: Designing Guild Wars 2 – Part 2, IncGamers
- ^ Guild Wars 2 Guild Wars 2 Panel @ Comic-Con 2011 (PC), Gamespot
- ^ The Evolution of Narrative in Personal Story, Leif Chappelle
Navigáció
1-30. szint között
Asura történet Prológus – Robbanékony értelem 1. rész – A felavatás napja Statika Snaff Would Be Proud → Piece Negotiations → Readings on the Rise →Unwelcome Visitors / Unscheduled Delay → Gadd’s Last Gizmo Dinamika In Snaff’s Footsteps → Golem Positioning System → High Maintenance →Monkey Wrench → Defusing the Problem / The Things We Do For Love Szinergetika The Snaff Prize → Taking Credit Back → A Sparkling Rescue → Political Homicide /Stand By Your Krewe → Here, There, Everywhere 2. rész – Az örökölt kód VAL-A Gólem Serving Up Trouble → Short Fuse → I Smell A Rat / Bad Business → Magnum Opus Transzatmoszférikus átalakító Where Credit is Due → Salt in the Wound → Free Rein / Bad Forecast → Flash Flood Végtelenség golyó Any Sufficiently Advanced Science → Beta Test → Industrial Espionage /Carry a Big Stick → Split Second 3. rész – Valami elveszett, valami megkerült A Bold New Theory → Forging Permission / Hazardous Environment → Protest Too Much / Pry the Eye Open →Test Subject / Field Test → A Meeting of the Minds / Lines of Communication / Rakt and Ruin
Charr történet Prológus – A holtak dühe 1. rész – A légióért! Vérlégió Chain of Command → Time for a Promotion → Magic Users / The End of the Line →Rage Suppression → Operation: Bulwark Hamulégió The Tribune’s Call → A Spy for a Spy → Spilled Blood / Iron Grip of the Legion →The Flame Advances → Quick and Quiet Vaslégió Best Laid Plans → Scrapyard Dogs → Ghostbore Musket → Test Your Metal →Ghostbore Artillery / Deadly Force 2. rész – Vérbe borított múlt Hűséges katona An Unusual Inheritance → Mired Deep → Salvaging Scrap / No Negotiations → In the Ruins Becstelen gládium AWOL → Follow the Trail → Misplaced Faith → Thicker Than Water / Dishonorable Discharge Boszorkányos sámán Searching for the Truth → Stoking the Flame → A Fork in the Road → Sins of the Father /Tribunes in Effigy 3. rész – Üvöltés, majd csend Graveyard Ornaments → Undead Infestation / Whispers in the Dark → Dangerous Research / Digging Up Answers →Defending the Keep / Undead Detection → Research and Destroy / Whispers of Vengeance / Ever Vigilant
Ember történet Prológus – Shaemoor védelme 1. rész – Bűn és büntetés Közember On the Mend → Desperate Medicine → Infiltration → Arson at the Orphanage /The Hospital in Jeopardy → The Commander Nemes Welcome Home → Chasing the Culprits → The Informant → Search the Premises /A Society Function → The Trial of Julius Zamon Utcai patkány The Perils of Friendship → The Apothecary → Going Undercover → The Rescue /The Greater Good → Breaking the Blade 2. rész – Családi újraegyesülés Ismeretlen szülők Voices From the Past → Rending the Mantle → The Sting / Drawing Out the Cult →Ashes of the Past Halott nővér The Fall of Falcon Company → Seek Logan’s Aid / Confronting Captain Tervelan →Accusation → Liberation Kihagyott lehetőség The Floating Grizwhirl → Clown College → Into the Woods / The Artist’s Workshop →The Ringmaster 3. rész – Vihar a kastélyban The Orders of Tyria → Brute Force / Mortus Virge → Track the Seraph / Triskell Quay → Speaker of the Dead /The Sad Tale of the “Ravenous” → The Queen’s Justice / The Trap / Kellach’s Attack
Norn történet Prológus – A nagy vadászat 1. rész – Felnőni a kihíváshoz Ősi ellenségek legyőzése A Weapon of Legend → Disciples of the Dragon → Echoes of Ages Past → Out of the Skies/ Twilight of the Wolf → The Last of the Giant-Kings A szellemek megvédése Wild Spirits → Rage of the Minotaurs → A Trap Foiled → Shape of the Spirit /One Good Drink Deserves Another → Minotaur Rampant A Fátyol védelme A Pup’s Illness → Through the Veil → Blessed of Bear / Raven’s Revered → Into the Mists → The Wolf Havroun 2. rész – Dolgok, melyeket legjobb hátrahagyni Kiütve Unexpected Visitors → Don’t Leave Your Toys Out → Roadblock / Assault on Moledavia →The Machine in Action Bosszú A New Challenger → First Attack / The Finishing Blow → The Semifinals →The Championship Fight Elvesztett ereklye Rumors of Trouble → Among the Kodan → Darkness at Drakentelt → Preserving the Balance/ Means to an End 3. rész – Többet erővel, mint ésszel Dredge Technology → Underground Scholar / Armaments → The Dredge Hideout / Dredge Assault → Sabotage /Code Breaker → Silent Warfare / Sever the Head / Assault the Hill
Sylvari történet Prológus – Harc a rémálommal 1. rész – Ébredés a rémálomból Fehér szarvasbika Called to Service → Hounds and the Hunted → Discovering Darkness →Hidden in Darkness / Saving the Stag → Black Night, White Stag Zöld vadász Mockery of Death → Loved and Lost → A Good Work Spoiled → Hammer and Steel /Weakness of the Heart → The Knight’s Duel A Hold Pajzsa Awakening → Holding Back the Darkness → A Sly Trick → Deeply Tangled Roots →Beneath a Cold Moon / The Heart of Nightmare 2. rész – A növekedés ideje Cselekedj bölcsen… After the Storm → Beneath the Waves → Mirror, Mirror → A Vision of Darkness /Shattered Light Mindennek joga van… Wild Growth → Seeking the Zalisco → The Direct Approach / Trading Trickery →Eye of the Sun Amerre az élet útja… Where Life Goes → An Unknown Soul → Source of the Issue / A Different Dream →Snuffing Out Embers 3. rész – Szétágazás A Splinter in the Flesh → Sharpened Thorns / Bramble Walls → The Blossom of Youth / Secrets in the Earth →The Bad Apple / Trouble at the Roots → Dead of Winter / A Tangle of Weeds / Flower of Death 31-80. szint között
Rendek története 4. rész – Tyria rendjei A Durmand Rendház Dredging up the Past → Bad Blood → The Stone Sheath / Containment →Mightier than the Sword A Suttogások Rendje Stealing Secrets → Down the Hatch → They Went Thataway / Thrown Off Guard →An Apple a Day Vigyázók A Fragile Peace → Killer Instinct → Don’t Shoot the Messenger → Minister’s Defense /Quaestor’s Siege 5. rész – Tettekkel igazolt barátság Grawl Doubt → The False God’s Lair / Salvation Through Heresy → Attempted Deicide Hylek Champion’s Sacrifice → Convincing the Faithful / Chosen of the Sun → Unholy Grounds Ogre Untamed Wilds → Pets and Walls Make Stronger Kraals → The Lost Chieftain’s Return Quaggan Bad Ice → Enraged and Unashamed / Pastkeeper → Evacuation Skritt Rat-Tastrophe → The Hatchery / Thieving from Thieves → Set To Blow 6. rész – Eddig, ne tovább Durmand Rendház On Red Alert → The Battle of Claw Island → The Ghost Rite →The Sound of Psi-Lance / Shards of Orr → A Light in the Darkness →The Priory Assailed → Retribution A Suttogások Rendje Suspicious Activity → The Battle of Claw Island → Reconnaissance → Early Parole /Magic Sucks → A Light in the Darkness → Critical Blowback → Retribution Vigyázók Forewarned is Forearmed → The Battle of Claw Island → Killing Fields →Defense Contract / The Good Fight → A Light in the Darkness → Under Siege →Retribution
Egyezmény történet 7. rész – A győzelem ára Ártatlan ember halála Forging the Pact → Tower Down → Munition Acquisition / To The Core →Breaking the Bone Ship → The Battle of Fort Trinity → A Sad Duty Megszégyenülés Forging the Pact → Shell Shock → Volcanic Extraction / Fixing the Blame →Marshaling the Truth → The Battle of Fort Trinity → Delivering Justice Szenvedés okozása Forging the Pact → Striking Off the Chains → Wet Work → Intercepting the Orb /Willing Captives → The Battle of Fort Trinity → Liberating Apatia 8. rész – Tyria megmentője Temple of the Forgotten God → Through the Looking Glass / Close the Eye → What the Eye Beholds →Estate of Decay / Starving the Beast → A Grisly Shipment / Ossuary of Unquiet Dead → Further into Orr A Priory terve Hunters and Prey → Air Drop → Blast from the Past A suttogók terve Stealing Light → Conscript the Dead Ships → Ships of the Line A Vigyázók terve Marching Orders → Armor Guard → The Steel Tide Against the Corruption → Cathedral of Silence / Romke’s Final Voyage → The Source of Orr → Victory or Death - A cselekmény áttekintése
Leave a reply
You must be logged in to post a comment.